Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:44
Medlem
Det var en som spurte her om hvem som er forsvarere. Peter Falck er forsvarer for kvinnen.
Helena Svärd og Thomas Ört for mennene. Iflg vg.no
2015-06-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu tror jag ju heller inte på teorin att Lisa försökte ragga på litauerna, men bara en kommentar angående nyckeln. Att den satt i skall man inte låsa fast sig vid när det gäller andra teorier. Inte alls säkert att man bryr sig om säkerhet och lås för en moped bakom en lada mitt ute på vischan. Dräller liksom inte av mopedtjuvar i buskarna där så att lämna en moped med nyckel i under 5-10 min kan vara fullt normalt beteende. (och nej, ni behöver inte försöka skämta med att kommentera "men det drällde av våldtäktsmän")

Fast det är ganska sällan man måste lämna nyckeln, men ta med sig hjälmen..
2015-06-14, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Gästarbetare arbetar sällan på söndagar. Jag tror det är en trafikolycka med alkohol inblandat som spårat ur totalt.
Förklara brist på spår efter en sådan olycka, är du snäll.
2015-06-14, 01:45
Medlem
rex144s avatar
Om det rörde sig om sexinvit så kanske spelar det roll om hon var oskuld eller ej, hon ser ganska mogen ut för sig ålder, jag hade inte blivit förvånad om hon var 25-28 år, nu var hon 17 vilket förvånade mig
2015-06-14, 01:47
Medlem
WayneJohns avatar
Det har väl redan konstaterats av media att mopeden inte var skadad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slotte
http://i.imgur.com/ovemdF6.jpg

Verkar gå ihop?
Du har helt rätt. Detta är korrekt.
Medlem
klybans avatar
Citat:
Gästarbetare arbetar sällan på söndagar. Jag tror det är en trafikolycka med alkohol inblandat som spårat ur totalt.
Och då måste man fråga sig, varför står moppen upp.
Med nycklarna i.
Då skulle moppen, haft skador.
Och om det ar en trafik olycka, och de kört på henne.
Så är det rätt ologiskt, att nycklarna sitter i moppen.
Medlem
Frognogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Nja den är nog bakom träden/mer till vänster utanför bild: https://i.imgur.com/S54ls0O.png

På bilden syns en villa. Är bara en dunge mellan villan och manskapsboden. Vilka bor där? Eller är det ett sommarhus?
2015-06-14, 01:48
Medlem
Citat:
De arbetade jävligt mycket enligt grannarna. Skulle inte förvåna mig om de var och gjorde lite jobb i ladan även denna söndag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och då måste man fråga sig, varför står moppen upp.
Med nycklarna i.
Då skulle moppen, haft skador.
Och om det ar en trafik olycka, och de kört på henne.
Så är det rätt ologiskt, att nycklarna sitter i moppen.

Ja, olycksteorin haltar lite... Ja, jag vet inte.
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det är ju hur enkelt som helst, förövaren ger sig på henne, säkert inte med uppsåt att döda men att hon gjorde motstånd och kanske började skrika högt och hon kanske till med lyckades komma ifrån honom och med sprang iväg en bit från kaféet till någon gräsplätt där förövaren fick tag i henne(därav inga spår i grus). För att få tyst på henne(vilket många mördare säger i rätten/föhör) så stryper han henne. Det kanske inte blev mer än ett överfall som gick överstyr.

I panik så ringer han sin bror, som kommer dit och då lastar dom in henne i bilen och kör iväg nånstans. Kanske till stället där dom hittade henne och försöker komma på nån plan. Antingen kastar dom ut mobildelar direkt eller på tillbakavägen. Hon har säkert en iphone och batteriet kan man inte plocka ur? och då måste dom ta bort skalet för att slå sönder den. Skalet åker ut först genom fönstret och sen resterande delar. Det tar säkert nån timme och plötsligt så dyker det upp poliser och annat folk på platsen vid kaféet. Då kör dom hem och följer eftersökningar via tidningar/tv radio. Efter nån dag så kanske dom försöker kasta ut tillhörigheter lite random men det är även rätt begränsat att göra sånt utan att bli upptäckt.
2015-06-14, 01:49
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vilken fantastiskt intressant och sannolik teori!

Tänk att du kunde fundera ut den, vilken intellektets gigant du är!

Nog för att många skarpa och väl genomtänkta teorier formulerats i denna tråd, en tråd som överträffar allt jag läst på Flashback under 5 år här i kvalitet och intresseväckande poster. Men din är bäst!

Allvarligt talat: Det är något rent fantastiskt vilken total brist på självkritik som utmärker postare här. Det finns inte en av alla jävla korkade trams"teorier" här som folk postat och re-postat under 5-6 dar som jag inte hade kunnat tänka ut på 1 minut. Och posta. Mordkomplott av sommarjobbarkompisarna, kidnappad för att bli sexslav i Ryssland, kidnappad för att pappan är hemlig agent, köpt smuggelsprit, tagit ett sexuellt initiativ mot en dubbelt så gammal litauer efter en lång dag på jobbet när hon skulle åka hem.

Ni bevisar ingenting annat med era "teorier" än att ni är en samling pellejönsar som gravt överskattar er egen tankeförmåga och originalitet. Och vad fan ska det tjäna till nu? Flickan är död och två personer sitter anhållna och i förhör. Kanske är de skyldiga och kanske inte. Inga spekulationer hit eller dit hjälper ett skit nu och särskilt spännande är det inte heller. Undrar hur många av er som skulle våga sitta 1 timme ensam med den döda kroppen på bårhuset. Hur många som överhuvudtaget har sett en död människa. Hur många som skulle tycka det var kul att komma tillbaka till tråden sen och delge den era fantastiska "teorier".

Det kan man undra.

Så av alla dessa teorier så tycker du att det mest osannolika du läst är att brottsoffret var kåt och ville ha sex? Då kan jag avslöja en hemlighet som inte har stått i tidningarna men som jag inte behöver backa upp med några källor: Det händer varje dag att män och kvinnor ligger med varandra.

Det ovanliga är mordet eller dråpet. Eftersom kvinnan är död så kan ingen bevisa våldtäkt utan vittnen eller erkännande. Det räcker inte med spermier i kvinnan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in