Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 04:28
Medlem
Jag tror inte att någon i tråden sitter på bättre information än polisen i dagsläget. Personerna kan lika gärna ha kopplats ihop med brottet av en ren tillfällighet? Det här hänt förut att fel person delges misstanke.

Kontentan: ta det lugnt med förhastade slutsatser.
2015-06-13, 04:28
Medlem
Kedoslavs avatar
Hur är kroppen efter 5 dygn? Skelett eller har de börjat de ruttna?
2015-06-13, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur är kroppen efter 5 dygn? Skelett eller har de börjat de ruttna?

4-10 days:
Bacteria break down tissues and cells, releasing fluids into body cavities. They often respire in the absence of oxygen (anaerobically) and produce various gases including hydrogen sulphide, methane, cadaverine and putrescine as by-products. People might find these gases foul smelling, but they are very attractive to a variety of insects.

Länk med bild på en gris.

Det varierer vel mye ut i fra om liket ligger helt åpent, er gravd ned, pakket inn, osv.
2015-06-13, 04:31
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Usch, mår verkligen inte bra av detta... Hoppades verkligen att hon skulle återfinnas välbehållen.

Nu får man vänta på fup och se ifall hon var lika illa tilltygad som Elin K. Vidrigaste jag någonsin bevittnat, så kanske borde hoppa det denna gången. Men vill verkligen få bekräftat att det inte var "mer än mord" bara.

Och frågan "varför" måste besvaras. Förstår inte.
2015-06-13, 04:32
Medlem
Mantillas avatar
[quote=roughtuoube|53671607]
Citat:
Ursprungligen postat av Trattis
Jag skriver inte så ofta, men jag hoppas bara på en enda sak: Att Sveriges journalister kommer att vara ärliga i sin rapportering kring detta fallet. Inte att de ljuger för någon, inga snyfft berättelser, utan att de berättar sanningen.

Övrigt:vad är det som händer med Sverige?[/QUOTE
Vad menar du? ärliga med att någon eller några andra människor tagit Lisa av daga? Ja, troligtvis är det vare sig en älg eller en räv. Det är nog en människa lr flera.

Ev nationalitet har väl ingen betydelse?

Det kan du ge dig f*n på att det har! Enligt Utlänningslagen ställs för utländska medborgare krav på vandel (gott uppförande) för att de ska få vistas i landet, det är därför de kan utvisas. Googla det så du får nåt vettigt att göra.
Senast redigerad av Mantilla 2015-06-13 kl. 04:42. Anledning: skrivfel
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RennTech71
4-10 days:
Bacteria break down tissues and cells, releasing fluids into body cavities. They often respire in the absence of oxygen (anaerobically) and produce various gases including hydrogen sulphide, methane, cadaverine and putrescine as by-products. People might find these gases foul smelling, but they are very attractive to a variety of insects.

Länk med bild på en gris.

Det varierer vel mye ut i fra om liket ligger helt åpent, er gravd ned, pakket inn, osv.

Alltså har de inte blivit skelett än? Det är bättre att obducera kroppen innan den ruttnar då man kan se hur hon dödades, om dom inte styckat henne.
Medlem
[quote=roughtuoube|53671607]
Citat:
Ursprungligen postat av Trattis
Jag skriver inte så ofta, men jag hoppas bara på en enda sak: Att Sveriges journalister kommer att vara ärliga i sin rapportering kring detta fallet. Inte att de ljuger för någon, inga snyfft berättelser, utan att de berättar sanningen.

Övrigt:vad är det som händer med Sverige?[/QUOTE
Vad menar du? ärliga med att någon eller några andra människor tagit Lisa av daga? Ja, troligtvis är det vare sig en älg eller en räv. Det är nog en människa lr flera.

Ev nationalitet har väl ingen betydelse?

Det är korrekt, det spelar ingen roll. Jag kräver bara att sanningen skall fram, inget jävla "tycka synd om, snyfft reportage" skall komma fram. Jag, som många övriga vill ha sanningen. Sedan får man dra sina egna slutsatser utifrån detta.
Medlem
Misstänker att dessa personer kan ha varit ett av spåren i ett tidigt skede av utredningen.
Deras bil kan ha rört sig runt området och i synnerhet runt ladan från dag två och fram tills ikväll.
Polisen kan ha stoppat dem vid något tillfälle i utredningen men först börjat intressera sig när allmänheten uppmärksamat deras märkliga betende. Ladan var säkert ett panik beslut och tanken var nog att försöka ta sig till gården igen under morgon dagen.

Dem fick det misstag dem väntade på - och det var öppen gata att åka dit och plocka in dem på förhör för att senare ändra misstankarna till mord.
2015-06-13, 04:33
Medlem
HotBrunettes avatar
Jag tror inte det här var planerat från GM överhuvudtaget. De lämnade ju spår som nästan slutar vid deras egna hem. Alltså inga villospår. Polisen hade väl knackat på där men uppgett att resten av de bosatt var bortresta. Inte lätt för polisen och bara klampa in tidigare dagar. Man vill veta motiv..
2015-06-13, 04:33
Medlem
kvarkenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Ööööö vf då? Döms de till fängelse ska det avtjänas i Sverige. Ibland blir jag så oerhört avtänd av den bristande kunskap som verkar råda... är människor inte längre normalbegåvade?

Ja det kan man ju fråga sig...
https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/avtjana-fangelsestraff-i-annat-land
2015-06-13, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel

Tack för lite vettighet. Väldigt svårt att veta vad de menar med fynd när det gäller lada nummer två. Måste ju varit någon tillhörighet till GM då ledtrådar till Lisas plats inte längre är aktuella av förklarliga skäl. Fotavtryck eller någon bloddroppe möjligtvis.

Tack själv! Ja, något var det och sedan gick det jäkligt snabbt, tänker på presskonferensen som bokades 23:30 och sedan ombokades till 00:15; det kanske är rimligt att man däremellan faktiskt hittade en kropp. Men två saker, sades det.
2015-06-13, 04:34
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
OM det nu är så att det är Lisa Holm som är hittad död (Vilket det med allra största sannolikhet är, jag säger OM eftersom att det ännu inte är bekräftat slutgiltigt att det är hon, men ja, det är ju det absolut mest troliga), kan någon berätta för mig vad för typ av brott man gör sig skyldig till om man inte anger sig själv till polisen? Vi vet ännu inte vad som faktiskt har hänt, vi utgår ifrån att de intagna är de skyldiga, och att Lisa är den som har hittats död, så vet vi fortfarande ingenting om vad som egentligen har hänt fram tills dess att hon dog, det enda vi har där är teorier.

Låt gå då att teorin om att det var en olyckshändelse, blir personen då dömd till vållande av annans död eftersom det då förmodligen kanske inte var med flit? Om så är fallet, vad kan man utöver det dömas till när man håller kroppen till personen man vållat livet om i sin egen ägo för att undvika att åka dit?

Detta skulle då innebära att den som är skyldig till det här brottet kan komma ut från fängelset redan efter 2 år? Om jag har fel i detta, svara med konstruktiv kritik gällande det jag skriver och inte något efterblivet svar som att "Det är klart det var med flit, dom har ju våldtagit henne fattar du väl" eller liknande.

Människorov, brott mot griftefriden och vållande till annans död bör ge minst 7-8 år i fängelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in