Hittade av en händelse en blogg där Ådalsmannen nämns och han kallades från början för Torsdagsmannen då han begick sina våldtäkter på torsdagar. Funderar på vad det har för samband med att han gjorde lumpen på T3...? Kunde han inte åka runt och våldta på helgen för att han träffade sin flickvän då?
Inlägget om Ådalsmannen ligger långt ner bland kommentarerna.
"7) Klart jag kommer ihåg "Ådalsmannen"! Och Lillemor Thorsson. Jag bevakade häktningsförhandlingen i tingshuset. Den ägde rum bakom lyckta dörrar men murvlar från hela Sverige klängde överallt; tidningen SEs stjärnfotograf Björn Larsson Ask (vi var senare arbetskamrater under många år) aktade inte för rov att klättra upp på ett värmeelement i åhörarnas väntrum och ta en bild genom ett fönster in i tingssalen. En riktig pangbild, den slogs upp över två sidor i tidningen. Jag minns förstås åklagaren, länsåklagare Lennart Lindelöw, och flera andra rollinnehavare. Ådalsmannen döptes för övrigt först i VA till Torsdagsmannen eftersom han under de första veckorna begick sina våldtäkter runt om i trakten på samma veckodag, torsdag efter torsdag. Han gjorde ju lumpen på T3."
http://smulansblog.blogspot.se/2011/...jp-sjodin.html