Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 00:55
Medlem
Att MGM kört iväg med Lisa i en bil är uteslutet. Man kommer i sådana fall garanterat hitta bevis där. Att städa ur en bil så noga så ingenting som leder till Lisa kan hittas går inte att göra i princip. Ett hårstrå, en liten del av telefonen, saliv, you name it. Man måste i sådana fall preparerat var man ska lägga kroppen i bilen och täck det med flera lager skyddsmaterial och förvarat kroppen i flera lager soppåsar eller liknande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nej, alltså du missförstod. Jag kände mig inte anklagad bara så där. Något hade försvunnit och det fanns några stycken att välja mellan som kan ha gjort det. JAG vet att det inte var jag, men blickarna och misstankarna gör att man känner sig skyldig trots att man inte gjort nåt.

Jag förstår faktiskt precis hur du menar, Kajsa anka. Man börjar bette sig som skyldig fast man faktiskt
inte är det. Detta tror jag inte dock är fallet då det är inte något snatteri bröderna blivit gripna för.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Jag får inte ihop: två anhållna misstänkta för mord, och en tredje för skyddande av brottsling. Den ena av bröderna har erkänt inblandning, men inte att han utfört dådet. Det bygger ju på att polis separerat och i anhållan utpekat vem som gjort vad, och vem som skyddat det som blivit gjort. Hur kan de veta det? Det kan ju lika gärna vara kvinnan som gjort något, ingen har ju pekat ut någon och ingen har erkänt, och inte ens tillräckliga bevis för att häkta finns?

Läste precis ett inlägg på fb, där någon frågade om de kommit fram till något.
såg att någon kommenterat " det sägs att det var ett gift par & mannens bror & även dom var släkt till henne... Männen våldtog henne och styckade henne plågsamt."

Om detta verkligen är sant så är detta sjukaste jag läst helt ärligt. Blir så djävla arg, vad i helvete? Våldta och stycka en plågsamt ? Vart fan lever vi?!
2015-06-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är i litauisk press någon nämnt att enav bröderna erkänt inblandning. Hur kan litauisk press få information från en poliskälla, men inte svensk medua? Jo, genom att hitta på det.

flera litauiska media länkar till "det populära forumet" flashback som källa, så vi kan nog fullständigt avfärda den självgenererande cirkulära sanningstillverkningsapparaten.
Avstängd
Jag tror att den yngre brodern kramade lisa för hårt och för länge. Han ser ju helt efterbliven ut.

Gonatt.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har bara skrivit något inlägg i tråden sedan fredags kväll, tycker att när ett fall ser ut att närma sig en lösning så finns det liksom inte mycket att tillägga. Ett gripande brukar ju betyda att det är klappat och klart, och från polis, åklagares och försvars sida så brukar det vara tyst till åtal väcks. Sedan får man se om några nya intressanta uppgifter eventuellt dyker upp i FUP.

Men nu vette fan om det är så klart ändå? Läste Expressens intervju med de två brödernas mor, och visst är det det vanliga dravlet om att det är helt omöjligt, att de minsann inte hamnat i bråk tidigare...ja ni vet. Men jag tycker också att det i intervjun framkommer en del detaljer, som gjorde mig åtminstone en smula mer skeptisk till de gripnas skuld.

Det framkommer bland annat vissa detaljer som modern säger sig ha känt till. Detaljer om att en ung kvinna var försvunnen i området de bodde på, och att de fått lämna DNA-prov. Är det troligt att någon av bröderna för sin mor skulle berätta om detta om åtminstone han skulle vara inblandad? Känns det inte som att det ligger närmare till hands att i den mån det är möjligt förtränga det inträffade, vad det nu kan vara som har hänt, istället för att berätta om det för sin mamma? Det kan ju förstås också vara så att modern ljuger rakt av, men jag tror inte det.

Men visst, polisen vet nog vad de gör, och jag ser ingen uppenbarlig anledning att dra slutsatsen att polisen gjort en felbedömning som anhållit trion. Dock är jag mer öppen nu för att de är oskyldiga, än vad jag var vid den här tiden i fredags kväll.
Vi vet ännu väldigt lite, naturligtvis. Men jag är förvånad över att du fäster sån vikt vid intervjun med mamman, och samtidigt inte observerar det ett antal tidigare intervjuläsare här i tråden har noterat, nämligen det där med hoppas att vi inte blir misstänkta bara för att vi är litauer. Personligen tycker jag att den passagen är ett betydligt starkare argument för skuld än något av det du tar upp som tecken på oskuld.
Medlem
Jag tror gubben har något med det hela o göra

OBS TEORI:

Gubben som är chef över dessa två tänder på småflickor och tycker Lisa är en pingla. Han säger till sina arbetare att han är sugen på Lisa och att de två ska ordna henne åt honom. De två bröderna gör som chefen säger och tar Lisa, Lisa gör inte som gubben vill och han ber dem göra något med Lisa. När man kommer allt närmare de misstänkta GM flyr chefen till Stockholm.

-----------------

Vilken dag var det gubben och bröderna ''hittade'' handsken?

EDIT; La till en mening
Senast redigerad av lordhoff 2015-06-16 kl. 01:00.
2015-06-16, 00:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
såg att någon kommenterat " det sägs att det var ett gift par & mannens bror & även dom var släkt till henne... Männen våldtog henne och styckade henne plågsamt."

Om detta verkligen är sant så är detta sjukaste jag läst helt ärligt. Blir så djävla arg, vad i helvete? Våldta och stycka en plågsamt ? Vart fan lever vi?!
Och allt som står på internet är sant...

Alltså, denna tråd har verkligen visat att det finns gott om folk som tror blint på allt de läser eller hör talas om utan att ens reflektera över om det verkligen är sant.
2015-06-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676

Men kom igen.. "det sägs att", samt: var skulle uppgifter om "stycka plågsamt" komma ifrån? Ta't lugnt med ilskan tills vidare.
2015-06-16, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Antagligen inte. Mps:arna visste säkert inte att polisen hade varit på dom tidigare och tagit dna-prov, och att de förmodligen kände sig som huvudmisstänkta?
Glöm inte bort att MGM har setts och konfronterats med MP i samband med ett fynd med koppling till Lisa.

http://sla.se/incoming/2015/06/13/tv-intervju-med-insatsledaren
2015-06-16, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Jo visst men ena brodern var känd av polis, sånt folk ska inte in i landet så är det bara... Hade det varit USA hade han aldrig kommit in.
Sluta posta trådsanningar efter att vi redan upplyst dig om att det enkom är trådsanningar!
2015-06-16, 00:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ok, men om vi släpper fokus på gästarbetarna. Kan nån annan vara skyldig? det är ju uppenbarligen någon som har god kännedom om området och byggnader runt omkring som gjort detta, godsägaren? Kanske ville han sätta dit dom?

Fast det ltar såklart att e var gästarbetarna. Känns som de var minst två st som förde bort henne.

Jag tycker det är oetiskt att spekulera om "godsägaren" eller andra utpekade personer utan någon form av bevis. Ska man spekulera om alternativa GM är det bättre att göra det på en generell nivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in