2015-06-14, 00:58
Medlem
Asså....Leve republiken !

När en SLITZ/Paradise Hotel brud a'la Hellqvist kan nästla sig in i kungahuset så...
Citera
2015-06-14, 01:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Asså....Leve republiken !

När en SLITZ/Paradise Hotel brud a'la Hellqvist kan nästla sig in i kungahuset så...

Ja, något säger mig att det här spektaklet var början till slutet för kungahuset. Det blev nog det sista kungliga bröllopet i Sverige.
Citera
2015-06-14, 01:02
Medlem
Merwinnas avatar
Såg ni förresten hur osäkert, klumpigt och styltigt de dansade brudvalsen? De kom inte ens runt ett varv på två takter.
Citera
2015-06-14, 01:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
Visserligen är jag emot monarki.

Men att de här två älskar varandra är tydligt, och började nästan tycka "synd om prinsen" och förstå ja, varför Sofia.

Det här med kärlek och bara kunna vara sig själv med någon, är ju nåt som saknas i många människors liv (oavsett status, titel) och har säkert även då för prinsen, tills nu.
Ja, det är nog så illa att C-P och övriga kungliga bara har umgåtts med rika tillgjorda personer som alltid är måna om att spela en roll, och är livrädda för att lätta på masken. Sedan när de träffar en "vanlig" människa och inser att man faktiskt inte behöver gå omkring och spela sin roll hela tiden, måste det vara otroligt befriande. Bra exempel är både Vickan med sin Daniel och nu C-P och Sofia. Trots sina olika bakgrunder är dessa båda par som gjorda för varandra.

Madde däremot valde en från den rollspelande kretsen, och hennes äktenskap verkar också allt annat än lyckligt.
Citera
2015-06-14, 01:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja men ponera att både kungen, drottningen och deras barn och barnbarn skulle avlida och endast Daniel, Chris och Sofia skulle överleva, vem skulle då bli regent eller statschef?

Ingen av dom tre i alla fall. Det måste vara någon av kungligt blod, en ingift kan aldrig bli regent. I så fall tror jag att kungahuset dör ut i Sverige, för jag har för mig att det skrevs ett avtal på sossetiden om att endast avkomlingar till Carl XVI Gustaf ska kunna ärva tronen. Fast det verkar lite konstigt? Kanske skulle detta ändå rivas upp, om alla skulle dö som du beskriver. I så fall blir någon av kungens systrar regent, antagligen Birgitta eftersom hon är den enda som är HKH av dem. (Eller mer troligt hennes äldsta barn, eftersom hon är rätt till åren kommen nu.)
Citera
2015-06-14, 01:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Så att vara slampig är en positiv egenskap? Framförallt för en medlem i kungahuset?
Du är lustig du.

Att golddigga sig fram tyder på beräknande och manipulativa egenskaper men någon vidare intelligens behöver hon inte ha för det.

Exakt. Jag har känt kvinnor som hon, även om det de lyckats med såklart har varit på en lägre skala än Sofia. Men ändå, personligheten är densamma, tillvägagångssättet är detsamma. Dessa kvinnor vet hur de ska bära sig åt för att få vänner, nätverka, utöka sin bekantskapskrets, och därigenom bli inbjudna till sammanhang där de kan träffa och komma nära de åtråvärda herrarna. Har inget med intelligens att göra, möjligen "social intelligens" om det finns ett sådant uttryck.
Citera
2015-06-14, 01:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Japp Sofia är nu prinsessa! Bråkar ni med henne så bråkar ni mot Sverige! Hon är under vårt beskydd nu.
Citera
2015-06-14, 01:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Måste svida rejält nu för Madde när WT-bruden Sofia plötsligt blir "finare" än henne v.d diverse uppdrag tex Nobelfesten.

Ja det är tamejfan inte klokt. När prinsessan Madeleine var yngre kunde jag ibland tycka att HON var lite tacky. Smygrökte runt hörnen och lät killar hålla om hennes bröst utomhus på ljusan dag, och sådant. Men det slog mig just nu när jag kollade på bröllopet, att hon blivit ett under av diskretion, stil, klass och kunglighet i jämförelse med Sofia.
Citera
2015-06-14, 01:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Ååååh vilket fint tal. Lyssnar nu. (på Carl-P)
De är verkligen kära, och det är kul att se.

Ja HAN är i alla fall kär, han är helt galen i henne. Men jag undrar om HON är det? Jag tror att det lika gärna kan vara spelat från hennes sida, faktiskt.
Citera
2015-06-14, 01:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
Visserligen är jag emot monarki.

Men att de här två älskar varandra är tydligt, och började nästan tycka "synd om prinsen" och förstå ja, varför Sofia.

Det här med kärlek och bara kunna vara sig själv med någon, är ju nåt som saknas i många människors liv (oavsett status, titel) och har säkert även då för prinsen, tills nu.

Ja, och det är helt OK att prinsen känner så. Det är nog ingen som missunnar honom det. Men då kunde han ha avstått från prinstiteln och sin plats i tronföljden, som andra tokkära prinsar och kungar fått göra, när föremålet för den ömma lågan tyvärr inte varit passande för den officiella rollen som följer med ett äktenskap med en prins/kung.
Citera
2015-06-14, 01:33
Medlem
William Hainess avatar
Att folk ens går på "men hon älskar honom"-grejen...

Jag tror på skilsmässa rätt omgående. Man kan inte ändra en tigers ränder. Tyvärr så kanske Carl-Philip tror det.
Citera
2015-06-14, 01:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Att folk ens går på "men hon älskar honom"-grejen...

Jag tror på skilsmässa rätt omgående. Man kan inte ändra en tigers ränder. Tyvärr så kanske Carl-Philip tror det.

Ja, jag tror aldrig att det där kommer att fungera i en vardag. Hon kommer inte att orka spela rollen 24/7. Hoppas bara att hon inte hinner bli med barn, för då är det barnet ett hjärtslag från tronen även om de är skilda (så länge som det föds medan de fortfarande är gifta).

Om jag var Victoria skulle jag se till att bli gravid nu, även om det måste bli med någon annan än Daniel. Ingen behöver ju få veta något, och vem pappan är är inte så viktigt - huvudsaken är att barnet är Victorias och därmed tillhör dynastin Bernadotte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in