Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 23:30
Medlem
KetchVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Haha Alibi för vad? Oftast så krävs det ju ett motiv dumfan. Det är inte Morden i Midsomer det handlar om...
Alibi för sin eventuella inblandning och vad motivet i så fall kan vara har vi såklart ingen aning om. Detta är en spekulation precis som alla andra och jag förstår ärlig talat inte varför ingen annan verkar ha tänkt på det innan. Det är tragiskt som det är, men det händer att föräldrar mördar sina barn tyvärr...
2015-06-13, 23:30
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slotte
http://i.imgur.com/ovemdF6.jpg

Verkar gå ihop?

Snyggt. Mer kan vi inte göra utan att ha fler bilder på baksidan.
2015-06-13, 23:31
Medlem
Klappars avatar
Citat:

Verkar gå ihop?

Om det där är skjulet där Lisa hittades, så har polisen misslyckats totalt i det här fallet.
Medlem
Citat:

Verkar gå ihop?

Kanske bilderna är från olika tidpunkter. Kan ju skilja år mellan dem.
Medlem
Den här "stökiga" mannen som var på fiket vid 15-tiden den dagen?

Inget om honom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=152368&size=full

Det stämmer inte. Var skulle allt ogräs växa och var sitter staketet?
Huskroppen till höger kan man tro är rätt men portarna sitter då helfel OCH taket stämmer inte.

Fan jag kan inte släppa detta.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=152368&size=full
Med denna kompleterande bild av baksidan påstår jag att byggbaracken inte ligger intill denna gård. Enda tänkbara vore längst ner i högra hörnet, bakom/ under träden men den laduväggen är inte tillräckligt hög och ser inte alls ut som bakgrunden på bilden av av poliserna i baracken
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Ser ut som du har rätt. jag får ge mig. Skönt att det är utrett. Tack!
Tror nedre bilden visar en port på baksidan på en av bilderna i inläggen mef silon syns en skogsdunge uppe till vänster där står nog denna barack på flygfotot blir det till vänster om gödselbrunnarna på fotot med vita baracken syns en betong ,stödmur till vänster som stämmer med baksidan fotot på vita skjulet med poliser i arbete är tagit från ängen bakom gårde in mot baksidan
2015-06-13, 23:32
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
När det gick några dagar till Lisa hittades. Med hur stor säkerhet kan man ställa när hon dog, någon som vet?
Förruttnelsen börjar direkt när man dör och någon som är kunnig kan med hjälp av att se hur långt gången kroppen är i förruttnelseprocessen och hur temperaturer och luftfuktighet har varit i området där kroppen hittades kunna konstatera när Lisa dog. Kanske inte ett exakt klockslag, men med några timmars marginal åtminstone.

De kommer också kunna konstatera dödsorsaken. Om hon blivit slagen till döds, strypt, kvävd, skjuten, knivhuggen osv. När man vet detta så vet man också lite mer om mördaren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror jag aldrig hört talats om att någon i Sverige mördat någon och planterat ut bevis i så stor utsträckning så att det direkt pekar på någon annan person. Att de lagt ut bevis som pekar åt ett annat håll är inte samma sak som att sätta dit någon annan. Det sker jätteofta i hollywoodfilmer men i verkliga livet.. nja

Vad har det med sverige och filmer att göra? borde vara ganska enkelt om man inte vill gripen. Ganska smart att plantera ut bevis lite överallt samtidigt som dem inte har en aning om vem det är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Snyggt. Mer kan vi inte göra utan att ha fler bilder på baksidan.
Helt rätt
Medlem
Några fundamentala saker:

* Otroligt att folk fortfarande inte verkar fatta att det är på Martorp kroppen funnits.

* Anledningen till att man inte tog in de tre från början var bevisläget. En handske räcker inte. Misstanke räcker inte. Då tvingas man släppa dem efter förhör och de hade försvunnit.
Polisen väntade tills de hade på fötter så att de överhuvudtaget kunde få till en "skäligen misstänkt"-grad på fallet.
De hade såklart span på dem från dag 1.

* Jag tror tyvärr detta ej kommer att sluta med mord. Utan dråp och en lägre straffsats.
Mycket i omständigheterna tyder på att detta är någon ingivelse som gått snett på vägen.
Inte minst tid och plats.

* Att tre personer skulle vara inblandad i nån form av våldtäkt har i princip aldrig hänt (Nån gång ska i och för sig vara den första) i Sverige. Jag finner det osannolikt här också.

* Alla kommer få veta till 100% hur detta har gått till. Kroppen är hittad och mängden saker gör att man kan lägga ett gediget pussel som kommer att ge svar på allt. Ni behöver inte vara oroliga för detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in