Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-25, 10:13
  #4213
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
Du är tydligen fast besluten att med all makt hålla kvar vid föreställningen om att Sofia är en liten dvärg på 150 cm. Varför får jag en känsla av att oavsett vilka bilder jag än postar här kommer inget att övertyga dig - innan jag hittar en bild drottningen och Sofia stående rygg mot rygg, barfota?

Det här går alldeles ot men jag ska svara en sista gång, du lägger upp bilder som inte bevisar ett enda dugg. Vill du på detta sätt visa två personers kroppslängd jämfört med varandra måste du hitta bilder som är relevanta och som visar klackhöjd och längd. Det funkar inte med bilder där klackarna inte syns eller där en av personerna inte står rak.

Kan inte låta bli att undra vad du försöker bevisa, utan bevis.
Citera
2016-09-25, 10:20
  #4214
Medlem
Amewwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Uppgifterna som kommer upp vid en sökning är att Silvia är 170 cm, Victoria 172 cm och Madeleine 170 cm. Isåfall skulle Sofia kunna vara 163-165 cm. Undrar dock om detta stämmer...
Wikipedia är ju inte helt tillförlitligt.

Söker man så kommer det upp olika uppgifter om medellängden för kvinnor i Sverige men i genomsnitt verkar det ligga på 165-166 cm så det räknas ju inte som "kort".
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A...oppsl%C3%A4ngd


Modellagenturer lägger alltid på x antal centimeter i längd (på en kortare modell) eftersom det gör modellen mer attraktiv och lättare att boka.

Ingen seriös modellagentur lägger på 10 cm.
Citera
2016-09-25, 10:45
  #4215
Medlem
Amewwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det här går alldeles ot men jag ska svara en sista gång, du lägger upp bilder som inte bevisar ett enda dugg. Vill du på detta sätt visa två personers kroppslängd jämfört med varandra måste du hitta bilder som är relevanta och som visar klackhöjd och längd. Det funkar inte med bilder där klackarna inte syns eller där en av personerna inte står rak.

Kan inte låta bli att undra vad du försöker bevisa, utan bevis.

Jag har lagt upp bilder där båda bär högklackat, ståendes bredvid varandra, raka i ryggen, där alla med fungerande syn kan se att höjdskillnaden mellan dessa kvinnor är liten. Igen: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...e3e84ff1b9.jpg

Mera än så kan jag inte ge här. Ser ingen mening i att försöka övertyga någon som vägrar låta sig övertygas, så därför avslutar jag denna diskussion.
Citera
2016-09-25, 13:02
  #4216
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
Du är tydligen fast besluten att med all makt hålla kvar vid föreställningen om att Sofia är en liten dvärg på 150 cm. Varför får jag en känsla av att oavsett vilka bilder jag än postar här kommer inget att övertyga dig - innan jag hittar en bild av drottningen och Sofia stående rygg mot rygg, barfota?

Fast drottningen är ju också kort, så jag vet inte varför du vill bevisa att Sofia har modellängd genom att visa att hon är lika lång som drottningen..? Silvia, hur vacker hon än var, skulle inte heller ha kunnat bli modell (eller mannekäng, som det hette i hennes generation).

Jag kommer ihåg en gång när Cecilia Hagen hade intervjuat hovfolk, och en hovdam hade sagt att drottningen inte var så lång. Sedan hade denna ringt upp Hagen igen, varit alldeles förtvivlad och velat ha ett löfte om att Hagen inte skulle publicera uppgiften att den namngivna hovdamen sagt att drottningen inte var lång...
Citera
2016-09-25, 16:32
  #4217
Medlem
Amewwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast drottningen är ju också kort, så jag vet inte varför du vill bevisa att Sofia har modellängd genom att visa att hon är lika lång som drottningen..? Silvia, hur vacker hon än var, skulle inte heller ha kunnat bli modell (eller mannekäng, som det hette i hennes generation).

Jag kommer ihåg en gång när Cecilia Hagen hade intervjuat hovfolk, och en hovdam hade sagt att drottningen inte var så lång. Sedan hade denna ringt upp Hagen igen, varit alldeles förtvivlad och velat ha ett löfte om att Hagen inte skulle publicera uppgiften att den namngivna hovdamen sagt att drottningen inte var lång...

Jag har aldrig påstått att Sofia eller drottningen har modellängd, det har dom inte absolut inte. Långt ifrån. Vad jag vände mig emot var påståendet att Sofia är en petite liten 150 cm-ish varelse när det är helt uppenbart att hon är medellång för att vara en svensk kvinna - runt 165 cm, give or take. Silvia likaså.
Citera
2016-09-25, 21:04
  #4218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast drottningen är ju också kort, så jag vet inte varför du vill bevisa att Sofia har modellängd genom att visa att hon är lika lång som drottningen..? Silvia, hur vacker hon än var, skulle inte heller ha kunnat bli modell (eller mannekäng, som det hette i hennes generation).

Jag kommer ihåg en gång när Cecilia Hagen hade intervjuat hovfolk, och en hovdam hade sagt att drottningen inte var så lång. Sedan hade denna ringt upp Hagen igen, varit alldeles förtvivlad och velat ha ett löfte om att Hagen inte skulle publicera uppgiften att den namngivna hovdamen sagt att drottningen inte var lång...

Jag är sååååå förvånad över aggressiva inlägg om Sofias längd. VARFÖR?
HON ÄR UPPSEENDEVÄCKANDE LITEN!

Jag har stått bredvid henne och CPH och tyckt mig se TVÅ SMÅ BARN.
Jag är 171 cm lång. CPH var ett stycke KORTARE.
Sofia stod med spikrak rygg, uppsträckt hals, men såg ändå ut som ett litet barn.
Hon har ju en mycket nätt figur dessutom vilket förstärker hennes litenhet.

Drottningen och kungen har jag vid annat tillfälle träffat.
Även de är små personer. Kungen är något kortare än jag...kanske 169-170 cm.
Drottningen var tidigare 163 cm men nu med ålderns rätt ett par cm kortare.

Jag måste fråga mig.....
Är en kortväxt person mindre värd än en högväxt och hur motiverar man detta?
Sin längd har man genom sina gener fått, men ett dåligt rykte har man själv skapat.
Hoppas dessa banala kommentarer nu får ett slut.

För övrigt är det bara att titta i en persons pass så ser man den exakta längden.
Citera
2016-09-26, 11:41
  #4219
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
Ingen seriös modellagentur lägger på 10 cm.

Det har jag inte heller sagt. Men du gick från 163 cm till 165 cm genom att hänvisa till infon från modellagenturen och det menar jag är fel, dessa centimetrar kan agenturen ha plussat på.
Citera
2016-09-26, 13:26
  #4220
Medlem
Amewwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det har jag inte heller sagt. Men du gick från 163 cm till 165 cm genom att hänvisa till infon från modellagenturen och det menar jag är fel, dessa centimetrar kan agenturen ha plussat på.

Jag syftade på tidigare kommentarer i tråden som påstod att Sofia var runt 150 cm, om hon verkligen var så kort skull ingen modellagentur värt sitt namn kalla henne 165 cm.
Citera
2016-09-26, 16:03
  #4221
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
Jag syftade på tidigare kommentarer i tråden som påstod att Sofia var runt 150 cm, om hon verkligen var så kort skull ingen modellagentur värt sitt namn kalla henne 165 cm.

Ok, då förstår jag hur du menar.
Nej, de lägger inte på 10 cm men 3-4 cm är fullt möjligt.
Citera
2016-09-26, 19:57
  #4222
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/kung...et-tva-ganger/

Har ni sett det här då? Jag är ingen vän av Fideli heller, men han är i alla fall en minister. Varför ska han tvingas träffa slampan Sofia, och varför måste han be om ursäkt för att han prioriterat viktigare saker som möten med skolaktörer? Uppgifter som faktiskt INGÅR i hans arbete.

Sofias intresse för "näthat", bottnar ju inte i någonting annat än att hon fått läsa oaptitliga sanningar om sig själv på nätet. Hon bryr sig inte om någon annan än sig själv. Jag tycker att det är HEMSKT att en massa hårt arbetande seriösa personer inom politik, skola o.s.v. nu måste spela med i detta.

Och dopet var ju en väldigt privat familjeangelägenhet, sådant måste man också ha rätt att tacka nej till. Enligt Magdalena Ribbing är en inbjudan till t.ex. dop, bröllop, födelsedagsfest just det: en vänlig INBJUDAN. Inte en kallelse, och man behöver inte be om ursäkt eller ge några skäl till varför man tackar nej. Det är bara att tacka nej.
Citera
2016-09-26, 21:00
  #4223
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/nyheter/kung...et-tva-ganger/

Har ni sett det här då? Jag är ingen vän av Fideli heller, men han är i alla fall en minister. Varför ska han tvingas träffa slampan Sofia, och varför måste han be om ursäkt för att han prioriterat viktigare saker som möten med skolaktörer? Uppgifter som faktiskt INGÅR i hans arbete.

Sofias intresse för "näthat", bottnar ju inte i någonting annat än att hon fått läsa oaptitliga sanningar om sig själv på nätet. Hon bryr sig inte om någon annan än sig själv. Jag tycker att det är HEMSKT att en massa hårt arbetande seriösa personer inom politik, skola o.s.v. nu måste spela med i detta.

Och dopet var ju en väldigt privat familjeangelägenhet, sådant måste man också ha rätt att tacka nej till. Enligt Magdalena Ribbing är en inbjudan till t.ex. dop, bröllop, födelsedagsfest just det: en vänlig INBJUDAN. Inte en kallelse, och man behöver inte be om ursäkt eller ge några skäl till varför man tackar nej. Det är bara att tacka nej.

sofia och fridolin kanske har legat för många år sedan och han, mesig som han är, ville inte träffa henne personligen och leva upp känslor?
Citera
2016-09-26, 21:42
  #4224
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
sofia och fridolin kanske har legat för många år sedan och han, mesig som han är, ville inte träffa henne personligen och leva upp känslor?

Nja... Det känns inte som att de är varandras typer, faktiskt. Fridofjant skulle ha sett Sofia som alltför porrig, men inte ogillat det av samma uppenbara anledningar som vi andra, utan för att han inte vill se några könsroller av något slag överhuvudtaget. Män och kvinnor ska vara precis lika, och genusfjantar som har den synen brukar tycka att strippor och hemmafruar är lika motbjudande. (OK det kan vara hycklat förstås, och F. kan ha hemliga orgier med porrbrudar på sin fritid såklart.) Och Sofia skulle inte ha haft något att vinna på att ligga med honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback