2015-06-12, 17:50
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
B1: Rasmus Bengtsson
B2: Jens Hellgren
B3: Almen Bibic
B4: Alen Bibic
B5: Emil Kristensen Løjborg
B6: Ludvig Claesson
B7: Dominik Granak
B8: Jesper Williamsson

Utöver Granak så känns väl denna backsida väldigt mellanmjölk i SHL, eller?
Klart det är så. Allsvensk nivå, och det finns till och med lag i allsvenskan med starkare backsida.
Citera
2015-06-12, 19:11
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det tar en timme med flyget Luleå - Stockholm. Vad är din poäng? Ärthjärna.

Snarare du som är en ärthjärna som inte förstår detta:

1. Även om själva flygtiden tar 1,5 h, är ju hela proceduren klart omständigare än att bara ta bilen/tåget raka spåret till Stockholm. Dels måste man vara på flygplatsen i Luleå en timme innan avfärd. När man väl landar ska man vänta på bagaget och sedan ta en taxi från Arlanda till Stockholm. Det är betydligt många fler timmar än vad du pratar om. Snarare 3-4 timmar. Dessutom måste du ha allt planerat sedan tidigare. Bor du i Gävle kan du bara spontant åka över dagen. Dessutom slipper man betala för hyrbil om man vill kunna röra sig fritt.

2. Det är inte många som är vana i kolmörker hela vinterhalvåret. Bara en sådan grej gör nog att en del drar sig för att bo där.
Citera
2015-06-12, 19:39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Förståeligt att Wallmark drar då det är en win-win för honom.

Antingen tar han en plats i NHL/AHL eller så fortsätter han i Luleå. Han får ju förmodligen mer lön i AHL än han får i LHF. 60 000 £ om året blir ju ungefär en halv miljon SEK.

Svårt att säga då han inte riktigt levererade i LHF.

Känslan är att han är lite timid och att när han spelade men en spelare som Sigalet så var det Sigge som tog plats i det backparet. Kanske hade Billins haft en annan "swagger" om han lirat med Oskarsson, Savva eller nån annan.

Sigalet är verkligen en fältherre och jag kan förstå om blyga spelare inte riktigt tar för sig i ett sånt backpar.

Lönen i Pund!?

Innan NHL salary siten lade ned så kollade jag exempelvis Holloways lön innan han kom till Sverige. Hans kontrakt i NHL skulle vara värt 550 000$, men dit kom han aldrig så han spelade i AHL för 55 000$ sista året. Med den tidens valuta hade han sådär 375 000 kr för en säsong, vilket han enligt uppgift lätt gjorde per månad här. Ryktet säger att han hade sådär femhundratusen i månaden sista säsongen och då tackade han tydligen nej till ett bud på 13 millar från KHL.
Citera
2015-06-12, 19:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Klart det är så. Allsvensk nivå, och det finns till och med lag i allsvenskan med starkare backsida.

så är det nog men moralen i Rögles lag och i hela organisationen är betydligt bättre än i Ostens lag, det är ett lag som stinker pga ledare med dålig attityd och spelare som är inköpta och av typen legoknektar.
Luleå laget som kommer att vika ner sig som vanligt.
Citera
2015-06-12, 19:56
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
så är det nog men moralen i Rögles lag och i hela organisationen är betydligt bättre än i Ostens lag, det är ett lag som stinker pga ledare med dålig attityd och spelare som är inköpta och av typen legoknektar.
Luleå laget som kommer att vika ner sig som vanligt.
Ta inte i så du skiter på dig. Moralen i Luleå är väl det som räddat laget genom åren, i år är väl första gången på decennier (utom 2013) som man öht. snackar om LHF som ev. utmanare. Behöver inte vara sämre moral för att man värvat toppspelare istället för medelmåttor.

Och, Rögle är väl laget som verkligen viker ner sig. Gång efter gång efter gång, dessutom. Dock har man en fantastisk förmåga att alltid komma tillbaka. Likt Rocky Balboa hängande mot repen totalt utslagen så reser man sig. Därför gillar jag RBK också (lite grann).
Citera
2015-06-12, 20:05
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ta inte i så du skiter på dig. (lite grann).
Det rä ju sant.
Man har ju sett oron över lagutvecklingen de sista veckorna. Få ledande spelare från Luleå och de senaste årens besvikelser och dåliga målskytte.
Rögle har inte etablerat sig än men presterar oftast bättre i j20 än Luleås dåliga genpool.
Citera
2015-06-12, 21:45
Medlem
Jkrokens avatar
För er som undrar om en utvärdering av Brynäs reklamfria tröjor finns den att läsa här.

http://www.brynas.se/artikel/67312/
Citera
2015-06-12, 21:54
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
För er som undrar om en utvärdering av Brynäs reklamfria tröjor finns den att läsa här.

Ja, den är ju "lyckad" pga kommunen.
Citera
2015-06-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Jag kan ha fel men ska inte även Luleå spela i reklamfria tröjor i år?
Citera
2015-06-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det rä ju sant.
Man har ju sett oron över lagutvecklingen de sista veckorna. Få ledande spelare från Luleå och de senaste årens besvikelser och dåliga målskytte.
Rögle har inte etablerat sig än men presterar oftast bättre i j20 än Luleås dåliga genpool.

Stort grattis till relativa framgångar med erat J20-lag. Tyvärr är det inte något som kommer kunna hjälpa Rögles backsida särskilt mycket i år.

Givetvis har inte er backbesättning med tre dalmasar, en västgöte, en slovak, en smålänning, en dansk och en kille från Landskrona mer hjärta för Rögle än något annat lags spelare har för sina lag, heller.
Citera
2015-06-13, 00:20
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan ha fel men ska inte även Luleå spela i reklamfria tröjor i år?

Du har tyvärr fel.
Citera
2015-06-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Du har tyvärr fel.
Ber om ursäkt. Hade för mig att jag hade läst det nånstans men uppenbarligen så har jag missförstått allt. Nåväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in