Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 16:17
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Någon annan som anser kvinnan oskyldig? Misstänker att, oavsett om hon visste om mordet, inte hade något annat val än att hålla sin käft med dessa två psykfall i hemmet.
Och därmed är man skyldig. Man väljer mellan att hålla käft eller agera ..........
2015-06-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
. Straffen har fluktuerat och det beror på vilken tidsperiod man räknar från. Jag räknar från modern tid, eller ja 79-talet, du räknar bara några år bakåt då HD gavvägledning och därmed dömdes färre till livstid, något alliansen sedan kompenserade för genom utökning av skalan.

Och samtidigt har den faktiska tiden som mördare avtjänar minskat sedan man gått över till att döma mer fängelse istället för rättspsykiatrisk vård.
I snitt kommer en person dömd till fängelse för mord ut tidigare än en mördare dömd till rättspsyk.

Fängelse har ju den nackdelen att du kommer ut efter avtjänat straff oavsett fara och återfallsrisk medan rättspsyk sitter man till man bedöms inte vara en fara för andra.
Och tvärt emot vad folk verkar tro(det är ju en väldigt populär myt att mördare döms till vård och sen lurar läkarna och är fria snabbt som fan) så tar det alltså i snitt längre tid att komma ut från rättspsyk som mördare än det gör att komma ut från fängelse.
2015-06-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tror och hoppas på att det var ett inbrott som gick överstyr och att flickan slogs ihjäl på stället. Även om det förkommer är inte det vanligaste att sexualmördare jobbar i par och än mer ovanligt att de skulle skyddas av en kvinna.
Att LH:s moped sägs ha stått kvar vid arbetsplatsen/caféet och att hon (någon annan?) SMS:ade ca kl 18:20 (klockslag fritt ur mitt minne från dagstidning som källa) till föräldrarna att hon var på väg hem, får en att frestas tro att hon skulle ha råkat ut för GM ungefär vid den tidpunkten och platsen, om den överensstämmer med den förväntade utifrån hennes arbetsdag. Dock kan man fråga sig hur hennes tillhörigheter (mobiltelefonskal och andra fynd, men vilka fynd?) i terrängen spritts. En handske i intilliggande lada. Ytterligare fynd som kunde knytas till LH (eller de MGM?) som gjordes igår fredags, som sedan gjorde att sökområdet koncentrerades till det fyndet och "polisiär intuition" ledde till gripande av de tre MGM, samt påträffandet av LH död.

Är det någon som har koll på var geografiskt alla fynd som hittats i terrängen gjorts? Ligger de alla i sydlig sträckning från caféet eller är de på olika håll? Jag tänker ffa på fynd som kan knytas till LH, hennes tillhörigheter, och inte ev fynd som kan knytas till MGM. Jag uppfattade polisens presskonferens så att LH:s döda kropp hittades igår kväll någonstans söderut från caféet.
2015-06-13, 16:20
Medlem
Ett rån känns långsökt när MGM hade bott så nära kaféet under en längre tid. Det lutar åt någon form av olycka med alkohol inblandat där saker och ting spårat ur.
2015-06-13, 16:22
Medlem
En av de gripna hade på sig en tshirt med trycket "bendit" och en snabb googling så kom jag till en norsk fotbollscup för barn som jag tolkar det.

http://1.bp.blogspot.com/-1xavzhEaZJg/VXwjIqeTptI/AAAAAAACV3c/jg8z86eRPPU/s1600/3.jpg

http://www.bendit.no/
2015-06-13, 16:22
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Någon annan som anser kvinnan oskyldig? Misstänker att, oavsett om hon visste om mordet, inte hade något annat val än att hålla sin käft med dessa två psykfall i hemmet.

Det är svårt att anse något man inte vet ett skit om.
2015-06-13, 16:23
Medlem
Jasongenovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
En av de gripna hade på sig en tshirt med trycket "bendit" och en snabb googling så kom jag till en norsk fotbollscup för barn som jag tolkar det.

http://1.bp.blogspot.com/-1xavzhEaZJg/VXwjIqeTptI/AAAAAAACV3c/jg8z86eRPPU/s1600/3.jpg

Förmodligen jobbat i Norge med
2015-06-13, 16:24
Medlem
Karaffs avatar
Jag var kanske trött på presskonferensen, men tror att de nämnde att hon hittades i ett närliggande stall. Tror det var i Aftonbladets enskilda intervjun.

Kan givetvis hört fel, men de nämnde iaf något om ett stall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Läste att det var skelettdelar ifrån ett djur som MP hittade, vilket polisen även avfärdade. Någon får gärna bekräfta.

Har fått uppfattningen att skelettdelarna bara är en trådsanning. Tror inte att det var just mitt inlägg du försökte citera.
Hur som, min poäng är att polisen säger i presskonferensen att MP gjorde fynd, och att dessa nu anhållna män blev stoppade i direkt anslutning till detta.
Det kan inte vara något annat än de två män som kablades ut live i Expressens sändning.
Medlem
Hur kan utredningsläget vara så svårt när de har så mycket bevismaterial? Svårt brukar det väl vara när man inte har mycket att gå på...

Jag menar lik gör att både mordplats och fyndplats borde ge en hel del ledtrådar. Om gärningsmännen sedan spridit ut bevismaterial borde även dessa innehålla ledtrådar. Även kontakten med MP borde kunna ge en del.

Man blir intresserad av att se fyndplatsen...
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Hur ska man kunna veta något om det?
2015-06-13, 16:25
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz

Söker du finner du att det diskuterades en del inatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in