2015-03-06, 19:45
Medlem
Nostradamus1s avatar
Ådalsmannen köpte ett hus i närheten där han växte upp för ett antal årsedan så jag skulle tro att det är där som han har alla fordon. Nyligen gick hans gamle far bort.
Citera
2015-03-12, 23:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har GM tänkt på dessa händelser under de 45 år som nu har gått?

"Mannen från Väja" är numera ålderspensionär.

Det har nu gått dryga 45 år sedan han slängde Lillemor Thorssons kropp från Sandöbron den 31 januari 1970. Undrar om han under alla dessa år har tänkt på henne och de andra BO?

Kan han ha haft vad man säger "ett bra liv"? Har detta plågat honom? Går detta vad han gjorde under åren 1970-71 verkligen att förtränga?
Citera
2015-03-13, 14:37
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Det har nu gått dryga 45 år sedan han slängde Lillemor Thorssons kropp från Sandöbron den 31 januari 1970. Undrar om han under alla dessa år har tänkt på henne och de andra BO?

Kan han ha haft vad man säger "ett bra liv"? Har detta plågat honom? Går detta vad han gjorde under åren 1970-71 verkligen att förtränga?

Undrar just om inte uppmärksamheten här på nätet var det som knäckte hans äktenskap? Jag misstänker nästan detta eftersom skilsmässan tycks ha kommit efter det att namnet avslöjats här. Skulle inte tro att K**t berättade allt han varit med om hnär han träffade sina barns mor.
Citera
2015-03-14, 13:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket förtegen om några år av sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Undrar just om inte uppmärksamheten här på nätet var det som knäckte hans äktenskap? Jag misstänker nästan detta eftersom skilsmässan tycks ha kommit efter det att namnet avslöjats här. Skulle inte tro att K**t berättade allt han varit med om hnär han träffade sina barns mor.

Kan mycket väl ha varit på detta sätt.

Kan också mycket väl tänka mig att "Ådalsmannen" inte berättade allt för sin blivande fru. Dessa år av sitt liv har han ju helt naturligt varit mycket förtegen om.
Citera
2015-04-14, 21:11
Medlem
Nostradamus1s avatar
Citat:

Enligt hans egen utsaga så slängde han henne över sandöbron men om jag inte minns fel så trodde en kriminalare som hade hand om fallet att hon kunde blivit begraven i samband med att man asfalterade en ny väg mellan Bollsta och Nyland.

Vad det gäller dina andra funderingar så tror jag inte han har brytt sig, för han har ju varken bytt namn eller hållit sig borta från sina hemtrakter och dessutom även köpt ett hus där för ett antal årsedan.
Citera
2015-04-15, 17:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Mannen från Väja" har troligtvis aldrig brytt sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus1
Enligt hans egen utsaga så slängde han henne över sandöbron men om jag inte minns fel så trodde en kriminalare som hade hand om fallet att hon kunde blivit begraven i samband med att man asfalterade en ny väg mellan Bollsta och Nyland.

Vad det gäller dina andra funderingar så tror jag inte han har brytt sig, för han har ju varken bytt namn eller hållit sig borta från sina hemtrakter och dessutom även köpt ett hus där för ett antal årsedan.

Han kan mycket väl ha begravt Lillemors kropp eftersom denna aldrig kom att återfinnas.

Jag tror att du har rätt i det du skriver ang. "Ådalsmannen". GM har aldrig brytt sig om dessa råa överfall och Lillemors död som han själv var orsak till!
Citera
2015-04-15, 19:41
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:

Citat:
"Mannen från Väja" har troligtvis aldrig brytt sig!
Han kan mycket väl ha begravt Lillemors kropp eftersom denna aldrig kom att återfinnas.

Jag tror att du har rätt i det du skriver ang. "Ådalsmannen". GM har aldrig brytt sig om dessa råa överfall och Lillemors död som han själv var orsak till!
Nej den sjuke fan har troligen inte brytt sig då han har ändrat i sina vittnesmål flera gånger.
Men... han kan ha berättat sanningen om att han har kastat i Lillemors döda kropp från Sandöbron.
Citerar från startinlägget. (FB) Mord och våldtäkt: Mannen från Väja, 1970-71. "Ådalsmannen".
"Den 31 januari 1970 stod 15-åriga Lillemor Thorsson från Strömsnäs för att lifta. Hon står efter riksväg 90 och skall lifta tre (3) km till ett disco.

Denna kväll är det ca -20C ute. Ett vittne som passerar förbi Lillemor ser henne då stå och prata med en man i 20-års åldern iklädd en mörk rock.

Den här kvällen då hon försvann var det ingen isränna under Sandöbron. Dock passerade följande morgon en båt från Veja under Sandöbron.

Ett annat vittne har sett en ljsblåfärgad Volvo Amazon stående på bron. Vid bilen står en ung man lutad över räcket och tittar ner. Naturligtvis blev polisen mycket intresserade av denna uppgift."

Mina tankar runt denna kväll/natt...
Det är den sista januari och svart som i en säck både på eftermiddagen och dagen efter ljusnar det sent på morgonen.
Det sägs att det inte fanns någon isränna på kvällen/natten men en båt gör en isränna på morgonen.
Kan inte hitta någon tidsangivelse mer än att det är på morgonen och det kan betyda att det var så tidigt att det var mörkt ute när båten passerade så dom såg inte byltet på isen... som kan ha lite snödrev över sig.. alternativt har sjunkit ner i snön som täcker isen.
Var det minus 20 på kvällen så var det troligen lika kallt på morgonen och då håller sig manskapet på båten inte ute på däck i onödan och ser troligen inte Lillemors kropp.
Men Kent Hamrén är troligen väldigt medveten om VAR isrännan brukar gå så han har dumpat Lillemors kropp på rätt ställe!
Om man tittar på hur Sandöbron ligger i förhållande till Ångermanälven och dess utlopp i havet så är det en stark ström under bron. http://www.hitta.se/kartan!~62.88534...=single!st=plc
"Ångermanälven är en älv som flyter genom mellersta Norrland, är 463 km lång och dess avrinningsområde täcker 31 860 km². Den är en av Sveriges vattenrikaste älvar, med en medelvattenföring på 500 m3/s vid mynningen."
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngerman%C3%A4lven

Har Lillemors kropp hamnat i vattnet under Sandöbron så transporteras den av strömmen under isen långt ut i Bottenviken innan isen går upp framåt våren och då skulle det ha varit ett mirakel om hon hade hittats.
Har sökt på nätet efter uppgifter om vad som hände med dom som dog vid byggandet av Sandöbron när den rasade. Hittades alla 18 kropparna eller drev några ut till havs?
Det hade varit intressant att få veta var kropparna efter dom drunknade hittades då? Långt nerströms eller var?
Att Lillemor skulle vara begravd vid något vägbygge ser jag som mindre troligt då allt är stenfruset vid den här tiden på året och det är omöjligt att gräva ner kroppen.
Enda chansen att hon ligger under vägen är att Kent har flyttat kroppen när vägbygget med asfalteringen var igång på sommaren. Att asfaltera i norrland i januari/februari går inte. Asfalt måste läggas ut varm.
Senast redigerad av Timeout 2015-04-15 kl. 19:52.
Citera
2015-04-16, 21:48
Medlem
Nostradamus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Mina tankar runt denna kväll/natt...
Det är den sista januari och svart som i en säck både på eftermiddagen och dagen efter ljusnar det sent på morgonen.
Det sägs att det inte fanns någon isränna på kvällen/natten men en båt gör en isränna på morgonen.
Kan inte hitta någon tidsangivelse mer än att det är på morgonen och det kan betyda att det var så tidigt att det var mörkt ute när båten passerade så dom såg inte byltet på isen... som kan ha lite snödrev över sig.. alternativt har sjunkit ner i snön som täcker isen.
Var det minus 20 på kvällen så var det troligen lika kallt på morgonen och då håller sig manskapet på båten inte ute på däck i onödan och ser troligen inte Lillemors kropp.
Men Kent Hamrén är troligen väldigt medveten om VAR isrännan brukar gå så han har dumpat Lillemors kropp på rätt ställe!

Att Lillemor skulle vara begravd vid något vägbygge ser jag som mindre troligt då allt är stenfruset vid den här tiden på året och det är omöjligt att gräva ner kroppen.
Enda chansen att hon ligger under vägen är att Kent har flyttat kroppen när vägbygget med asfalteringen var igång på sommaren. Att asfaltera i norrland i januari/februari går inte. Asfalt måste läggas ut varm.

Möjligt att han dumpade henne över sandöbron men det var många som tvivlade då på att så var fallet.
Det kan ju oxå låta lite märkligt att han skulle ha kastat henne över sandöbron då älven inte var öppen och ingen ränna och hur skulle han kunna veta att det skulle komma en båt tidigt på morgon dagen efter som bröt isen?
Som jag minns så var vägen uppgrävd redan vid tillfället och en tes var att han begravt henne i vägen och det var väl något som man inte kom att tänka på först ett bra tag efter.
Nu är det ju väldigt längesedan så det är svårt att minnas men fallet borde väl finnas i någon Nordisk kriminalkrönika.
Citera
2015-04-26, 15:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Båten från Väja den 1/2 1970.

Citat:
Möjligt att han dumpade henne över sandöbron men det var många som tvivlade då på att så var fallet.
Det kan ju oxå låta lite märkligt att han skulle ha kastat henne över sandöbron då älven inte var öppen och ingen ränna och hur skulle han kunna veta att det skulle komma en båt tidigt på morgon dagen efter som bröt isen?
Som jag minns så var vägen uppgrävd redan vid tillfället och en tes var att han begravt henne i vägen och det var väl något som man inte kom att tänka på först ett bra tag efter.
Nu är det ju väldigt längesedan så det är svårt att minnas men fallet borde väl finnas i någon Nordisk kriminalkrönika.

Huruvida "Ådalsmannen" kastade från Sandöbron eller om han kan ha begravt BO i vägen vet jag förstås inte.

Tidigt följande morgon den 1 februari 1970 kom i a f en båt på väg från Väja som passerade Sandöbron. Brukade det passera båtar till och från Väja vid den här tiden regelbundet? Om dessa båtar hade ett schema att passa så kände GM säkert väl till detta.
Citera
2015-05-07, 20:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Väja sågverk.

Eftersom sågverket i Väja fortfarande var i bruk 1970-71, så kan det ha varit ett fartyg som var på väg därifrån med last från sågverket, och som gjorde denna ränna i isen under Sandöbron.

Scrolla ner en bit bland alla ångermanländska sågverk så hittar det i Väja.

http://www.son-of-the-highcoast.com/...dspillror.html
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-05-07 kl. 20:51.
Citera
2015-06-11, 19:25
Medlem
Ja man får ju verkligen flashbacks nu när 17 åriga Lisa är försvunnen...
Citera
2015-06-11, 22:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flashbacks.

Citat:
Ursprungligen postat av grrevinnan
Ja man får ju verkligen flashbacks nu när 17 åriga Lisa är försvunnen...

Det kan jag mycket väl förstå med tanke på vad du en gång var med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in