Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-29, 13:48
Medlem
han hade en grå "permisskjorta" på sig...men amazonen var mörk...
Citera
2010-07-29, 19:51
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grrevinnan
han hade en grå "permisskjorta" på sig...men amazonen var mörk...

Den Amazon som ingår i utredningsmaterialet var ljus.. ljusblå.
Möjligt att han hade en mörkare bil innan han bytte mot en ljusare?
Citera
2010-07-29, 19:57
Medlem
Ja, jag är helt säker på att den var mörk...när jag satt i huset där jag sökte hjälp såg vi efter en stund hur bilen kom ut ur skogen och han gick runt och sökte något..mig??...jag ringde min mamma som i sin tur ringde polisen och min kompis, som han hade kastat ut i Bispgården, fick åka till doktorn som konstaterade att hon hade haft samlag med någon...själv hävdade hon att hon inte minndes något...jag får ångest än idag när jag tänker på vad som hade hänt om han hade fått tag på mig där i skogen...
Citera
2010-07-30, 12:01
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ja, jag är helt säker på att den var mörk...när jag satt i huset där jag sökte hjälp såg vi efter en stund hur bilen kom ut ur skogen och han gick runt och sökte något..mig??...jag ringde min mamma som i sin tur ringde polisen och min kompis, som han hade kastat ut i Bispgården, fick åka till doktorn som konstaterade att hon hade haft samlag med någon...själv hävdade hon att hon inte minndes något...jag får ångest än idag när jag tänker på vad som hade hänt om han hade fått tag på mig där i skogen...

Fruktansvärd historia.
Lite märkligt att han letade efter dig, man kan fråga sig vad han ville?
Risken att bli upptäckt, var ju överhängande om han smög upp vid huset.
Som sagt, fruktansvärd historia. Och helt förståligt att sådant sätter sina spår.
Citera
2010-07-30, 13:28
Medlem
Nej, han smög aldrig upp till huset..han körde fram bilen till huvudvägen och gick runt lite i skogsbrynet
Citera
2010-07-30, 16:20
Medlem
Har du namnet på den idioten?
Citera
2010-07-31, 21:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Amazonen med Y-numret.

Citat:
Nej, han smög aldrig upp till huset..han körde fram bilen till huvudvägen och gick runt lite i skogsbrynet

En fruktansvärd historia grrevinnan. Ett stort tack för att du låtit oss ta del av detta när du hade oturen att träffa "Mannen från Väja".

Vet inte namnet på honom men när detta visades i TV så får man se Amazonen med dess Y-nummer. På så sätt går det att få tag på hans namn.

Nu kan han iofs ha bytt namn. En hel del av förrövarna har gjort detta. T.ex. mordet på Inga-Lill Helenius i Uppsala 1965 och mordet på Rigmor Andersson i Köping 1966.
Citera
2010-08-01, 10:19
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
En fruktansvärd historia grrevinnan. Ett stort tack för att du låtit oss ta del av detta när du hade oturen att träffa "Mannen från Väja".

Vet inte namnet på honom men när detta visades i TV så får man se Amazonen med dess Y-nummer. På så sätt går det att få tag på hans namn.

Nu kan han iofs ha bytt namn. En hel del av förrövarna har gjort detta. T.ex. mordet på Inga-Lill Helenius i Uppsala 1965 och mordet på Rigmor Andersson i Köping 1966.

Tror inte att den sk "Ådalsmannen" eller "Mannen från Väja" har bytt namn.
Namnet går som sagt att härleda från bilens Y-nummer och polisens utredning.
Även lokala journalister som var väl insatta i ärendet minns säkert namnet.
Citera
2010-08-03, 09:45
Medlem
Har någon av er detta Y nummer?? Jag har tyvärr missat att detta har sänt i tv...
Citera
2010-08-12, 19:36
Medlem
Rodettos avatar
prova skicka PM till skara2
Citera
2010-08-19, 20:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare uppgifter.

Tre polisdistrikt deltog i jakten på "Mannen från Väja". Det var Kramfors, Sollefteå och Östersund - förutom riksmordskommissionen från Stockholm. En av dessa från riksmordskommissionen var kriminalkommissarie Lars-Åke Åkesson.

Den natten som Lillemor Thorsson försvann var det - 20. Hon stod och liftade utmed riksväg 90.

I början av jakten på honom så uppgav vittnen att hans Amazon var mörkblå. I själva verket så var den ljusfärgad. Detta kan man också se i programmet om "Ådalsmannen".
Citera
2010-08-21, 09:38
Medlem
Han kanske bytte bil under detta året, eller hade tillgång till 2??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in