Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 08:44
Medlem
Catpeoples avatar
På radion sa dem att det var Lisa Holm, 17 som hittats.
2015-06-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jo vi har varit några stycken här som förhört oss om just "planterade" bevis. Har dock fått dålig respons i tråden och man blivit kallad foliehatt och påhoppad för att man förstör tråden med spekulationer..

Nu kom ju det ryktet lyckligtvis från någon med lite insyn.

Det känns som om det kan bli fler häktade i det här fallet. Har vi några identitet och/eller bilder på de misstänkta GM och/eller deras medhjälpare? Någon hade tidigare i tråden länkat bild(wanted-poster) på någon 40+ polack men f*n vet om det har något med verkligheten att göra.

Slutligen vill jag säga att jag lider med familjen hennes. Och en eloge till MPS och polisen. Vila i frid barn.

Mvh

Om det inte tagits bort så las igår maskade bilder ut på de tre som då tagits med av polis. Namn har figurerat men om de är korrekta eller ej är svårt att säga. I tråden har viss ålder och inbördes relation nämnts, i medierna igår (men obekräftat av polis då iaf) så har annan ålder och inbördes relation nämnts. Men sök i tråden. Länkar till bilderna postades upprepat.
2015-06-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Någon som vet om en av de misstänkta är samma person som uppförde sig märkligt vid cafet samma dag hon försvann?

Tydligen så har dessa inte vart därinne och fikat så lite av min teori sprack där
2015-06-13, 08:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
hur förstörd kan man bli egentligen av att bara ligga i 5 dagar?

I den här värmen är en kropp rejält uppruttnad och larvangripen efter fem dagar... Men det kan ju vara så att de inte dödade henne direkt.
2015-06-13, 08:46
Medlem
maestro6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Nej, bostaden där gästarbetarna greps låg ~600 meter från cafeet och ladan där kroppen verkar anträffats låg ~2 km därifrån

edit: citeringen försvann...
Är det bekräftat att kroppen hittades där?
2015-06-13, 08:46
Medlem
Svammels avatar
Citat:

Beror helt på omständigheterna. Värme ,, luftfuktighet osv. Hade hon dött i tropikerna hade du knappt kunna se vilket kön det var på liket då det skulle varit groteskt uppsvällt och svart. Eller svårt missfärgat.
2015-06-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Va?

Är man så osäker så att man inte med bevismaterial kan koppla det till en specifik person så fäller man alla tre? Jag kan verkligen inte tänka mig att det får gå till så. Det sista man vill göra är att fälla en oskyldig.

Jag tror den som skrev menar fall som Lindome, där man kan placera båda på plats och aktiva men inte slå fast vem som utdelat det de facto dödande slaget. I Lindome gick de fria när fe skylde på varandra och man inte kunde bevisa vem som slog det dödande slaget - vilket dock mer var en åklagartabbe än ett lagfel. Så det hade inte behövt hända då heller. Och händer knappast idag i samma läge.
2015-06-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Va?

Är man så osäker så att man inte med bevismaterial kan koppla det till en specifik person så fäller man alla tre? Jag kan verkligen inte tänka mig att det får gå till så. Det sista man vill göra är att fälla en oskyldig.

Nu missuppfatta vi vartandra.

Om någon blir mördad av 2 pers och en 3e står o tittar på och ej tjallar är den medskyldig.
Så i detta fallet har kvinnan vetat allt men ej berättat så är hon medskyldig
sen är det upp till polisen bevisa vad hon visste.
2015-06-13, 08:48
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:

Inte så himla mycket. Men det beror förstås på hur kroppen har legat. Om den legat inomhus eller exponerad för djur och natur, det senare påskyndar en hel del!

Citat:
Efter ett par dygn färgas nedre delen av magen ljusgrön på grund av bakteriekoncentrationen där. Efter ytterligare ett par dygn framträder de ytliga venerna som ett brunaktigt nätverk på huden. Omkring en vecka efter döden uppstår vätskefyllda blåsor under huden som breder ut sig efterhand. I nästa fas sväller buken upp rejält av rötgaserna som bakterierna producerar.

Kanske är dags att börja ha lite hårdare gränskontroller så att inte vilket löst pack som helst kan vandra in i vårt land och arbeta.

Kände på mig hela tiden att det var någon i närheten med god lokalkännedom, statistiken talar ju tydligt för detta också.
Senast redigerad av BrorGertrud 2015-06-13 kl. 08:50.
2015-06-13, 08:49
Bannlyst
Har skrivit flera ggr att kroppen skulle finnas inom 1 km radie från cafèet. Det verkar som att utlänningar är involverade vilket jag också skrivit om. Sedan får vi se om det ä

1. En internationell, kriminell liga som ligger bakom.

2. Personer som försöker råna siste anställd som lämnar cafèet.

3. Ett annat brott som skulle begås och hon var vittne till detta ( byggnadsställningar har stulits i området så kriminell verksamhet har bedrivits i området den senaste tiden).

4. Ett våldtäktsförsök.

Fruktansvärt brott. Lisa hade varit anställd i 3 veckor. Kommer till fel plats vid fel tillfälle.. Den svenska landsbygden är absolut ingen idyll längre.. inget Änglagård. Sverige är ett land utan gränskontroll. Vemsomhelst kan komma in och härja.
Mvh
2015-06-13, 08:50
Medlem
Tubleross avatar
Otroligt tråkigt besked som fåtts nu, men undrar fortfarande vad i helvete fick dem här personerna att plötsligt döda Lisa Holm?

Och alla dessa fynd som gjorts, har GM planterat ut dem? Hoppas få en klarare bild under dagen för jag har mycket svårt att förstå vad som plötsligt får ett par gästarbetare att döda en oskyldig flicka.
2015-06-13, 08:50
Medlem
Hur i helvete kan polisen INTE söka genom byggnader SÅ nära hennes arbetsplats? Är det ett skämt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in