Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Oj, väldigt intressant... det skulle förklara mycket. Grannarna sa ju att dom varit bortresta när det hände. Men detta skulle förutsätta att GMs visste att BOs moped stod där den stod och ganska mycket kyla att plantera bevis / köra tillbaka mopeden.

Är det ändå inte mest sannolikt att det börjat runt fiket och ladan, eftersom handsken fanns där?
De var ju garanterat bekanta, hon kan inte ha pratat med dem frivilligt som alla (så mkt det går pga språket då)? Och sedan gav de sig på henne inne i ladan....
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Knepigt men den gripna kvinnan hur hamnade hon med dessa djur vad såg hon för något hon försökte dölja honom när de greps
jag tror inte du ska glorifiera kvinnan på något sätt, hon är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
+1

Våldtäktsmord begås nästan uteslutande av en ensam gärningsman. De som hoppas på våldtäkt i det här fallet bör skruva ner sina förväntningar lite.

Dom är bröder det skulle förklara en del. Den ena (yngre) var nog den som var aktiv i det hela, startade det. Broderna kan varit med men förmoderligen mindre aktiv eller bara hjälpt till efteråt med att ta undan kropp.
2015-06-13, 22:08
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte75
Jobbar o jobbar!!! Drar benen efter sej o lurar nån idiot på pengar, för dåligt utfört jobb.
På 10 timmars arbete så är det 2 timmars effektivt jobb.
På natten drar dom ut o lägger all energi på allt dom kan stjäla..

Märks att du inte har nån personlig erfarenhet av "öststatsarbetare" utan bara gissar utifrån något du kanske hört från en svensk hantverkare eller liknande.

Har personlig erfarenhet av åtminstone ett dussin litauer och polacker och dom jobbar i genomsnitt bra mycket hårdare än den genomsnittlige svensken... Sen finns det ju några som drar ut om nätterna och stjäl men jag tror knappast de försöker hålla uppe nån fasad genom att jobba på dagarna, utan då sover de antagligen medan deras hederliga landsmän jobbar arslet av sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag har inte skrivit någonting angående "konstigt". Jag äger ingen rätt att döma på förhand, utan har en ytterst personlig uppfattning (läs spekulation) om vad som kan ha skett. Av den anledningen överlämnar jag det åt rättssystemet att hantera ärendet.

Min högst personliga bedömning (utifrån det jag känner till om fallet) är dock att det rör sig om ett våldtäktsbrott som urartat och som dessvärre har lett till den fruktansvärda konsekvensen att Lisa har avlidit. Min gissning är att det inte var planerat utan är en ren impulshandling. Jag gör dessutom den bedömningen att det enbart är den ene mannen som har gjort sig skyldig till våldtäkt samt till vållande till annans död alternativt dråp. De övriga två personerna har troligtvis gjort sig skyldiga till medhjälp (i form av bortforslande av lik samt undanhållande av information och skyddande av brottsling). Men, i dagsläget är de oskyldiga tills motsatsen bevisas.

Ja detta är väl ett mycket troligt scenario till de tragiska händelserna i Blomberg.
Det är för djävligt rent ut sagt.
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Dom är bröder det skulle förklara en del. Den ena (yngre) var nog den som var aktiv i det hela, startade det. Broderna kan varit med men förmoderligen mindre aktiv eller bara hjälpt till efteråt med att ta undan kropp.
båda männen är misstänkta för mord stod det i tidningen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Jag tycker polisen sammantaget gjort en godkänd insats. 6 dagar från samtalet till 112 och offer lokaliserat och två gripna.

Alla som gapar över att inte polisen vände upp och ner på samtliga privata hem i hela kommunen skulle säkert gnälla som fan om polisen bestämde sig för att rota hemma hos dom med hänvisning till något vagt sammanträffande med brottslighet. Tatueringar t.ex.
Även om man skulle gissa att majoriteten av alla intagna på våra fängelser har tatueringar så kan man använda det som förevändning för att misstänka någon för att vara brottsling.

Dom verkade ju inte ha kollat upp gästarbetarna, nu hade ju interpol visat upp att dom inte var tidigare kända av polisen,men det är ju polisen:s arbete kolla upp persoernas bakgrund, särskilt när det gäller människorov och dom bor 100 meter ifrån.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Jag tycker att man ser klart och tydligt att det är en gammal lada i bakgrunden:

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

Det är samma!
2015-06-13, 22:09
Medlem
Vet vi var exakt hon hittades? Om inte, kvalificerad gissning?
2015-06-13, 22:09
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigasaker
Självklart är det tragiskt. Men en sak jag inte fattar är hur kan detta fått så stor medial uppmärksamhet? Folk försvinner hela tiden och mord händer ofta men inte har jag sett några extra insatta nyheteter och extremt mycket nyheter i alla tidningar? Vad är det speciella i detta fallet?

Identifikation kallas det. Folk kan känna igen sig själva i fallet. De flesta i Sverige har vid någon tidpunkt varit skötsamma 17-åringar på väg hem från sommarjobbet. Väldigt många har dessutom skötsamma tonåringar hemma. Om då en skötsam 17-åring försvinner efter sommarjobbet och senare dyker upp mördad blir folk upprörda. Själv började jag grina i morse då jag såg nyheten.

Den dagen bortrövade och senare bekräftat mördade skötsamma 17-åringar får samma uppmärksamhet som säg...mördade gangsters...då har vi djupa problem, ser du det speciella nu?
2015-06-13, 22:11
Medlem
nollprocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Det är en större gård, lagården är rejäl. För djur som går bakom trådstaket och äter konserverat gräs, troligtvis kor - därför att den grå vägg som syns på höger i bilden med teknikerna troligen är en vägg på en plansilo. Det ser dock lite öde ut. Inga spår runt silon vilket det borde vara.

DET ÄR INTE MARTORP.
Skumt att det står Martorp på en husgavel när man zoomar ut då!
2015-06-13, 22:11
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:

Är detta fakta eller något du hittar på? Stackars flickjävel vars sista upplevelse i livet blev ett sexuellt övergrepp av en tjock litauer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in