Citat:
Ursprungligen postat av
Azper
Norges journalister gick hårt på direkt och frågade om de gripnas etnicitet, medans de mesiga svenska PK asen bara satt där helt tysta....
Mange i Norge kaller Sverige for 'Verdens mest politisk korrekte land'. Og det er ikke ment som en positiv hyllest.
Sett utenfra så virker jo spesielt svensk presse helt förlamade når det gjelder en del hendelser der etnisk opphav kan være en faktor. Å beskrive f.eks. en voldsmann eller rymling som kan være farlig uten å angi om han er hvit/svart/gul/blå er jo helt bisarrt - jeg sier ikke at det har hendt, men har på følelsen at det godt kunne bli gjort på den måten.
En litt mer kul sak (men like uforståelig PK...): Når man er på besøk hos svenske bedrifter (jeg jobber i en bedrift som er eid av et stort svensk medieselskap) og ser 'Hen' på toalettdører blir jo parodien fullkommen. For å være helt ærlig så trodde både kollegaen min og jeg at det var en spøk første gang vi så det for om lag to år siden, men neida; det var ønsket at det skulle være sånn.