Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vet knappt om jag vågar, men chansar med en alldeles enkel tanke om hur det kan ha gått till.
Lisa kör upp på vägen och tar vänster, kör längs med ladan och ska svänga höger mot "slottet", samtidigt som hon svänger höger kommer gärningsmannen i sin bil på den smala grusvägen som löper längs med ladan mellan ladan och landsvägen, han ska också samma väg som Lisa, skraaaaaaaaaaaaaatchhhhhhhhh, Lisa åsamkar bilen en fruktansvärt missprydande repa längs med hela förarsidan och båda fordonen rullar in runt hörnet vid ladan(sidan mot slottet), de kan inte stå mitt i korsningen och reda ut det här, dispyt uppstår och gärningsmannen blir ursinnig på Lisa som tycker att det var inte hennes fel, språkförbistringen underblåser det spända läget.
Gärningsmannen har verktyg i bilen och ska minsann visa Lisa hur man skadar annans egendom och smashar till henne i huvudet, hon har ju hjälm så det är bara att mata på. Resten vet vi.
Nej, jag tror inte att det var såhär det gick till, jag vill mest belysa att en alldeles vanlig vardagshändelse kan resultera i att en människa har ihjäl en annan. Inte planlagt, ingen sexualsadism, inte drogrelaterat, inte uppsåtligt, vanliga människor kan också döda om det vill sig illa.
Om det är trafikolycka så lär det synas på MGM:s bil, på BO:s moppe som stod parkerad med nycklarna i låset och inte minst kommer rättsläkaren bekräfta det efter obduktion. Själv tror jag mer på dessa teorier:
1. De anhållna är skyldiga
2. Någon annan gjorde det
3. Gårdskatten gjorde det
4. Din teori
Du tror alltså att vanligt folk går omkring och slår ihjäl varandra lite till vardags på grund av att man får en repa i bilen eller liknande vardagshändelser. Du har en något märklig definition av vanligt folk måste jag påpeka.
Kanske skulle alla rättshaverister och bekräftelsesökare ta en paus, visa BO lite respekt, och se vad polisen säger närmsta veckorna.