Citat:
Ursprungligen postat av
agnusdei
Givetvis finns det många frågetecken i detta scenarie. Exempelvis HUR har alla olika fynd hamnat där de gjort osv? Enda förklaringen är att han lagt LH i en pickup eller i skopan på en traktor eller motsvarande. Så har hon självmant kastat ut "ledtrådar" för att hon ska kunna hittas.
Jag tycker det känns ganska sannolikt att någon antagligen fört bort henne i bil, men inte att hon kastat ut ledtrådar själv, de känns lite för knepigt placerade i förhållande till vägarna i området om man ska anta att GM åkte raka vägen från A till B bara.
Det jag reagerade på var att samtliga fynd verkar ligga nåt hundratal meter österut från den stora huvudvägen som går i nordsydlig riktning upp mot kaféet, varje fynd ligger på ungefär samma avstånd ut från den vägen och det verkar också finnas små avstickande småvägar ut mot samtliga fyndplatser.
Jag får spontant känslan av att någon kört längs vägen söderut från kaféet och här och där svängt in på nån liten sidoväg, stannat och sprungit ut en kort bit från vägen och dumpat föremål på måfå i syfte att avleda polisen. Sedan kunde man t.ex ha vänt efter det sista utkastade föremålet och åkt tillbaka norrut förbi kaféet igen och flytt långt bort åt det hållet med Lisa i bilen.