Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Vad jag menar att dessa "indicier" bör göra dom så pass intressanta att man omedelbart tar deras uppgifter och begär ut deras brottsregister från Litauen. Men du kan ha helt rätt. Det kan ju faktisk vara så att polisen gjort detta och isåfall fall backar jag omedelbart.
Vad jag vill försöka säga är att troligtvis har åtminstone någon av dessa herrar ett brottsregister som skulle aktualiserad dom än mer. Ponera att polisen får upp våldtäktsdomar på någon av dom.
-Då har iallafall jag svårt att se dom som ointressanta.
Känner att jag förklarat dåligt vad jag egentligen menar. Anledningen till detta är att jag precis som godsherrar är jävlig pantad.
Det sägs att en av dem har något i det litauiska registret. En viss försiktighet kanske bör hållas inför den infon eftersom den ännu är lite vag. Dessutom sägs det inte vad det skulle handla om. T.ex en urkundsförfalskning behöver ju inte betyda att man är benägen att mörda.
Jag vet inte hur det fungerar när länder ska samarbeta. Låt oss säga att svensk polis i början på veckan skulle ha hört av sig till litauisk polis och sagt "Vi har en försvunnen person. I närheten av där hon försvann jobbar och bor två personer med litautiskt medborgarskap. Finns de med i era register?".
Skulle litauisk polis lämna ut uppgifterna med dessa minst sagt vaga indicier?
..............................
Det har florerat så mycket info och så många tidningsartiklar om detta försvinnande. Jag vet inte ens var jag ska börja leta. Slungar därför ut frågan, men vill poängtera att jag inte är säker. Jag kan minnas fel.
Frågan:
Ett vagt minne sitter i huvudet att renoveringsarbeten var gjorda i/vid ladan men att det just nu inte pågår några arbeten där. Att de är uppskjutna eller något sådant.
Någon som minns?
Anledningen till att jag undrar är förstås att jag funderar lite på huruvida de misstänkta männen kan ha haft naturlig uppsikt över caféet.