Citat:
Ursprungligen postat av
kaosihuset
Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.
Vart står det om detta? I fredags samma vecka som Lisa försvann stannade en bil utanför det hus där en bekant till mig bor (cirka 13km från Blomberg). Ut sprang en kvinna och fotade hennes hus och även hennes grannens hus. Sedan sprang kvinnan tillbaka in i bilen och den som körde åkte därifrån med en rivstart.
Söndag, samma kväll som Lisa försvann var samma bil tillbaka. När min bekant sprang fram till fönstret för att fota bilen igen så såg de nog henne då de åkte iväg igen jättesnabbt.
Detta är rapporterat till polisen såklart.
Här är en bild på bilen:
bild
Vad som är konstigt är att registreringsskylten säger att det är en hyresbil från Hertz (de ger inte ut uppgifter) men det finns inga loggor på "hyresbilen" och den har tonade rutor. Jag har iallafall inte sett en hyresbil som har tonade rutor och utan loggor från företaget som hyr ut den vilket talar för att nummerplåten är stulen vilket gör denna bil lite mystisk. Kvinnan hade mörkt svart hår och var svartklädd.