2015-06-12, 13:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Förståeligt att Wallmark drar då det är en win-win för honom.

Antingen tar han en plats i NHL/AHL eller så fortsätter han i Luleå. Han får ju förmodligen mer lön i AHL än han får i LHF. 60 000 £ om året blir ju ungefär en halv miljon SEK.

Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Chad Billins sajnar 2 år för Cluben.

Nå, Lule-fans. Vad kan vi i linköping vänta oss?

Svårt att säga då han inte riktigt levererade i LHF.

Känslan är att han är lite timid och att när han spelade men en spelare som Sigalet så var det Sigge som tog plats i det backparet. Kanske hade Billins haft en annan "swagger" om han lirat med Oskarsson, Savva eller nån annan.

Sigalet är verkligen en fältherre och jag kan förstå om blyga spelare inte riktigt tar för sig i ett sånt backpar.
Citera
2015-06-12, 13:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Han var inte den förväntade powerplay-backen iaf. Dock stabil i spelet och hyfsat snabb, lär ju inte vara alltför dyr heller.
Citera
2015-06-12, 15:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är det nåt sorts samarbetsavtal Luleå har med LHC och Brynäs eftersom dom så ofta värvar från varandra? Inte för jag har nåt emot det, en stilla undran bara.
Ja, det har de. Har du aldrig hört talas om treenigheten eller trippelententen?
Citera
2015-06-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ja, det har de. Har du aldrig hört talas om treenigheten eller trippelententen?
Klart jag hört talats om det förstnämnda. Men samarbetsgrejen hade jag ingen aning om. Men tack för info.
Citera
2015-06-12, 15:20
Medlem
Citat:
Är det nåt sorts samarbetsavtal Luleå har med LHC och Brynäs eftersom dom så ofta värvar från varandra? Inte för jag har nåt emot det, en stilla undran bara.

Nej! Problemet ligger i att många, även spelare och agenter, blandar ihop förkortningarna LHF med LHC, därmed tror Luleås spelare att LHF har lagt ett förlängningsavtal på bordet, men i själva verket skriver de kontrakt med LHC. True story

I Brynäs fall så värvar de endast spelare med Luleå hockey på meritlistan, just för att det är just det; en merit
Senast redigerad av Sayli 2015-06-12 kl. 15:24.
Citera
2015-06-12, 15:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Förståeligt att Wallmark drar då det är en win-win för honom.

Antingen tar han en plats i NHL/AHL eller så fortsätter han i Luleå. Han får ju förmodligen mer lön i AHL än han får i LHF. 60 000 £ om året blir ju ungefär en halv miljon SEK.
Om du läser vad Wallmark själv säger så är det Luleå som gäller om han inte tar en tröja i NHL-laget. Alltså inte AHL vilket är helt rätt tänkt för en spelare med hans kvaliteter, även om han kanske förlorar nån lönekrona nästa säsong.
Citera
2015-06-12, 15:34
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Han såg ganska så vek i egen zon och rätt så uddlös framåt när han var i Luleå. Blev något stabilare under slutspelet men väger lite väl lätt i närkamper. Tror dock att det går att få ut mer av hans offensiv än vad vi såg i Luleå, det är ju där hans stryka ska finnas.
Citera
2015-06-12, 15:49
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Nej! Problemet ligger i att många, även spelare och agenter, blandar ihop förkortningarna LHF med LHC, därmed tror Luleås spelare att LHF har lagt ett förlängningsavtal på bordet, men i själva verket skriver de kontrakt med LHC. True story

I Brynäs fall så värvar de endast spelare med Luleå hockey på meritlistan, just för att det är just det; en merit

Kanske för att de går på LCHF och blir sinnesförvirrade av den näringsfattiga kosten.

Beror väl helt enkelt på att det finns känningar inom berörda föreningar. Inget konstigt med detta. Är dessutom två föreningar som känns ganska neutrala sett ur ett Lule-perspektiv. Att skicka spelare till Frölunda, SAIK eller DIF hade inte varit lika diplomatiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Han såg ganska så vek i egen zon och rätt så uddlös framåt när han var i Luleå. Blev något stabilare under slutspelet men väger lite väl lätt i närkamper. Tror dock att det går att få ut mer av hans offensiv än vad vi såg i Luleå, det är ju där hans stryka ska finnas.

Instämmer. Hade förväntat mig en större offensiv kraft i Billins än vad man fick se. Hans poängsnitt i AHL var ju riktigt imponerande. Sen sjönk produktionen t o m efter att han bytte ner sig från KHL. Billins hade faktiskt bättre poängsnitt under de få NHL-matcher han spelat än i Luleå. Verkar vara inne i en svacka för tillfället så jag är glad att han vandrar vidare. Men potential finns helt klart.
Citera
2015-06-12, 16:20
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Klart som tusan att Luleås spelare söker sig till Brynäs, när dom ger ett kontraktsförslag Ja, innan Minecraft-killen kom in vill säga...

Vilken ärthjärna som helst kan ju räkna ut att det behövs något extraordinärt för att vilja bo kvar i den hålan. Inte för att Gävle är en mycket bättre stad i sig, men du har åtminstone närheten till många andra större städer.
Citera
2015-06-12, 16:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Klart som tusan att Luleås spelare söker sig till Brynäs, när dom ger ett kontraktsförslag Ja, innan Minecraft-killen kom in vill säga...

Vilken ärthjärna som helst kan ju räkna ut att det behövs något extraordinärt för att vilja bo kvar i den hålan. Inte för att Gävle är en mycket bättre stad i sig, men du har åtminstone närheten till många andra större städer.

Det tar en timme med flyget Luleå - Stockholm. Vad är din poäng? Ärthjärna.

För att inte bli helt OffTopic i inlägget ska jag ge min syn på Wallmarkgate.

Inte någon jätteöveraskning. Han var rätt bra i JVM, men mer mehe i SHL. Känner att det är ganska så 50/50 på vilken sida av Atlanten han spelar nästa säsong. Självklart hoppas jag på att det går bra för grabben, men det är ändå mycket av en chansning. Ingen barnlek att ta en ordinarie I NHL, så min kvalificerade gissning är att vi får se honom i SHL till hösten. Känns inte riktigt som att han är där.

Sen är det (tappen till trots) givetvis en stor fjäder i hatten att Luleå Hockey har TRE spelare som går till NHL för tillfället. Vem bräcker det?
Citera
2015-06-12, 16:59
Medlem
m4tt145s avatar
B1: Rasmus Bengtsson
B2: Jens Hellgren
B3: Almen Bibic
B4: Alen Bibic
B5: Emil Kristensen Løjborg
B6: Ludvig Claesson
B7: Dominik Granak
B8: Jesper Williamsson

Utöver Granak så känns väl denna backsida väldigt mellanmjölk i SHL, eller?
Citera
2015-06-12, 17:48
Medlem
94jackars avatar
Är i princip 100% säker på att Wallmark inte kommer ta en tröja i NHL redan nästa säsong.
Något överskattad spelare som inte riktigt levde upp till förväntningarna förra säsongen. Han känns i mångt och mycket som en framtida klasspelare i SHL, alt. KHL, men inte mer än så.
Men visst, han är ung och har en väldigt bra spelsinne. Dock så måste han snäppa upp i princip allt (framförallt tempot) för att ha en rimlig chans att ta plats i Carolina. Potential finns, men knappast tillräckligt bra redan nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in