2015-06-11, 22:46
Medlem
Var iaf bra att han skrev på nu. Klirr i kassan.
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Bör vara något sådant, antingen har Welch sagt till Modo att han aktivt söker NHL-kontrakt så länge det går, eller så har han en KHL-klausul som sträcker sig till datum X. Någon annan förklaring finns det inte, hade han varit ledig hade det ryktats betydligt mer kring honom.
Jag är Skelleftesupporter så jag skiter i Welch, syftade på tystnaden rörande Heed, Pesonen och Svensson.
Citera
2015-06-12, 00:27
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Var iaf bra att han skrev på nu. Klirr i kassan.

Jag är Skelleftesupporter så jag skiter i Welch, syftade på tystnaden rörande Heed, Pesonen och Svensson.

Är 15 juni NHL-deadline?
Citera
2015-06-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Är 15 juni NHL-deadline?

För spelare med kontrakt. En spelare som Magnus Pääjärvi exempelvis kan vänta hur länge han vill.
Citera
2015-06-12, 07:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
vad ska dom värva spelare med för något? Tror du att spelare kommer till Leksand bara för att det är ett anrikt lag? Naturligtvis måste dom kunna erbjuda pengar, vilket Leksand inte har, så är det. Tycker att dom gör rätt som inte satsar på att gå upp direkt utan bygger för framtiden
Vilket beror på att de betalar Salos lön och lagt pengar på Frögren? Nu avslutar man lagbygget genom att ta in en forward som gjort 16 poäng på 49 matcher i AS!
Brunnström dög inte i våras, nu verkar vilket skit som helst duga.
Citera
2015-06-12, 07:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Fast jag tror att Malmös Akilles häl blir tränarsidan. Dom saknar helt enkelt tränare med elitserierutin. Vet hur det brukar gå för dessa lag, börjar det gå dåligt så rasar det lätt på. Då spelar det ingen roll hur många stjärnor man än har i laget.
Så stark ser inte Malmös trupp ut, Malmö måste spela äckligt defensivt och Alsenfelt vara på topp, annars blir det kval.
Citera
2015-06-12, 07:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nog lär det gå bättre än så , Backsidan ser ruggigt bra ut med HA mått , intressant FW uppställning saknas kanske lite spets, Vem ska peta in puckarna förutom Hari? MV sidan vet man inte alls hur det ska sluta en finne och en oprövad norsk kan bli fågel eller fisk.
Frögren är AS sämsta back, Han håller för Häradsbygden men inte AS.
Citera
2015-06-12, 07:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Det är så sjukt att man måste ställa sig in på inte ens topp 6 i en allsvenska, tore jobs kommer bli denna klubbs död, sämsta jävla laget Leksand någonsin ställt upp med.
Det kan finnas risk för kval åt fel håll för LIF om laget inte svetsas sammanhang och spelidén håller.
Citera
2015-06-12, 09:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/wallmark-har-skrivit-kontrakt-med-carolina/

Ett år till i Luleå sedan drar han över för att harva i AHL, eller drar han redan nu? Tycker inte han gjorde superbra ifrån sig under fjolårets säsong, nu har han väl chansen att skapa lite rubriker.

Drar han redan nu så skulle jag, personligen, tycka det var bortkastad tid av en någon som kan bli riktigt bra.

Förresten, kanske är lite offtopic, hur skiljer sig lönerna i AHL kontra SHL?

I AHL är det en tiondel av NHL-lönen ungefär. Spelar du i NHL och har kontrakt på 700 000$ så får du 70 000$ om du harvar i AHL. Ungefär så. Väldigt få lyckas få envägskontrakt redan i början.

Men överlag så tycker jag att de flesta åker över alldeles för tidigt. Det kan bli brutala uppvaknanden för firade småstjärnor från SHL när dom kommer över och upptäcker att dom bara är en handelsvara.
Citera
2015-06-12, 10:26
Bannlyst
Johan Sundström klar för 2år i Frölunda. Ingen nyhet för oss som Följer FHC, men nu är det i alla fall officiellt.
Citera
2015-06-12, 12:27
Medlem
Chad Billins sajnar 2 år för Cluben.

Nå, Lule-fans. Vad kan vi i linköping vänta oss?
Citera
2015-06-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Chad Billins sajnar 2 år för Cluben.

Nå, Lule-fans. Vad kan vi i linköping vänta oss?

Jag tyckte han var ganska stabil. Inget extraordinärt framåt men han spelade ju bara efter jul med Luleå.
Citera
2015-06-12, 13:24
Medlem
Är det nåt sorts samarbetsavtal Luleå har med LHC och Brynäs eftersom dom så ofta värvar från varandra? Inte för jag har nåt emot det, en stilla undran bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in