Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Jag är inte så snabb, så nån hinner säkert skriva innan men ganska säker att de måste indetifiera henne, eller?! Kan ju göras på annat sätt med, men i mestadels av fallen anhöriga. Stackars människor!

Om man ska spekulera de mitt i all denna sorg, e ja nog beredd att hålla med han/hon som skrev innan. Hade hon te.x vart styckad tror ja föräldrarna bara fått svara på betydande frågor via Telefon. Dom skickar aldrig ner anhöriga till en styckad kropp.
2015-06-13, 14:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, så uppfattade jag det också. Men objektet uppfattade jag inte var kopplat till Lisa..? Utan till de misstänkta. Eller..?

Undrar hur de uppträdde eftersom MPS upplevde det som misstänkt.

Alla objekt som hittats är kopplade till Lisa framgår av intervjun med polisen.
2015-06-13, 14:20
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnskogensfasa
Renovering av byggnad på platsen.Fanns det byggarbetare där som blivit bekanta med flickan...

Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Många från de baltiska länderna som jobbar på bondgårdarna runt om i landet nu.
Deras husrum/bostad under tiden de vistas/arbetar här, brukar ligga i förrådsbyggnader eller lagårdar.

Två inlägg i tråden som skrevs på måndag kväll
Flashback - Svensk poliskår 10 - 0
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jo, men om det är en styckad kropp man hittat så kallar man väl inte in föräldrarna och ber dem identifiera.. då görs väl identifieringen på annat sätt? Eller?

Det kan man ju verkligen hoppas i alla fall, men, hörde jag helt galet eller sa inte han Martin för mkt en gång till? Sa han inte nåt "efter husrannsakan hittade vi Lisas ena" och sen tystnade han och tittade ner. Sa han inte nåt sånt och i så fall ena vad? Vill man nog inte veta......
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Du vill alltså skriva om svensk lag för att kunna gotta dig i information om GM's

Det är olagligt att gå ut med sådan information som påverkar utredningen. Vad skulle då hindra mig att vittna även om jag bor 1000km från brottsplatsen? "Det var han, jag såg han på tv bli gripen"
Jag vill inte skriva om nån lag överhuvudtaget, men tycker att i just detta fallet när det är så uppenbart att dem är skyldiga så hade jag inte haft något emot att dem gått ut med identitet.

Men sen går det ju självklart inte pga flera olika saker..
Medlem
Min teori är att MP har kommit för nära platsen och att GM på något sätt har försökt att få dem där ifrån. Polisen kommer och GM söker sig hem åt. Kanske för att sticka. Men redan då fanns det flera polis patruller på plats. Ladyn va så söt när de tog henne. Blommigt förkläde på magen. Jävla pack.
Medlem
Vilken tidning hör journalistkräket som tog sig in på anhörigas tomt hemma på?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Grovt brott säger ni.. tragiskt hoppas familjen får vara ifred ifrån all media men det lär väl knappast hända?

Alltså mord. Den rubriceringen förtäljer inte exakt hur hon bragts om livet, om det är det du tänker på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det finns inga skäl att sekretessa GM -- det finns i princip aldrig det om det inte handlar om minderåriga

FEL!!!!

Varför gå ut i media med namn och bild? Då kan ju vem som helst vittna utan att ha sett nåt.

Gå ut med sån information är olagligt enligt SVENSK LAG. Ska polisen själva bryta lagen i tv-sänding....bra där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Polisen vet mer är vad dom säger. Varför skulle dom inte veta hur hon dog? Har gått över 15 timmar sedan dom hittade henne.. 😐
Självklart vet de mer än de säger. Fallet är ju inte juridiskt uppklarat ännu.

Skilj på "need to know" och "nice to know".
Du och alla vi andra kommer att få veta. Men vi kan gott vänta så polisen kan bedriva förundersökningen utan risk för att information som släppts används av gm eller andra ev inblandade. Vi vet ju inte till 100% att dessa två är skyldiga eller om det finns fler/andra gärningsmän.
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Pöbeln vill veta, ja. Men att tro att de kan ge ut det så här tidigt i utredningen är bara ren idioti. De har inte ens bekräftats skyldiga. Att föda Flashbackares fördomar trumfar knappast rättssäkerheten. Det finns dessutom (som sagt) inget reellt intresse att ge ut dessa uppgifter. Vår kunskap om det (vilket jag kan erkänna att jag själv är intresserad av) är ointressant och det finns inget vettigt argument att vi ska veta vilka de är, så länge de är bakom lås och bom.

Jag menade såklart efter deras dom, borde ha uttryckt mig bättre.

Och det är självklart att vi ska ha hela paketet avslöjat, jag fattar inte varför media undanröjer sån info i Sverige. Varför försöker de försvara GM? Så fort domen faller, ska hela paketet upp. Det ÄR viktigt och av intresse att veta vilka äcklen det är som står bakom mordet. De kommer inte vara inlåsta för evigt och då är det bra om allmänheten har kännedom om vilka det är, ifall man råkar träffa på dem nånstans.
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Dom misstänkta mördarna heter Maciej och Kryzstof sägs det.
Var har du hört/läst detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in