Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:49
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Så här tror jag att det gick till ungefär:

De två litauerna har precis avslutat sitt arbetspass i ladan på andra sidan vägen om caféet och är på väg hem. De ser Lisa går mot sin moped och ser sin chans att ha lite skoj. De går mot knuten där Lisa är på väg att åka hem. Saker och ting urartar och de övermannar henne och drar in henne i ladan där de våldar henne. Eftersom Lisa sett dem vet de med all säkerhet kommer att förlora sina jobb vid gården om hon anmäler dem och därför slår de ihäl henne. Tyvärr missar de att en handske glöms kvar i ladan.

De lastar in henne i den gråa VW Sharan och kör iväg någonstans för att gömma henne. På vägen dumpar de mobilen utmed vägen för att de inte vill att den ska kunna spåras till liket. De dumpar även mordvapnet, typ en hammare. De gömmer liket i boden vid Marstorps gård. Efter några dagars polispådrag börjar den ene av männens hustru ana misstankar och frågar om det är de som ligger bakom det hela. De erkänner och hon går med på att hålla käft. När Missing people är i krokarna av deras bostad blir de stressade och tänker gå ut och gömma mordvapnet, men de hinner inte. Polisen kommer och de blir intagna till förhör.

Generellt så brukar inte människor oavsett etnicitet sätta sig medvetet i problem som kriminella, därför låter våldtäkt som en dålig gissning enligt mig. Om en person utan samvete bestämmer sig för att våldta en annan så gör de inte det så nära sitt eget hem, och helst inte om de samtidigt vet att de måste ta livet av en person efter. Därför tvivlar jag på våldtäktsscenariot, med det sagt så är detta bara mina spekulationer vilket inte betyder att jag har rätt, men det känns lite långsökt.
2015-06-14, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Varför genomsöktes inte gården/boden tidigare? LH kanske fanns där vid liv. Man koncentrerade tidigt på att söka i naturen. Man sökte på ett tidigt stadie efter en död kropp..inte en levande person.

I onsdags-torsdags bad polisen alla i området att kolla sina bodar/stall om LH fanns där. Detta arbete skulle polisen gjort själva..på ett tidigt stadie..

Nu är det ju inte så enkelt alla gånger och bestämma sig för vilken byggnad, där det finns massor, som kan vara av intresse.

Polisen sa vid pressträffen att inom sökområdet hittade MP något som sedan föranledde polisen att utöka avspärrningarna varpå de själv fortsatte att söka och då fann ytterligare ett föremål som i sig gav skäl till att genomföra en husrannsakan. Antingen menar de boden, som det finns bildbevis på att de gick in i eller så menar de det röda huset som man på bilder kan se är upplyst och där det syns ett flertal tekniker arbetandes innanför några altandörran med mycket spröjs, i som jag bedömer husets kök (verkar vara en öppen planlösning).

Innan tråden låstes var det någon som postade att hen faktiskt bott i det huset fram till december förra året men då flyttat därifrån. Den postaren borde väl ha ganska bra kännedom om området. Hallå är du fortfarande med oss?
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
troligen är det småkriminella men som kanske suttit på ungdomsfängelse, demoraliserade
Enligt aftonbladet så var dom inte känd av litauisk polis sedan tidigare!
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Inte nödvändigtvis. Men objektet i den röda ringen stämmer väldigt bra överens med positionen på skulet i bilderna som tagits med teleobjektiv.

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg

+1

Ser man på bilderna när teknikerna + polisbussen står utanför boden, så ser man att det är ett träd på vänster sida av den bilden. Kollar man då på din bild där bokstaven P är men ovanför så ser man 3st träd som står på rad med jämna mellan rum och mellan det första trädet eller 2:a trädet närmast Boden så bör fotografen ha stått. Sedan så är det ju även en grusväg upp till boden vilket jag antar att polisbussen har anv för att komma till boden.
2015-06-14, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Om det rörde sig om sexinvit så kanske spelar det roll om hon var oskuld eller ej, hon ser ganska mogen ut för sig ålder, jag hade inte blivit förvånad om hon var 25-28 år, nu var hon 17 vilket förvånade mig

Du är totalt störd i huvudet. En sexinvit avgör inte en sexuell samvaro, om inte GM också är lika störd i huvudet som du. Pedofiläckel
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Fast det är ganska sällan man måste lämna nyckeln, men ta med sig hjälmen..
Det ärväl inget som tyder på att hon bar den med sig..eller..jag menar vid överfallet. GM kan ju ha dumpat hjälmen vid vilket tillfälle som helst. Har man hittat den?
Medlem
WayneJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Enligt aftonbladet så var dom inte känd av litauisk polis sedan tidigare!

Enligt Litauisk media var den ena känd av polis sedan tidigare.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Gästarbetare arbetar sällan på söndagar. Jag tror det är en trafikolycka med alkohol inblandat som spårat ur totalt.

Det beror väl på hur de skrivit kontrakten. Det är väl inte ovanligt att mundre firmor i byggsvängen skriver kontrakt på att de ska utföra något som skall vara klart till visst datum och då kan de köra på sju dagar i veckan om det börjar köra ihop sig. De här MGM hade väl synats på (arbets)platsen tidigare under söndagen?
2015-06-14, 01:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och då måste man fråga sig, varför står moppen upp.
Med nycklarna i.
Då skulle moppen, haft skador.
Och om det ar en trafik olycka, och de kört på henne.
Så är det rätt ologiskt, att nycklarna sitter i moppen.

Har redan diskuterats. Hon kanske gick till ladan för att lämna nycklar, hämta något och blivit påkörd?
2015-06-14, 01:54
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Du är totalt störd i huvudet. En sexinvit avgör inte en sexuell samvaro, om inte GM också är lika störd i huvudet som du. Pedofiläckel

en oskuld kan reagera med skräck vilken kan trigga gärningsmannen elelr avstyra det hela, en sexuellt aktiv tjej kan kanske visa en nedsättande attytid, så att gärningsmannen känner sig förolempd/hånad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det ärväl inget som tyder på att hon bar den med sig..eller..jag menar vid överfallet. GM kan ju ha dumpat hjälmen vid vilket tillfälle som helst. Har man hittat den?

Det var en retorisk fråga. Det är väldigt sällan man lämnar nycklarna, men ännu mer sällan att man lämnar nycklarna, men tar på sig hjälmen fast man inte ska någonstans? Fattar du, det har hänt något som har gjort att flickan har fått ändrade planer, t.ex. kan hon ha blivit överfallen av främmande våldtäcksmän. Tänk lite min lille vän..
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Ja, olycksteorin haltar lite... Ja, jag vet inte.
Den känns rätt ologisk.
Och att hon inte ligger på plats, eller man ser blod på plats(för blod runt moppe, är nått jag inte hört nått om).
Så skulle jag påstå, en trafikolycka inte skett.
I alla fall inte i en direkt närhet av moppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in