Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonx123
Efter stängning (18.00-18.10) så låser kollegorna. LH går mot mopeden, tar ut hjälmen från moppen, kommer på att hon glömt något inne på fiket. Låser upp och hämtar sina grejer, låser och larmar. Går till ladan för att lämna nyckeln samt sms'a sin farsa att hon "kommer snart". GM har antigen haft koll på henne eller sett henne ensam av en slump och bestämt sig för att slå till.

Dock borde man kunna se om larmet blivit avaktiverat/aktiverat, om dom nu hade larm dvs.

Om man har larm så brukar det väl skickas signaler/noteras i datorn hos larmfirman när ett larm sätts på, respektive när ett larm slås av hos alla befintliga kunder. Om det larmats för att minuten senare larmats av, då lär nog det noterats i larmfirmans dator.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Handsken i ladan hittades på tisdagen av Godsägaren, varför har inte polisen hittat den innan dess ?
Den låg ju synlig enl honom....

Ett gods har väl anställda, hjälpredor, trädgårdsmästare etc med väl kännedom om byggnader, speciellt ladan, historien med den upphittade handsken på tisdagen är något skumt med.
Handsken hittades i ett väldigt tidigt skede. Polisen hade väl knappt hunnit spärra av, var bara 30 min efter att hon konstaterats försvunnen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
Medlem
Ni som tror att pappan/familjen har någonting med försvinnandet att göra, släpp det, vissa föräldrar är mer oroliga än andra. Min mamma brukade alltid skriva till mig efter mitt jobb då jag bodde hemma (och var äldre än myndig) då jag jobbade sena kvällar och kolla så allt var ok, när jag beräknades att komma hem och att jag skulle höra av mig innan jag cyklade. Just för att jag visste att min mor oroar sig mycket är jag väldigt noggrann med att svara henne och hade jag inte gjort det vid något tillfälle, hon hade ringt och min mobil hade varit avstängd hade hon gett sig ut och letat direkt och anmält inom kort om jag inte var hittad.
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sista gången telefonen användes var 18.23. Sök gärna i tråden kring detta. Det var ett sms till pappan om att hon var på väg och det skickades vid caféet. Strax efter det stängdes telefonen av och användes inte mer. Inte ens under eventuellt bråk med en GM. Detta är fakta polisen gått ut med

Och strax där efter slås mobilen i sönder,det kan inte ha gått många minuter emellan.
Och det finns väl egentligen inget som säger att den inte stängs av i samband med bråk med GM ??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cresentsugerinte
Jag lägger mina pengar på .

Censurera namnet jävla stolpskott.
2015-06-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Varför skulle kollegorna ljuga om det och riskera straff? För att inte riskera att bli av med jobbet?
Det är en 17-årig flicka vi talar om som är borta!

Sen fick tydligen en kollega ett nervöst sammanbrott under dagen. De mår inte så jävla bra helt enkelt. De är inga psykopater vi har att göra med här. Vad är chansen att 2-3 psykopatiska tjejer i 20-års åldern jobbar på samma fik och döljer sådan info för media och polis.

Ägaren ringde ju strax innan 18:00 och då var alla där och stängde. Tror ni inte ägaren borde ha hört om de satt i en bil/buss på väg därifrån?

Mest sannolikt är att hon inte låste.

Men snälla. Det krävs inte att bägge är psykopater utan räcker med att en av dom är det. Den andre kan vara nära vän och lojal till denna psykopat. Huruvida någon av dessa är psykopat låter jag dock vara osagt i nuläget även om en av dem är mer trolig än den andra.

Det kan vara så att gräl uppstått och att någon råkat ha ihjäl henne. Behöver inte vara ett planerat dåd om kollegorna är inblandade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag funderar lite på om någon har försökt att starta hennes moped?

Om någon mixtrat med den så att den inte startat, så kan hon ju ha tagit sig till ladan (eftersom det sagts tidigare i tråden att det blåste), för att stå mer i lä när hon skulle ringa alt. SMS:a om sitt problem. Då tar hon av sig ena handsken för att kunna använda mobilen...

Mopeden stod parkerad utanför cafét när pappan anlände, Mopeden är fullt fungerande, Testad utav både polis och pappan.

Finns sökfunktion, Har följt tråden sedan sida 100, är extremt trött på er som inte kan leta upp på infon utan måste fråga om och om igen.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Om SMS:et sändes så sent som 18.23, när var avgångstiden för bussen?

Vissa har sagt 18.14. Andra 18.20 om jag minns rätt.

En av kollegorna sa att LH tog på sig lager på lager av kläder i samband med att de skulle sluta. Det blåste ju nästan kuling enligt somliga i tråden. Kanske hon fortsatte ta på sig kläder när hon märkte hur kallt det blåste?
2015-06-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cresentsugerinte
Fast är väl troligare ändå att det är någon enstöring i 20-30 års åldern som inte har alla hästar hemma.
Jag tror tvärtom. Detta dåd har varit mycket välplanerat. GM visste precis allt om cafét, när det stängde, att Lisa skulle gå runt knuten till sin moppe o.s.v. Det är knappast något spontanbrott av en dåre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dantesspeak
Jag har inte läst tråden på några timmar. Har läst sammanfattningen, men känner ändå inte att jag hänger med i allt. Här upp skriver en om A*ne J*nss*n och sin teori. Är allt en teori bara? Eller hängde de nyckeln i ladan vid hemgång? Antar att de inte gjorde det, men bäst att fråga.

Finns det någon sammanfattning jag kan läsa över det jag missat senaste timmarna i tråden?

A*ne J*nss*n är en 79 årig gubbe. Har svårt att se han övermanna en 17 årig tjej. Än mindre jaga ifatt henne.
Senast redigerad av Agarebagare 2015-06-12 kl. 01:19.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnatte112
Har följt tråden hyfsat mycket sedan start, har inte sett att någon har kommit med teorin att LH kanske inte ens var GM:s "target" från början, han kanske väntade på någon av de andra tjejerna i ladan? Inte alls säkert att han har stalkat just LH, hon kanske bara hade ett jävla oflyt rent av. (Detta bygger givetvis på att GM ska ha väntat i ladan, då han förmodligen visste att en nyckel hänger där)

Jag skrev det för ett par minuter sedan... Har även läst någon som föreslog att den andra moppetjejen kunde varit det egentliga målet...
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
Jag kommer hålla kvar vid mina tankar gällande kollegorna, dessa personer är inte oskyldiga! Det måste finnas något här

Det jag ville poängtera med mitt inlägg är att Lisa, lowa och Rebecka låste tillsammans, så att man får det ur världen och kan gå vidare på något annat ist..

Och ja, jag har också tänkt i dom banorna med att det är något med kollegorna, men jag behöver mer"bevis" på att det är dom för det är lätt att stirra sig blind och döma någon som inte har något med det att göra..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in