Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 14:21
Medlem
Annavazs avatar
Vet man om Lisa tappade saker när dom rövade bort henne lr om gärningsmännen själva spritt ut Lisas tillhörigheter?
SVARA
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Om det inte tagits bort så las igår maskade bilder ut på de tre som då tagits med av polis. Namn har figurerat men om de är korrekta eller ej är svårt att säga. I tråden har viss ålder och inbördes relation nämnts, i medierna igår (men obekräftat av polis då iaf) så har annan ålder och inbördes relation nämnts. Men sök i tråden. Länkar till bilderna postades upprepat.

Såg bilden till slut. Två unga män och en kvinna som gästarbetar på ägorna.

Mvh
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Självklart vet de mer än de säger. Fallet är ju inte juridiskt uppklarat ännu.

Skilj på "need to know" och "nice to know".
Du och alla vi andra kommer att få veta. Men vi kan gott vänta så polisen kan bedriva förundersökningen utan risk för att information som släppts används av gm eller andra ev inblandade. Vi vet ju inte till 100% att dessa två är skyldiga eller om det finns fler/andra gärningsmän.
Äntligen någon med lite förnuft.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Det kan man ju verkligen hoppas i alla fall, men, hörde jag helt galet eller sa inte han Martin för mkt en gång till? Sa han inte nåt "efter husrannsakan hittade vi Lisas ena" och sen tystnade han och tittade ner. Sa han inte nåt sånt och i så fall ena vad? Vill man nog inte veta......

Det såg jag inte. När sa han det? Var det nyss under den enskilda intervjun med Expressen?
2015-06-13, 14:22
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Vet man om Lisa tappade saker när dom rövade bort henne lr om gärningsmännen själva spritt ut Lisas tillhörigheter?
SVARA

INGEN VET, LÄS OCH LYSSNA.
Medlem
Maestermintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
Vad har det med saken att göra? Norrmannen var den första journalist att få ställa frågor, vi fick svar ang nationalitet, därav ställer ingen annan journalist den frågan igen.

Polisen går inte ut med information om de anhållna bara sådär ditt köttskaft. Vi kommer få veta deras nationalitet om ett par dagar. Sluta vara dum i huvudet, tack

Du har rätt i att det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser från polisens sida. Men angående svenska journalister, hur många gånger brukar dessa fråga om nationalitet eller ursprung? Ämnet tas inte ens upp såvida inte norska, finska eller danska reportrar är på plats.

Det är ju snarare så att redaktionerna mörklägger ursprung, som man gjorde med exempelvis somalierna på finlandsfärjan där de beskrevs som svenskar i samtlig mainstream media.
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag vill inte skriva om nån lag överhuvudtaget, men tycker att i just detta fallet när det är så uppenbart att dem är skyldiga så hade jag inte haft något emot att dem gått ut med identitet.

Men sen går det ju självklart inte pga flera olika saker..

Men är det så uppenbart? Tänk om någon lagt hennes kropp där...just saying
Medlem
Där sa han något intressant på Expressens intervju. "MP gjorde ett fynd som dem meddelade polisen. De anhållna kan kopplas till platsen."
Tror alltså att fyndet har gjorts i direkt anslutning till där hon senare påträffats. En plats som de anhållna har tillgång till.
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro
Vilken tidning hör journalistkräket som tog sig in på anhörigas tomt hemma på?

Aftonbladet enligt källor
2015-06-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning

Dom misstänkta mördarna heter Maciej och Kryzstof sägs det.

Trodde nog att jag läst det också. Och nu har en granne (Cam*lla Lundkv*st) *= i , till gården där kroppen hittades uttalat sig.
Kan det då vara Brattefors gård?

Men varför har AF bilder på den enorma gården vid Hovsgärde?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Alltså mord. Den rubriceringen förtäljer inte exakt hur hon bragts om livet, om det är det du tänker på.

Ja det var de jag syftade på. Vad den tekniska undersökningen kommer att avslöja gällande dödsorsak och händelseförlopp... det är väl den hemskaste delen i det här för dom anhöriga kan jag tänka mig
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det såg jag inte. När sa han det? Var det nyss under den enskilda intervjun med Expressen?

Ja ska inte säga till hundra alltså, men att han sa "då hittade vi Lisas ena", är jag ganska säker på om inte vinet sitter kvar i mig sen igår!
Det var under den officiella pk:n, tror det var andra gången som han fick ordet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in