Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ingen har sett NÅGONTING.när man ser alla omständigheter så är det nästan så man tror att hon isensatt allt själv.Att en GM skulle utövat våld mot henne och sen tagit hennes grejor och spridit ut på ett större område låter helt otroligt.Det finns något otroligt märkligt över alltsammans.OM hon isensatt alltsammans,skulle jag inte vilja vara i hennes kläder om det uppdagas.Mot det talar det för att hon skulle vara en "ordentlig" tjej.Tills vidare finns bara spekulationer,men något märkligt i det hela är det.

Som i alla dessa fall så får ju vi (allmänheten) bara veta en bråkdel vad som händer.
Dessutom har du media som förstorar upp saker som kanske som högst sannolikt är helt ointressant..

Vi kan ju inget än att spekulera..
2015-06-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
För att försöka utesluta lite att hon skulle ha stuckit själv så tycker jag att det är väldigt mysko, om det stämmer, att mopedhjälmen är borta. Varför skulle hon släpa med sig den? Nej är helt övertygad om att ett brott har begåtts.

Tror inte heller att hon håller sig borta frivilligt, men OM hon skulle det kan ju hjälmen vara bra att ha. Speciellt om hon blev upphämtad med motorcykel.
2015-06-12, 15:06
Medlem
leffe.js avatar
Det står att man söker i gödselbrunnar vilket får mig att minnas ett mord.. I maj 2008 mördades Mikael Andersson, 19 år Lidköping, och kastades i en gödselbrunn. Han hittades efter någon tid av intensiva efterspaningar. Några bekanta till honom greps och dömdes.. Bara att hoppas att det inte hänt igen
2015-06-12, 15:08
Medlem
Spekulationer i om flickan är död eller frivilligt har försvunnit känns väldigt onödiga. I de fallen är hon ju så att säga utom fara. Fokusera på olika scenarion där hon hittas vid liv istället. Allt annat är bortkastad energi. Sparar väl kanske på sin höjd några skattekronor.
Senast redigerad av vakteltraktor 2015-06-12 kl. 15:10.
2015-06-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Varför koppla in Interpol om hon är i närområdet?

Polisen jobbar troligen efter ett TAKEN-liknande scenario.

Teori:
LH är drogad och bortförd av utländska människohandlare. Hon är inlockad i en bil med hjälp av pengar. Fynden är helt slumpmässiga och har legat där långt före dådet, ex. tuggummipapper och mobilskal kan komma från vemsomhelst. Det kan också vara LH från tidigare tilfälle. Hon har kanske tappat nåt på vägen till jobbet?

I så fall kan X3/X5:an jag såg i söndags kl.22 som körde i över 200km/h på en lantväg i södergående riktning vid Ljungskile vara intressant trots allt...
Medlem
Citat:

Teori:
LH är drogad och bortförd av utländska människohandlare. Hon är inlockad i en bil med hjälp av pengar. Fynden är helt slumpmässiga och har legat där långt före dådet, ex. tuggummipapper och mobilskal kan komma från vemsomhelst. Det kan också vara LH från tidigare tilfälle. Hon har kanske tappat nåt på vägen till jobbet?
Polisen har förklarat det. För att minska GM:s möjligheter att ta henne ut ur landet.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Tar man hänsyn till den märkliga utspridningen av tillhörigheter så kan jag bara dra en rimlig slutsats:
GM är ute efter att vinna tid. Att BO skulle ha blivit jagad över sådan sträcka finner jag mycket otroligt. Det är hemskt att spekulera i det, men är man ute efter att vinna tid är det antingen för att totalt eliminera alla spår som kan kopplas till GM, särskilt genom att på en mer avlägsen plats utanför nuvarande sökområde exempelvis begrava kroppen lugn och ro. Eller så är det för att man med god marginal vill komma bort med BO och ha henne i förvar. Därför är jag också tveksam till Polisens ställningstagande om att BO kan vara i området. Är BO dumpad i närområdet så undrar jag varför man sprider ut tillhörigheter på ett sådant vis. Vad vinner man på det?

Vad får er att tro mer på att BO kan vara kvar i sökområdet?

Återigen en person som

A) Inte läser och håller sig uppdaterad på media
B) Inte gör det med tråden heller.

Bortsett från att du har fel om vad polisen tror och inte tror så förstår jag inte hur du kan komma fram till att det är den enda "rimliga" slutsatsen?

- Varför skulle det inte kunna vara så att GM bara i panik slängt ifrån sig grejerna, kanske under en snabb flykt från området med bil
- Varför skulle inte offret själv ha kunnat tappa eller slänga ifrån sig saker om hon varit jagad?
- Varför skulle det inte kunna vara en märklig iscensättning av den försvunna personen själv?

Jag tycker f ö inte din logik är jätterimlig den heller. Det kommer alltid upp såna här "fåtöljresonemang" om hur brottslingar funderat ihop en smart gameplan för att komma undan och/eller förvilla polisen. Men de flesta som begår grova brott är inte särskilt smarta och än mindre kommer man i stundens hetta fram till så pass avancerade tankemönster som det du beskriver. Om något så är nog den spontana tanken att man komma därifrån utan att lämna några som helst spår efter sig. Eller så tänker man inte så mycket på spåren öht.

Sanningen är att på Flashbackinformationsnivå (Polisen vet ju mer) så kan vi inte göra någon säker tolkning av varför saker har hittats på det sätt de har gjort.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
Det står att man söker i gödselbrunnar vilket får mig att minnas ett mord.. I maj 2008 mördades Mikael Andersson, 19 år Lidköping, och kastades i en gödselbrunn. Han hittades efter någon tid av intensiva efterspaningar. Några bekanta till honom greps och dömdes.. Bara att hoppas att det inte hänt igen
Han hittades för att bruden som var med inte pallade med förhören och berättade var Kim hade lagt kroppen. Men ja hoppas fan inte hon hittas i nån jävla gödselbrunn.
2015-06-12, 15:10
Medlem
Troians avatar
Citat:

Teori:

Polisen tror inte alls att hon är utomlands. Inget tyder på det.

Att koppla in interpol är en överdriven rutinåtgärd.
2015-06-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
VÄLDIGT bra post - bravo!

Tyvärr blir de i såna här trådar alltid konflikter mellan de personer som vill försöka föra en seriös diskussion om fallet och de mer eller mindre fantasifulla individer (ganska låg medelålder skulle jag tro) som dras till det för att det är så roligt och spännande att sitta och fantisera ihop mer eller mindre orimliga teorier om hur man tror att det gått till. Eller spekulera i sidospår och tugga om rykten eller oklara eller t.o.m. bevisat felaktiga påståenden.

Så länge man inte delar upp trådarna i en "seriös" del och en för rena spekulationer och konspirationsteorier så måste man nog försöka samsas. En sån uppdelning gjordes faktiskt i fjol med det försvunna flygplanet efter att många av oss som försökte diskutera det seriöst blivit helt vansinniga på alla galningar och knäppskallar som fyllde tråden med den ena mer bisarra "teorin" än den andra. Dessa fick en egen tråd under Konspirationer och det blev OT i huvudtråden att fantisera om judiska världssammansvärjningar och annat som inte hade minsta stöd i kända fakta.

Nu fanns det ju iofs en bil med flyktingar i närområdet under den aktuella kvällen.
Medlem
sabress avatar
Jag får lite flashbacks till Therese Johansson Rojo-fallet, med ett svartsjukedrama. Skillnaden mot då är nu att kroppen är borta.
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Pappan verkar ju va rena Carl Hamilton om man ska tro på en del skribenter.

Tror fortfarande att hon har planerat att försvinna ett tag, om man förberedder allt så är det väl ingen konst att hålla sig undan ett tag

Det var väl någon gubbe som sa att det finns en jävla massa ödetorp i området så det skulle ju va ett perfekt tillhåll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in