Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 10:56
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerchild
Nu kl 12 får man förhoppningsvis veta hur dom misstänkta står sig till misstanken. Hoppas dom erkände inatt på förhöret.

Jag hoppas att det går att binda dem med teknisk bevisning, DNA osv.
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Hur vet alla här i tråden att det var invandrare som låg bakom mordet?

Ingen i tråden vet om det var invandrare eller icke invandrare som låg bakom mordet.

Vi vet inte ens om något mord har begåtts. Det man vet är att en kropp har hittats och att polisen tror att det är Lisa Holm som hittats.

Allt annat som skrivs i tråden är gissningar, antaganden och tråddeltagares egna (ofta fantasifulla) spekulationer.

Först när en rättegång har hållits och eventuella gärningsmän har dömts så vet vi med stor sannolikhet vad som hänt.
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Garanterat söndag kväll
Förmodligen. Kroppen måste ha varit rätt hårt åtgången eftersom det tog ett tag att identifiera..
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hur stor chans är att dessa vidriga horor får straffrabatt? och när kommer dessa vara ute igen i samhället?
Jag kan bara hoppas och be att polisen "tar ett snack" bakom stängda dörrar.
De släpps efter 2/3 om de får tidsbestämt straff sedan utvisning.
Enligt vissa uppgifter har den ena straff som väntar i Polen, då blir det att gå rakt in i polskt fängelse efter avtjänat svenskt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så kommer det bli som vanligt i media nu? Det var ingen svensk som Eklund så nu blir det typ knäpptyst om de skyldiga för att folk så snabbt som möjligt ska glömma bort det. Förmodligen annars ska vi ju få se artiklar varje dag framöver om dessa män men tror knappast så blir fallet...
Vi har ju Avpixlat som man kan läsa det som fulmedia vill dölja för folket, sen får man vara glad att Flashback finns. Vi får hoppas detta är för berörande så att fulmedia tvingas skriva och hänga ut som de bruka om det är en Svensk. Tragiskt att reinfeldts "öppna ditt hjärta" och lövens "sträck ut en hand" resulterar i mord av en ung tjej... Sorgligt. Det borde vara en väckarklocka för att återinföra gränskontroll så vi vet vad för sorts folk vi har i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De släpps efter 2/3 om de får tidsbestämt straff sedan utvisning.
Enligt vissa uppgifter har den ena straff som väntar i Polen, då blir det att gå rakt in i polskt fängelse efter avtjänat svenskt.
Det kanske räcker till asyl enl löven?
Medlem
SmartSkalles avatar
Blev hon överfallen våldtagen och strypt utomhus på baksidan av cafeet i direkt samband med att hon skulle hem ?
Skulle man inte riskera att det uppmärksammats om man baxat/släpat med sig henne vilt skrikande till ladan ca kl 18 då det borde rörts sig folk i området ?
Eller blev hon inbaxad i en bil direkt och körd till ladan där mordet skedde ? Vi får nog klarhet i detaljerna inom några dar.
2015-06-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemTillJul
Jag fattar inte varför dom inte bankat in alla dörrar och sökt igenom alla byggnader i närområdet från första början?

Om man vill hitta henne vid liv så är det väll med största sannolikhet att hon har förts in och hålls gömd i en byggnad? Nu får vi reda på att byggnaden bara ligger 300m från caféet, detta går fan inte in för mig asså..
Rättegångsbalken reglerar tvångsmedel inom en förundersökning. Läs RB28:1, RB28:4 samt RB28:5. Då kanske du förstår varför man inte bankar in alla dörrar i området.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det är bekräftat av Aftonbladet.

Citat:
Polisen har ännu inte velat uppge hur stark misstankegraden mot de anhållna är.

– Jag har precis varit i kontakt med jouråklagaren och han uttryckte det som att de i vart fall är skäligen misstänkta, säger Fredrik Berg.

nu är det ju inte Aftonbladets sak att sätta en misstankegrad utan håll igen lite tills polisen haft sin presskonferens
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
ibland är det väl bra att folk är dumma.
För utredningen.
som polisen sa dagarna innan de fann henne död ,så letade de efter ett misstag som GM skulle göra
2015-06-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ingen i tråden vet om det var invandrare eller icke invandrare som låg bakom mordet.

Vi vet inte ens om något mord har begåtts. Det man vet är att en kropp har hittats och att polisen tror att det är Lisa Holm som hittats.

Allt annat som skrivs i tråden är gissningar, antaganden och tråddeltagares egna (ofta fantasifulla) spekulationer.

Först när en rättegång har hållits och eventuella gärningsmän har dömts så vet vi med stor sannolikhet vad som hänt.
Fel.

Personerna är anhållna för mord och skyddande av brottsling, inte dråp eller något annat. Och jo, polisen har bekräftat att det är Lisa som har hittats.
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Lägg ner det där...spyr på dig din idiot.

Jag har fått andrahandsuppgifter om vad som sagts i förhören samt en första kommentar om Lisas kropp. Du kommer att ångra dina ord när det släpps...tro mig.
Medlem
Cameltotems avatar
Var kan jag hitta en sammanfattning om allt vi vet hittills? Vad jobbar hennes föräldrar med etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in