Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:08
Medlem
Ganonitos avatar
Har det kommit fram något namn på GMs än? Är de zigenare? Tyckte kvinnan som fördes ur polisbilen i den här videon https://vid.me/e/WShp hade zigenarkjol på sig.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Dödsbesked kom för typ 15 timmar sedan, en brottsutredning har skett och du tycker att familjen ska dra på en två-veckors all inclusive på Kreta..? Rimligt..

Vissa i denna tråd är så oförstående att man baxnar.

Med "semester" menar jag såklart att dom borde bo hos någon anhörig i närheten, för att slippa media som dom uppenbarligen har problem med. Men det är väl du för dum för att förstå
Medlem
Shakeshakes avatar
Är det bara jag eller uppfattar ni också Martin Fredman som nervös under presskonferensen och att han säger mer än han borde. Helena Trolläng mer skärpt och har ingen kommentar till det mesta
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så dom är inte häktade? Betyder de att de kan åka till polen eller vad fan de vill nu då eller?

Det betyder att de hålls i finkan tills åklagaren framställt en häktningsbegäran inom en vecka. Nej de får inte lämna vare sig polishuset eller landet. Åklagaren har nu en vecka på sig att i sin förundersökning fastställa vilka åtalsbrott han ska yrka för att kunna häkta dem och sedan åtala dem för brott
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astras
Gräva en grav är ju inte en helt dum idé eftersom MP's "talesman" sa att dem gjorde ett obehagligt fynd (vilket var det sista innan Blåkåren tog GM's).. han som dem drog ut med en orange? (rätta mig) tröja hade ju väldigt "dammiga" byxor om jag minns rätt.. tyckte dem såg allmänt skitiga ut iaf.. ska korrektera om jag hittar bilderna igen.

Ja, han såg dammig ut. Behöve ri och för sig inte betyda något om han nu är byggnadsarbetare. I såna fall kanske han hade arbetskläder på sig fortfarande.

Jag undrar om någon från MPS kommer att ge oss mer information om kontakten mellan MGM och MPS som gjorde att polisen fick upp ögonen för dem. Ibland sipprar det ju ut information den vägen. Polisen verkar väldigt förtegen.
Medlem
Craig.s avatar
Kan man se presskonferensen någonstans på efterhand? Alltså den som skedde idag kl. 13:00

Kan inte hitta ett skit. Hjälp uppskattas.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De kunde ha svarat på frågan om nationalitet, tycker jag. Finns ju inget i den informationen som kan försvåra förundersökningen eller rättegången. Dessutom har det redan kommit ut i sociala medier ändå, och det VET polisen. Det kändes bara som den vanliga PK-markeringen: "alla är individer och vilken nationalitet en viss individ som begått ett brott råkar ha är bara en slump, inget att diskutera ens".
Fast jo - egentligen gör det ju visst det.
Vittnesmål om "polacker" som rört sig i området blir ju stabilare om det inte först gått ut att det är just polacker man har som misstänkta.
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vad baserade du att de skulle granskas på? Dina fördomar eller faktiska skäl till misstanke.
Statistiskt sett är det ju anhöriga som är de mest troliga förövarna.

Just det faktum att de kan dra från landet utan ett spår.De arbetar nog svart och därmed finns inga papper på vad de heter eller annat.Då ska man kolla dom först,Kalle Svensson från svängen går hitta mycket lättare efteråt också.
Medlem
Sanchezest90s avatar
Tror oxå att det var själva liket MIP hittade.
2015-06-13, 14:09
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Vad innebär "svårt utredningsläge" i detta sammanhang?

Gissningsvis få fysksika bevis som binder de tre till brottet om inte teknisk undersökning kan koppla BO till deras hem, tex att hjälmen finns i deras bostad osv.

För övrigt finns det alternativa lösningar. Det är därför jag är så nyfiken på om Lov* (e) på caféet har efternamn som börjar på K. Inte för att hon skulle vara inblandad utan för att en bekant till henne kan vara inblandad, men då vill jag veta om den Lov* jag tänker på är samme som den som är på caféet...
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
Har dom blivit dömda redan? Nej, juste.
Har inte skrivit att dem blivit dömda, skrev att dem var uppenbart skyldiga. Dessutom har massmedia inte dragit sig innan för att gå ut med ansikten innan folk varit dömda.
Senast redigerad av Tubleros 2015-06-13 kl. 14:12.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craig.
Kan man se presskonferensen någonstans på efterhand? Alltså den som skedde idag kl. 13:00

Kan inte hitta ett skit. Hjälp uppskattas.

Fy fan vad du är dålig. http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in