Citat:
Ursprungligen postat av
Klappar
Har hon avlidit senare under veckan, så tycker jag att det är slarv från polisens sida. Det är inte första gången en person försvinner.
Sluta "tyck". Antingen har man skäl till varför det skulle vara slarv, vilket också innebär att man har skäl till varför hon skulle ha avlidit senare under veckan, eller så håller man tyst. Begrips?
Det går liksom inte för sig att bygga upp en egen påhittad indiciekedja i huvudet och posta resultatet. Vem har nytta av ett sådant inlägg? Kan vi bygga några vassa spekulationer på detta? Nej. Kan vi få fram mer detaljer om brottet? Nej. Kan vi få tråden förstörd och så frön till idiotiska "trådsanningar"? Ja!
S-l-u-t-a p-o-s-t-a s-k-i-t!
Snälla? Om vi alla tänker minsta lilla innan vi postar blir tråden bättre, intressantare, mer koncis och det i sin tur minskar moderatorbördan samt gör att informationen är lättare att ta till sig vilket i sig minskar själva behovet att ställa korkade frågor eller ge korkade kommentarer.
Vi vet ingenting om när hon avled. Däremot kan man
anta att det skedde tidig. Att hon levt "länge" kräver speciella omständigheter och speciella belägg eller indicier. Att hon dödades tidigt är en enklare hypotes, har större förklaringsvärde och väcker färre följdfrågor. Alltså är det en bättre hypotes som fodrar mindre belägg. En anledning är att en levande person lättare kan dra uppmärksamheten till sig än en död. Vilket medför att en levande person hittas snabbare samt utgör en större risk för GM. Att hon dog tidigt stämmer alltså väl med det vi kan observera.
Observera att jag ingenstans påstår ATT hon dog direkt. Jag säger bara att du måste redovisa skäl till varför hon skulle ha levt i dagar. Du kan ha rätt, men då har du bara råkat fantisera rätt, du har inge belägg. Och nej, det implicerar inte att polisen gjort ett dåligt arbete.
För det första är det för tidigt eftersom allt polisarbete ej är slutfört. Det har just börjat. Att hitta personen är en sak - det kan alla vara med på (MPS). Att
utreda brottet är något som pågår JUST NU. Alltså finns det all möjlighet för polisen att SLARVA FRAMDELES eller att INTE SLARVA. Ingenting, inget som helst, i nuläget pekar åt slarv.