2015-06-13, 22:42
Medlem
Ja jag mår dåligt över detta då jag vet vilken skräck hon måste ha känt!!!!
Citera
2015-06-14, 17:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fruktansvärd skräck!

Citat:
Ursprungligen postat av grrevinnan
Ja jag mår dåligt över detta då jag vet vilken skräck hon måste ha känt!!!!

Ja LT måste ha känt en fruktansvärd skräck - precis som du själv kände då du blev utsatt för den här individen.

Fullt naturligt att du mår dåligt över detta, eftersom även du fick uppleva ett möte med "Mannen från Väja"!
Citera
2015-08-08, 23:20
Avstängd
Timeouts avatar
Fan nu fick jag dåliga vibbar
En 16 årig flicka är försvunnen i dag som skulle ta bussen från Ö-vik och byta buss i Lunde för att åka hem till Kramfors.
Ryser vid tanken på att Kent Hamrén har köpt ett hus i närheten av Lunde och det är sommar så han kan ju troligen vara där
(FB) Örnsköldsvik: 16-årig flicka försvunnen - sågs senast vid parkeringsgarage
Citera
2015-08-09, 00:44
Avstängd
Timeouts avatar
Hon är tack o lov hittad och verkar må bra. Hittades i en lägenhet i Härnösand.
http://www.allehanda.se/angermanland...ald-forsvunnen

Man är nog lite skadad av Kent Hamréns härjningar för det går inte att läsa någon om Lunde utan att bli påmind om hans illdåd
Citera
2015-08-18, 09:22
Medlem
Väldigt intressant fall.
Citera
2015-08-20, 17:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Mannen i Lunde".

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty.123456
Väldigt intressant fall.

Ja det är intressant med denne unge och våldsamme serievåldtäktsman som lamslog trakterna runt Kramfors för ca 45 år sedan. Mig veterligen så har heller aldrig "Mannen från Väja" återfallit i brottslighet - åtminstone inte gällande den slag brottslighet som han blev dömd för.

Tycker att det är något underligt att han har skaffat sig en sommarstuga i Lunde. Eftersom han numera är pensionär så kan man anta att han kommer att vistas en hel del i sin barndomsbygd.

Även om det har gått många år sedan så är han fortfarande en "omtalad" och "välkänd" person i dessa trakter.
Citera
2015-08-20, 19:02
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är intressant med denne unge och våldsamme serievåldtäktsman som lamslog trakterna runt Kramfors för ca 45 år sedan. Mig veterligen så har heller aldrig "Mannen från Väja" återfallit i brottslighet - åtminstone inte gällande den slag brottslighet som han blev dömd för.

Tycker att det är något underligt att han har skaffat sig en sommarstuga i Lunde. Eftersom han numera är pensionär så kan man anta att han kommer att vistas en hel del i sin barndomsbygd.

Även om det har gått många år sedan så är han fortfarande en "omtalad" och "välkänd" person i dessa trakter.
Det spelar ingen roll hur många år det går för Lillemors kropp har ännu inte fått komma till vila. Nu när han själv börjar närma sig livets slut, efter ett långt liv, så kan han tala om var han gjorde av kroppen så att hennes anhöriga får en grav att gå till.
Den 31 januari 1970 stod 15-åriga Lillemor Thorsson från Strömsnäs för att lifta.
Hon står efter riksväg 90 och skall lifta tre (3) km till ett disco... och där tog han hennes liv.
Hon blev bara 15 år
Senast redigerad av Timeout 2015-08-20 kl. 19:22.
Citera
2015-08-20, 19:20
Avstängd
Timeouts avatar
Hittade av en händelse en blogg där Ådalsmannen nämns och han kallades från början för Torsdagsmannen då han begick sina våldtäkter på torsdagar. Funderar på vad det har för samband med att han gjorde lumpen på T3...? Kunde han inte åka runt och våldta på helgen för att han träffade sin flickvän då?
Inlägget om Ådalsmannen ligger långt ner bland kommentarerna.

"7) Klart jag kommer ihåg "Ådalsmannen"! Och Lillemor Thorsson. Jag bevakade häktningsförhandlingen i tingshuset. Den ägde rum bakom lyckta dörrar men murvlar från hela Sverige klängde överallt; tidningen SEs stjärnfotograf Björn Larsson Ask (vi var senare arbetskamrater under många år) aktade inte för rov att klättra upp på ett värmeelement i åhörarnas väntrum och ta en bild genom ett fönster in i tingssalen. En riktig pangbild, den slogs upp över två sidor i tidningen. Jag minns förstås åklagaren, länsåklagare Lennart Lindelöw, och flera andra rollinnehavare. Ådalsmannen döptes för övrigt först i VA till Torsdagsmannen eftersom han under de första veckorna begick sina våldtäkter runt om i trakten på samma veckodag, torsdag efter torsdag. Han gjorde ju lumpen på T3."
http://smulansblog.blogspot.se/2011/...jp-sjodin.html
Citera
2015-08-20, 20:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Torsdagsmannen".

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hittade av en händelse en blogg där Ådalsmannen nämns och han kallades från början för Torsdagsmannen då han begick sina våldtäkter på torsdagar. Funderar på vad det har för samband med att han gjorde lumpen på T3...? Kunde han inte åka runt och våldta på helgen för att han träffade sin flickvän då?
Inlägget om Ådalsmannen ligger långt ner bland kommentarerna.

"7) Klart jag kommer ihåg "Ådalsmannen"! Och Lillemor Thorsson. Jag bevakade häktningsförhandlingen i tingshuset. Den ägde rum bakom lyckta dörrar men murvlar från hela Sverige klängde överallt; tidningen SEs stjärnfotograf Björn Larsson Ask (vi var senare arbetskamrater under många år) aktade inte för rov att klättra upp på ett värmeelement i åhörarnas väntrum och ta en bild genom ett fönster in i tingssalen. En riktig pangbild, den slogs upp över två sidor i tidningen. Jag minns förstås åklagaren, länsåklagare Lennart Lindelöw, och flera andra rollinnehavare. Ådalsmannen döptes för övrigt först i VA till Torsdagsmannen eftersom han under de första veckorna begick sina våldtäkter runt om i trakten på samma veckodag, torsdag efter torsdag. Han gjorde ju lumpen på T3."
http://smulansblog.blogspot.se/2011/...jp-sjodin.html

Det där med att han också kallades för "Torsdagsmannen" minns jag att jag här läst någonstans förut. Kanske nämndes detta även i programmet om "Ådalsmannen"?

Det förstår man att en serievåldtäktsman i Sverige 1971 skapade ett mycket stort medialt intresse.

Även om GM nu befinner sig i livets solnedgång, så kommer han nog aldrig att berätta vad han gjorde av Lillemor Thorssons kropp. Det kan ju ha varit så som han berättade att han slängde ned hennes kropp från Sandöbron ner på isen? Hon kan ha hamnat i en isränna som kanske något fartyg till eller från Väja gjorde? Väl i vattnet kan den sedan ha förts med strömmarna långt bort.
Citera
2015-08-29, 09:04
Medlem
Nostradamus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

I Väja vet jag att han har köpt ett ställe, har han även köpt ett ställe i Lunde?
Citera
2015-08-29, 13:32
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus1
I Väja vet jag att han har köpt ett ställe, har han även köpt ett ställe i Lunde?
Vet inte var stället ligger som han har köpt men fanskapet har ju flera bilar och det är bara en dryg mil mellan Lunde och Väja.
Han står som ägare till 1 fastighet på den här länken http://www.merinfo.se/person/Stockho...50/blye0-19uui
Vet du om det är någon släktkoppling till fastigheten han har köpt?
Citera
2015-08-29, 22:06
Medlem
Nostradamus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vet inte var stället ligger som han har köpt men fanskapet har ju flera bilar och det är bara en dryg mil mellan Lunde och Väja.
Han står som ägare till 1 fastighet på den här länken http://www.merinfo.se/person/Stockho...50/blye0-19uui
Vet du om det är någon släktkoppling till fastigheten han har köpt?

Nej, det är ingen släktkoppling till fastigheten som han köpte och fastigheten ligger mitt i mellan Väja och Bollstabruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in