Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Tror och hoppas på att det var ett inbrott som gick överstyr och att flickan slogs ihjäl på stället. Även om det förkommer är inte det vanligaste att sexualmördare jobbar i par och än mer ovanligt att de skulle skyddas av en kvinna.
Att LH:s moped sägs ha stått kvar vid arbetsplatsen/caféet och att hon (någon annan?) SMS:ade ca kl 18:20 (klockslag fritt ur mitt minne från dagstidning som källa) till föräldrarna att hon var på väg hem, får en att frestas tro att hon skulle ha råkat ut för GM ungefär vid den tidpunkten och platsen, om den överensstämmer med den förväntade utifrån hennes arbetsdag. Dock kan man fråga sig hur hennes tillhörigheter (mobiltelefonskal och andra fynd, men vilka fynd?) i terrängen spritts. En handske i intilliggande lada. Ytterligare fynd som kunde knytas till LH (eller de MGM?) som gjordes igår fredags, som sedan gjorde att sökområdet koncentrerades till det fyndet och "polisiär intuition" ledde till gripande av de tre MGM, samt påträffandet av LH död.
Är det någon som har koll på var geografiskt alla fynd som hittats i terrängen gjorts? Ligger de alla i sydlig sträckning från caféet eller är de på olika håll? Jag tänker ffa på fynd som kan knytas till LH, hennes tillhörigheter, och inte ev fynd som kan knytas till MGM. Jag uppfattade polisens presskonferens så att LH:s döda kropp hittades igår kväll någonstans söderut från caféet.