Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larssonjr
Är det bekräftat från något håll att det är den polska "Speedway-stjärnan" om är gripen?

Selfølgelig er det ikke han. Någon idiot googlade et namn han hadde lest hos någon som 'trodde hon visste hva dom het' och tog första och besta träff på Google og outade honom. Helt utan at checka om namnet var korrekt eller om kanskje flera har samma namn.

Speedway-stjärnan deltog forövrigt i et löp i Polen samma dag som Lisa försvann. Klantskallen som 'outade' honom hadde inte en gång checkat Speedway-stjärnans hemsida.
2015-06-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
Vi kan ju tacka missing people ordentligt också 90% av fynden som gjordes stod väl de för?

Att de inte kallades in direkt är en gåta för mig.

Håller med fullständigt! MP har gjort de igen! helt jävla fantastiskt
2015-06-13, 10:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Kanske tagits upp innan men det sprids en bild på facebook som sägs vara en av de anhållna. Ska vara efterlyst.

"1.Wanted by the Polish police department. J*siulewicz has to serve 4 years and 2 months punishment in the jail for aggravated drug offence and gross smuggling of narcotic drugs."

Vet inte sanningshalten men någon kanske kan bekräfta om det är en av de inplockade. I så fall har han tid att avtjäna i Polen också.

Finns att beskåda på http://www.swedensmostwanted.se/ 9:e raden.

* = a

...och SÅDANA typer kan en ung flicka råka ut för nu, mitt i den leende svenska sommaridyllen...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Avpixlad erfar polacker eller litauer inblandade
http://avpixlat.info/2015/06/13/lisa-holms-kropp-hittad/

Avpixlat hämtar sin info från denna tråd. Sluta länka till avpixlat
Medlem
Min teori om att det var en olycka verkar inte hålla nu då som är anhållna för mord! Fy fan vilket hemskt öde

En annan grej jag reflekterade över igår:

Är det bara jag eller tycker ni inte att MGM's arm ser sargad/blåslagen ut?

Kan ju iofs vara för dom håller armen i hårt grepp eller så kan det vara tecken på strid vid ett eventuellt överfall.
Eller kan det vara tidningarna som retuscherat bort en tatuering?

http://1.vgc.no/drpublish/images/art..._9272_copy.jpg
2015-06-13, 10:30
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Slottsherren antagligen? Han måste vara god för 100tals miljoner, han hade kunnat anställ hederliga människor, finns massor av arbetslösa svenskar som han kunde anställt istället för importera dessa pack, dom är säkerligen dömda för brott hemlandet.

Och hur avgör man i en anställningsintervju att personen man intervjuar är hederlig?

Tror du att det stod "OHEDERLIG och allmänt OPÅLITLIG" i de misstänktas CV när de sökte arbete i Sverige, men att den s.k. slottsherren struntade i dessa omdömen?
Senast redigerad av Pajosv 2015-06-13 kl. 11:25.
2015-06-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
"Rasister" och "antirasister" - måste ni göra upp här i tråden? Här söker man efter fakta och meningsfulla ideer. Det spelar ingen roll om gm är svenskar eller polacker, det viktiga är att i vår tid ökar antalet mänskliga rovdjur från att länge varit ungefär konstant.

Innan mordet på Olof Palme hade byggnadsarbeten som dessa gjorts av svenska, fackanslutna arbetare, vare sig de var födda i Sverige eller inte. Nu förtiden anlitas öststatsligor som arbetar och bor billigt och som har olagliga extraknäck.

LH dödades säkert redan på söndagen, trots familjens och polisens snabba ageranden. Polisens och MSP arbete har varit en bragd, de som klagar vet ingenting om verkligheten.

Fast det har ju viss betydelse om mördare och kriminella kan röra sig fritt över gränserna! Vilka var de här personerna är väl det som är intressant. Hade de ett straffregister i sitt hemland? Var de tidigare dömda för t ex brott mot kvinnor. Hur har de blivit insläppta i Sverige. Släpper vi in vilket slödder som helst utan att kontrollera deras bakgrund? Vad menas med gästarbetare? Jobbar de lagligt eller har de smugit in i landet?

Det troliga är väl att det här personerna som tidigare är dömda för olika brott i sina hemländer och trots det så finns de här.
2015-06-13, 10:31
Medlem
Citat:
Kaféet där Lisa Holm, 17, arbetade kommer att hålla stängt under lördagen.
Personalen fick det tragiska dödsbeskedet sent under natten.
– Vi känner en stor sorg i dag, säger Lena Svedung, ägare av kaféet i Blomberg.

Citat:
Hon berättar att kaféet kommer hålla stängt under lördagen. Personalen som jobbade med Lisa Holm kommer att samlas i kaféet för att prata om polisens tragiska besked.
– Vi måste samla kraft efter det här beskedet. Just nu känns det som att all styrka har runnit av en, säger Lena Svedung.

http://www.expressen.se/gt/kafeagaren-vill-inte-tro-pa-det-som-hant/
2015-06-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så om det är en olycka är det okej att gömma kroppen i flera dagar?

Hur drog du den slutsatsen? Ponera att LH avlider efter att ha blivit påkörd eller liknande, man bestämmer sig för att röja efter sig. Man vill undvika straff.
2015-06-13, 10:32
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Människor försöker hitta motiv till brottet. Pengar kan det knappast röra sig om och då återstår bara sexuellt utnyttjande.

Ja, det är jag medveten om. Men så länge vi inte vet vad som har hänt LH så vet vi ju inte heller motiv för mord. Det jag tänker på är om hennes anhöriga läser tråden.
2015-06-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
Vi kan ju tacka missing people ordentligt också 90% av fynden som gjordes stod väl de för?

Att de inte kallades in direkt är en gåta för mig.

Och det finns inte minsta möjlighet att någon anslutet sig till missing-people och planterat bevis för att leda misstankarna till gästarbetarna?
2015-06-13, 10:33
Medlem
Jag tycker att polisens har gjort ett bra jobb. När de tre misstänkta hämtades in måste polisen ha haft information som varken fb eller media haft. Det kan vara resultat från krimlab, inre spaning, analys av fynden osv som lett fram till insatsen. Den information som polisen släppt offentligt har varit mycket knapphändig, vilket är professionellt, de ska inte ge efter för mediahyenor så att en känslig utredning riskerar att störas. När de hämtar in de tre misstänkta visar det ju att de haft mycket mer information och polisens agerande pekar också mot att att de agerar när de har på fötterna. Om polisen plockar in misstänkta vid blotta aningen utan t ex teknisk bevisning så kan det leda till att en ev kommande rättegång strulas till och att brottet inte kan beläggas på juridiskt hållbart sätt. Så jag tycker polisens agerande inger förtroende och vill ge dem en eloge. Lisas försvinnande var så ovanligt och med många märkliga omständigheter. Trots detta är hon återfunnen och tre personer gripna inom fem dagar. Det enda jag kan tänka mig skulle ifrågasätta polisens arbete är om den rättsmedicinska undersökningen eller andra fakta visar att hon levt flera dygn. Men det tror inte jag.

Så sorgligt besked. Bra jobbat polisen och MPS. Tyvärr kommer ni båda som organisationer att få ta emot en massa oförtjänt kritik som ledsna obalanserade människor projicerar på er.

Varma tankar till familj och vänner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in