Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Får en otäck känsla av att de kommer meddela henne att hon 1, är död. 2, Bortförd från Sverige. (FYFAN vad hemskt isåfall) båda är givetvis jättehemska men fan om någon från GBG ska hålla presskonferens så vet man ju inte.

Det som talar emot att hon är död och hittad redan nu, är ju att då borde ju tekniker vara där och massa annat..

De är ju där, full styrka i full mundering inklusive hårnät!
2015-06-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Tror faktiskt att det är kroppen de har hittat efter man sett bilden på teknikerna, tror inte du ljuger.

Tekniker har varit på plats hela tiden, just nu undersöker man antagligen något man tror är en brottsplats. Men det betyder inte att hon ligger där.
2015-06-13, 00:15
Medlem
Ni får tro vad ni vill, men har man kallat in tekniker så är i alla fall jag övertygad om att man hittat en kropp. Tyvärr. Det gör ont att säga.
Medlem
Nu verkar det som att de som har hämtats in inte ens är delvis misstänkta för brott. Möjligtvis att de kanske känner gärningsmannen som har försvunnit då det verkar vara en brottsplats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
De tar väl varje tillfälle att peka ut utlänningar. Skulle vara intressant att veta vilka jävla källor de sitter på.

Ja, du. När grannen säger följande så är det nog inte skåningar han menar.

Citat:
– De har varit hur trevliga och sociala som helst. Även om vi inte förstår varandra på grund av språkförbistring, säger mannen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Men va i helvete spelar det för roll vad GM har för etniskt ursprung?! Typiskt flashback att sitta bakom sina skärmar och skylla sina patetiska liv på utlänningar. Detta är så tragiskt oavsett vem fan som ligger bakom försvinnandet!

Än så länge har ju polisen dessutom sagt att de tre inte är misstänkta. Sen om det är sant eller ej och om det står sig fortfarande är ju svårt att säga. Men att tala om dem som GM och med rasistiska undertoner är att ta det ett steg längre än det just nu finns belägg för.
2015-06-13, 00:16
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Han som rapporterar på plats för Expressen verkar tämligen tagen, tror han vet mer än vad han kan säga.

Vill inte säga, vad var det jag sa, men nog verkar det som om jag var nära i min teori om vad som hänt.

Jo man kan se det på ansiktet på honom och hans skakningar, stamningar att det inte är goda nyheter idag.
Medlem
Missing people hittade ju något igår som dom tyckte var obehaligt, polisen berättade att det bevisade att Lisa fanns i närheten.

Gissar att det tyvärr var kroppsdelar från Lisa
Medlem
Xfiless avatar
Kenneth Söderlund, talesman för Missing people, säger om fyndet i ladan.
- Vi har gjort ett fynd i ladan som polisen finner relevant. Därför har man satt upp en avspärrning.
Nu i natt sökte polisens tekniker i onrådet. Enligt Expressens team på platsen är det 4-6 tekniker som i olika omgångar arbetar i boden. Polis med hund söker också av ett skogområde bakom området.

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Alltså jag stöttar SD eftersom jag vill ha mindre invandring och asylmottag, och jag är jävligt oroad över islams utbredning i Sverige....men att börja dra invandringsparaleller i det hör fallet är så jävla krystat. Det är väl ändå jävligt ovanligt att polacker, ester och letter är inblandade i den här typen av brottslighet (som vi inte ens vet vad det är ännu)..... Så sluta pöbla nu för faan.

Det är verkligen inte ovanligt att gästarbetare från östeuropa är inblandade i våldtäkter och gruppvåldtäkter. Tvärtom mycket vanligt.
2015-06-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.

Vart står det om detta? I fredags samma vecka som Lisa försvann stannade en bil utanför det hus där en bekant till mig bor (cirka 13km från Blomberg). Ut sprang en kvinna och fotade hennes hus och även hennes grannens hus. Sedan sprang kvinnan tillbaka in i bilen och den som körde åkte därifrån med en rivstart.

Söndag, samma kväll som Lisa försvann var samma bil tillbaka. När min bekant sprang fram till fönstret för att fota bilen igen så såg de nog henne då de åkte iväg igen jättesnabbt.

Detta är rapporterat till polisen såklart.

Här är en bild på bilen: bild

Vad som är konstigt är att registreringsskylten säger att det är en hyresbil från Hertz (de ger inte ut uppgifter) men det finns inga loggor på "hyresbilen" och den har tonade rutor. Jag har iallafall inte sett en hyresbil som har tonade rutor och utan loggor från företaget som hyr ut den vilket talar för att nummerplåten är stulen vilket gör denna bil lite mystisk. Kvinnan hade mörkt svart hår och var svartklädd.
2015-06-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Internetet krånglar för mig så deras direkt sänding laggar för mig. Någon som vet om detta sänds direkt på tv4?

TV4s sändning:http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185500

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in