Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Dom verkar ej kunna svenska (enligt granne i aftonbladet), så tveksamt om dom kunnat förstå om dom hörde?

Hur fan går det ihop då?
Vanligtvis åker ju Lisa bil, men just denna dag moped. Kan dom av slumpen befunnit sig i ladan/närheten o sett Lisa ensam o överfallt henne?

Eller så förstod dom mer svenska än vad de ville ge sken av...
"Jag ska stänga cafét och åka mopeden hem" kanske inte är jättesvårt att förstå...

Det är också något som jag tänkt på hur, eftersom det verkar väldigt planerat...
2015-06-13, 19:41
Moderator
blomvattnares avatar
Sluta tjata om det där tramsiga Youtubeklippet nu.

/Mod
2015-06-13, 19:42
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det kan man så klart inte veta men just kidnappning och sedan smuggla över gränsen är inte direkt vanligt förfarande när det gäller trafficking. Kidnappning är ett högriskbrott. Väldigt svårt att lyckas med och än mer så utan att lämna spår.
Det är snarare så att de lurar till sig sina offer och först när de är i ett annat land så sker frihetsberövandet.

Vanligt eller ej, det betyder inte att det inte förekommer. Människohandel betyder förövrigt inte att man behöver transporteras över gränser. Här är ett exempel på människohandel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12532169.ab

Och här finns lite statistik över människohandel:

https://polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Rapporter-utredningar/01%20Polisen%20nationellt/M%C3%A4nniskohandel/Lagesrapport_15_Manniskohandel.pdf
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Bildspelet är ju från ett flertal skilda platser?

Ja, men bilden före visar brunnen på Martorp i skymning / gryning och vinkeln på dom andra bilderna talar för Martorp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det har ju varit konstaterade stölder i ladan där polackerna arbetade. Så här i efterhand är det väl troligt att det var dem som stod bakom dessa stölder. Antagligen för att dryga ut den pissiga lön de fick av den snåle godsägaren. Frågan är om mordet på Lisa var av sexuell karaktär eller uppstod i samband med att de höll på att stjäla något.

antagligen det senare? Hon kom på dom, tog dom "på färsken", när hon skulle åka hem på sin moped,för det fick hon plikta med sitt liv, hoppas polisen sätter dit de jävlarna riktigt ordentligt, högsta möjliga straff.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De misstänkta bodde 300 m från cafèt, de jobbade i ladan samt att kvinnan skall ha arbetat i cafèt för 1 år sedan. De misstänka hade full koll på att en snygg, ung tjej nyss börjat på cafèt...samt att hon denna dag hade åkt moped. De såg säkert henne komma på moppen.

Ja,men dom jobbar väl för fasen inte i ladan till 18? och hur visste dom att hon skulle låsa? hon hade ju aldrig gjort det förut, det går ju inte ihop,i så fall måste dom ju varit in på caféet under dagen och hört nå
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Japp, så är det nog. Jag hade förresten helt glömt bort att personalen lade nycklarna i ladan och det förklarar ju i så fall omständigheterna ganska bra. Förövarna är ju fortfarande dumma som in i helvete som försöker förgripa sig sexuellt på en tjej som jobbar precis bredvid. Då blir de nästan tvungna att röja henne för att försöka komma undan. De visste nog om att det alltid kommer in någon dit och lämnar nyckeln och därmed tog de sin chans när de var ensamma med Lisa. Tror inte Lisa blev vald av slumpen heller. De hade nog sett henne innan och var den de ville åt, men avvaktade att ta henne tills tillfället uppstod. Således är väl dådet halvt planerat i så fall eftersom jag tror killarna snackat ihop sig om detta, det vill säga, de gör inget på impuls.

Inbrottsteorin faller väl mycket på att det vore konstigt att göra det precis efter att folk stuckit. Kan fortfarande vara folk i området och det är helt ljust efter 18 på kvällen. Ville de göra ett inbrott är det såklart något man genomför under natten medan det är mörkt och folktomt.
NEJ NÅGON UPPGIFT PÅ ATT NÅGRA NYCKLAR SKA HA GÖMTS I LADAN FINNS INTE!!!
Det här med nycklarna i ladan är en spekulation som nu har blivit trådsanning
Hur kan ni ens för ett ögonblick tro att några nycklar ska ha gömts där? Caféet har haft flera inbrott så dom lär nog vara väldigt noga med sina nycklar för att försäkringen ska gälla.
Sålla för helvete era spånerier!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
"Jag ska stänga cafét och åka mopeden hem" kanske inte är jättesvårt att förstå...

Det är också något som jag tänkt på hur, eftersom det verkar väldigt planerat...

Behöver man snacka samma språk som den man överfaller det var nytt för mig. Ni har inte heller tänkt på möjligheten att de kan engelska?

Nej, de talar inte Svenska det har ju grannarna som var bortresta när det hände bekräftat.
2015-06-13, 19:43
Medlem
Tror att det kom upp en artikel på den misstänkta kvinnan jobbade på samma cafe som Lisa tidigare (norsk tidning har jag för mig). Har någon kvar länken?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja,men dom jobbar väl för fasen inte i ladan till 18? och hur visste dom att hon skulle låsa? hon hade ju aldrig gjort det förut, det går ju inte ihop,i så fall måste dom ju varit in på caféet under dagen och hört nå

Någon granne hävdade att de jobbade 10 timmar om dagen.
Medlem
Creepy24s avatar
Dom båda männen kom men största sannolikhet i bil vilket dom stod en bit ifrån och lurpassade på att stället skulle stänga.. När dom ser flickan så stiger dom ur bilen och går fram och frågar något som resulterar i att det blir nått handgemäng och dom har ihjäl henne och släpar henne till bilen och åker hem och gömmer kroppen hemma i huset där polisen gjorde husrannsakan.. sjuka jävlar dom har säkerligen förgripit sig på henne också där hemma
2015-06-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja

Verkar väldigt planerat? Hur tänker du då? Bevis och spår i överflöd. De har agerat konstigt och liket var kvar i området och uppenbarligen inte bra dolt.
Det skriker ju impulsbrott lång väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in