Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:01
Bannlyst
[quote=zappaholic|53683001]Om nu litauerna bott en längre tid och jobbat för godsägaren och dessutom skött sig förstår jag mig inte på teorin om att de plötsligt får för sig att råna ett café i närheten där de bor. Det låter långsökt.

Tror som så många andra att någon av männen blivit avvisad och från det har någonting gått snett. Sätter min högra näsborre på att alkohol är med i bilden, på så vis att männen varit berusade.

Men vad fan vet jag

Sen måste jag säga att efter att ha följt tråden från dess början har jag aldrig läst så många urbota dumma inlägg samlade på ett och samma ställe.[/QUOTE

Oftast brukar sådana här trådar följas av källhänvisningar men det verkar vara mer en plats " att prata av sig":-) Fast trots allt så kommer de färska nyheterna direkt hit..på någon minut..

Fast polisen har inte sagt mycket. De har varit väldigt förtegna. Fast de har gått framåt hela tiden och suttit med många ess på handen till slut..De har lyckats lösa gåtan. Helt säker. Sedan får vi se om det breder ut sig till att det är ett större nätverk bakom..
2015-06-13, 22:02
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lyssnade nu på presskonferensen angående det sista fyndet. Fredman verkar lite onödigt detaljerad vilket lett till missuppfattningar i tråden.
Polisen kallades till platsen för fyndet och vid samtal med MP om MGMs beteende så greps de innan man undersökt fyndet. Efteråt konstaterade man att fyndet tillhörde Lisa. Så här säger nämlige samme Fredman i intervju i AB:

AB -Kan du säga vad det är för fynd? Biologiskt eller någon form av sak?
F -Det är som jag sagt hela veckan personliga föremål som vi med tydlighet kan koppla till Lisa.
AB -Meeen.....det har alltså kopplats till Lisa och inte till de här misstänkta gärningsmännen?
F -Alla föremål jag pratat om sedan i måndags är föremål som är personliga för Lisa.

Sista föremålet var alltså Lisas och det var en sak inte ett köttstycke men man konstaterade det efter MGM hade gripits. Reportern blev lite besviken att det inte kopplats till MGM och att det inte var kroppsdel.

MGMarna är litauer men inte kvinnan.

Finns bara en kvinna skriven på fastigheten ?
L*na L*nnström
1950-04-13-XXXX
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
I følge TV2 ble hun funnet på denne gården innenfor den gule circelen

http://www.ladda-upp.se/bilder/ybwrnfuqayeqjs/

Då måste dom ju placerat kroppen där senare, för där hade dom ju letat,det svarta tornet har jag sett i intervjuer tidigare i början av sökandet.

edit: någon som vet vad det är för typ av silo? är det vatten , går det dränka någon i en sådan?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
+1

Våldtäktsmord begås nästan uteslutande av en ensam gärningsman. De som hoppas på våldtäkt i det här fallet bör skruva ner sina förväntningar lite.

Håller med

Tycker inget pekar på sexualbrott.
2015-06-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Bästa teorin hittills faktiskt! Det kan förklara hjälmen.

Jag är för fallets skull nyfiken på om hon levde i 5 min efter 18.23 eller om hon levde i 1 timma, 6 timmar eller kanske till och med i två dagar! Det vi vet garanterat är att hon ej kunnat varit vid liv tills igår.

Som förälder, i detta fall fadern, vore det spyfärdigt jobbigt att veta att ens barn fanns vid liv några hundra meter ifrån en, när man frustrerad stod och trampade i gruset utanför ungens arbetsplats
2015-06-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Kan det vara något annat än övergiven herrgård? Hus med många rum!
Det är en större gård, lagården är rejäl. För djur som går bakom trådstaket och äter konserverat gräs, troligtvis kor - därför att den grå vägg som syns på höger i bilden med teknikerna troligen är en vägg på en plansilo. Det ser dock lite öde ut. Inga spår runt silon vilket det borde vara.

DET ÄR INTE MARTORP.
2015-06-13, 22:04
Medlem
Clownsanitys avatar
Intressant artikel om styckmord

Citat:
Hur vanligt är det med styckmord?

–Inte så vanligt. Men man måste skilja på styckmord med motiv att göra sig av med kroppen och styckmord som drivs av sexuella inslag och aggression. Det senare är mycket ovanligt.

–När det är flera gärningsmän inblandade brukar det vara så att en av dem är ton- givande och de andra hänger på. Det kan även vara så att en av dem haft fantasier om detta tidigare och nu levde ut dem.

Själv tror jag inte på styckmord. Om det nu visar sig vara de anhållna männen som gjort sig skyldiga till mordet så är min misstanke att de våldtagit- och antingen strypt eller slagit henne till döds. Sen har de inte lagt särskilt stor ansträngning på att försöka gömma kroppen.
2015-06-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
L*na L*nnström
1950-04-13-XXXX

De har spekulerats och diskuterats, hennes FB finns också. Jag tror inte GM är bokförda på adressen då gubben verkar äga marken och husen. Förstår dock inte varför de finns 5st postlådor:
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Hur många bor i de där huset egentligen? De måste tilldelas mycket reklam, trots det så verkar de inte finnas synliga lappar om 'nej-tack till reklam'. Då borde alla postlådorna ha boenden.. men ser bara 3 dörrar.
Senast redigerad av BinZaaR 2015-06-13 kl. 22:07.
2015-06-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
L*na L*nnström
1950-04-13-XXXX

Knepigt men den gripna kvinnan hur hamnade hon med dessa djur vad såg hon för något hon försökte dölja honom när de greps
2015-06-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Då måste dom ju placerat kroppen där senare, för där hade dom ju letat,det svarta tornet har jag sett i intervjuer tidigare i början av sökandet.

edit: någon som vet vad det är för typ av silo? är det vatten , går det dränka någon i en sådan?

Kan hende at de hadde gjemt henne godt. Kanskje gravd henne ned eller lignende. Ser ut som en korn-silo.
Medlem
Jag tycker polisen sammantaget gjort en godkänd insats. 6 dagar från samtalet till 112 och offer lokaliserat och två gripna.

Alla som gapar över att inte polisen vände upp och ner på samtliga privata hem i hela kommunen skulle säkert gnälla som fan om polisen bestämde sig för att rota hemma hos dom med hänvisning till något vagt sammanträffande med brottslighet. Tatueringar t.ex.
Även om man skulle gissa att majoriteten av alla intagna på våra fängelser har tatueringar så kan man använda det som förevändning för att misstänka någon för att vara brottsling.
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Skitsnack, snuten kan i princip gå in varsomhelst närsomhelst och detta beslut tas av poliserna som är på plats. Du har kollat på för många Hollywood filmer.

Tönt! Jag är jurist.

Citat:
Kan i annat fall husrannsakan antas bli av stor omfattning eller medföra synnerlig olägenhet för den hos vilken åtgärden företas, bör, om det inte är fara i dröjsmål, åtgärden inte vidtas utan rättens förordnande.

Rättegångsbalken 28 kap. 4 § 1 st.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in