2015-06-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Ska bli intressant att se hur polisen kom fram till vart dem sen hitta kroppen.

Troligtvis fick likhundarna upp spår. Förruttnelseprocessen påbörjar omedelbart, gaser läcker från alla hål efter bara dagar och kroppen sväller. Efter en vecka kan en kropp vara helt fylld med likmaskar, efter 2 veckor kan kroppen nästan vara borta. Det var detta som gjorde att de kunde konstatera att hon var kvar i området, pga likhundarna.
Senast redigerad av sampanl 2015-06-13 kl. 11:25.
2015-06-13, 11:22
Medlem
Svammels avatar
Hur vore det ifall alla bara tog ett steg tillbaka och lugnade ner sig lite? Vi vet ju inte ett skit vad exakt som försiggått mer än att Lisa är död-

tids nog kommer svaret på våra frågor,
2015-06-13, 11:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Är det bekräftat att presskonferensen är framflyttad till kl 13????
eller är det fortfarande nu kl 12.00 som gäller?

står 1timme och 34min nu på svtplay
2015-06-13, 11:23
Medlem
vanligvaniljs avatar
https://vine.co/v/h5Ehd73zBKn
https://goo.gl/S9NMK8

Vine med henne
2015-06-13, 11:24
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Är det bekräftat att presskonferensen är framflyttad till kl 13????
eller är det fortfarande nu kl 12.00 som gäller?

Det är 13 som gäller.
2015-06-13, 11:25
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag måste faktiskt vara sådan nu och gnälla på polisens arbete. Jag och många andra här inne undrade varför man inte börja söka genom större områden redan från början. Jag menar, kan förstå att det mesta av resurserna görs där fynd hittas men... Nej det gör ont faktiskt.

Det mördas folk ofta men när fall blir så här uppmärksammade kommer man "närmre" på något sätt och alla fantasier och scenarior vad som kan ha hänt gör en ledsen och äcklad. Vissa människor har inte lämnat apstadiet än, det var ingen nyhet direkt men så är det tyvärr.
Medlem
Sam.adamss avatar
Försökte skriva detta inatt, men då låstes tråden. Ber om ursäkt om någon tagit upp detta tidigare.

Vill minnas att jag för några dagar sedan läst här i tråden om någon som sett en van/skåpbil (grå eller silvrig) komma körandes i full fart den kvällen. Någon hade teorier om att det var LH:s far som var på väg till caféet för att se vad som hänt, vilket skulle förklara farten. Minns inte vilken väg det rörde sig om.

Men kan det i själva verket varit de misstänka gärningsmännen?

Verkligen ett tragiskt öde förövrigt. Vila i frid och jag lider med familjen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenu
Alltså det börjar bli sjukt tröttsamt om alla er pajaser som tjafsar om olycksfall. Polisen har inatt anhållit 2 män misstänkta för MORD, rubricering MORD. Kvinnan är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.

Det är inte på tal om någon jävla olyckshändelse. Släpp det och läs på om brott och straff i Sverige.

Men din dumma idiot, man brukar anhålla på den högsta möjliga brottsrubriceringen för att sedan kunna gå ner till exempelvis dråp, vållande till annans död, osv...
För då får man lättare att hålla dem längre anhållna..
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Stackars pappan.

Kunde skydda sina bröder och sitt eget liv i krig men kan inte skydda sin dotter mot kåta polacker.

Fy fan han besitter nog extrem frustration nu.

Vill inte skuldbelägga någon men Lisa fick åka 45-50 km på en EU-moppe..en tidig söndagsmorgon.. Det blåste som sjutton denna dag.Skjutsat?
2015-06-13, 11:26
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Några av flashbacks användare var kusligt nära sanningen redan i början av tråden:

I en tråd med 1400 sidor spekulationer vore det nästan konstigt om ingen träffade rätt.
2015-06-13, 11:27
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
https://vine.co/v/h5Ehd73zBKn
https://goo.gl/S9NMK8

Vine med henne

Jag vet inte vad vine är riktigt?
Kommer den videon med LH därifrån?
2015-06-13, 11:27
Medlem
Jag tror stackarn tyvärr kom på dom med nått, ev inbrott? Knark? Annat. Balt folk håller väääldigt ofta på med jusst smuggel av knark,sprit och cigg osv så de är inte omöjligt, hon råka nog se fel sak vid fel tillfälle så dom tog henne och slog ihjäl stackarn, förmodligen passade dom väl på att våldta flickan också.. jag känner många Polacker och litauer och deras psyke är fan inte och leka me, dom skiter i allt och bryr sig bara om sig själv ( hyser absolut inget agg mot ALLA men säger bara av min egen erfarenhet hur dom är i sättet oftast)

Skulle va intressant och veta om dom hitta henne med hjälmen på fortfarande? Talar väl isf för att mordet skedde i ett tidigt stadium. Och kan tänka mig att fallet är så med tanke på att de tog lite tid att idenifiera henne. Svullnader o allt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in