Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Han slog fel person och valde att göra sig av med henne.

Vad hade vart skillnaden om GM tog rätt person?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mopeden fungerade felfritt och nycklarna satt i enligt polisen.

Det var inte första turen med moped. Hon hade en moped sedan hon var 15 år enligt hennes granne. Det var däremot första gången hon skulle köra till och från jobbet.
Tack. Verkligen inte mycket att fundera på där. Mopeden är Mao helt ointressant.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Någon skrev dom skulle med en buss 18.20 och tydligen 20 min resväg dit så då bör dom ha åkt ganska exakt 18.00! Visst hon kanske kollat mobilen rökt osv men i 23 min är rätt länge...
Den bussen går väl TILL Skara? Bussen tjejen skulle åka med gick från Skara runt kl. 19, fastställdes igår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleDalle
Lade märke på denna bilden när jag bläddrade på caféets facebook bilder. Långsökt??

http://www.ladda-upp.se/bilder/inrcphnlhzwnz/

Är detta ett skämt eller? Vad försöker du påvisa?

Det som gör allt så jävla skumt är att nyckeln sitter i, hjälmen är borta och grejjerna är utspridda.
Fan kan dom inte hitta Lisa. Börjar bli otroligt störande.

Nej tror inte arbetarna är delaktiga, dom hade aldrig kunnat hålla de hemligt.

Är troligtvis någon enstöring som har tagit henne.

I sådana här fall önskar man ju nästan att man hade satelit inspelning.

Min gissning:

Någon har hållt koll på avstånd när dom åker, GM chansar att hon är kvar, förhindrar vägen med sin bil och frågat något, hon går fram, han tar tag i henne, in i bilen, sedan försöker hon fly, därav grejjerna utspridda, han får tag i henne igen, gissningsvis borde han ju ha slagit på henne duktigt, men inget blod hittat, så vette fan, men sedan åkt iväg med henne hem till sig där han sedan utför våldtäkt efter våldtäkt, efter uppståndelsen sedan väljer han att åka iväg och dumpa henne på söndagsnatt/måndagsnatt i någon skog långt bort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
OBS! Fundering - INTE fakta!

Har funderat på det här med tjejerna som låste dörren och deras uppträdande i intervjuer.

Jag tror inte för ett ögonblick på att någon av dem är GM, men kanske skulle det kunna vara så att de stack tidigare för att den ena tjejen skulle hinna med bussen och lät Lisa låsa själv?

Skälet till att ljuga om detta kan vara att ägarinnan har sagt åt dem att göra det.

Ägarinnans motiv till detta skulle vara att det inte är tillåtet för minderåriga att låsa och att hon, om det kom ut, inte bara skulle få facket på sig utan även alla som skulle klandra henne för försvinnandet.

Det skulle ställa saker och ting i ett nytt läge.

I ett sådant här läge förefaller en sån sak bli sekundär och ägarinnan skulle säga som det var med tanke på omständigheterna. Förefaller inte troligt ju fler inblandade det är heller med sådana teorier, dvs att alla inblandade håller tyst och ljuger.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Hjälmen är inte funnen ( vad vi vet ) GM väntade på BO ( som han till 99% ej visste vem det var då BO hade hjälmen på sig) GM slår med något hårt, (järnrör, basebollträ ) BO går i backen av smällen svimmar av eller rent av dör. GM får panik!

GM lägger henne i en bil, kör runt och sprider alla saker kör sen där ifrån och dumpar henne på annan plats och ort?

20? sidor bak är det någon som påstår att hjälmen är hittad + en vit duk.
2015-06-12, 00:58
Medlem
Angående när de gick hem från caféet:

"Lena Svedung ringer alltid till kaféet klockan sex varje dag och frågar personalen hur det gått. Så också den här söndagen. Allt har varit lugnt, säger personalen, de är på väg att gå."

"- Jag vet att de har gått hem strax efter sex, så när Lisas mamma ringer mig kvart över åtta och frågar när Lisa åkte, så tittar jag på klockan. Och då förstår jag att det är något som inte stämmer, säger Lena Svedung."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-ar-en-valdigt-glad-och-trevlig-flicka/
Medlem
Jag vill ha det till att GM lämnat området till fots. Det låter helskruvat (förvisso är han väl just det) att stanna sin bil om och om igen för att bland annat göra sönder hennes telefon? Men han verkar ju ha transporterat iväg henne och då får jag inte ihop detta. Kan han haft en bil gömd bakom ladan från caféet sett?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
I 95 fall av hundra när det blir sådan här extrem uppmärksamhet är det alltid typ
pojkvännen/Pappan/bästa kompisen som gjort det.

I det fallet finns det omständigheter som otvivelaktigt pekar i annan riktning.

Citat:
IVad var det i detta fallet som gjorde att det blev sådan extrem uppmärksamhet på
just detta fallet utav alla de tusentals försvinnanden som sker årligen i Sverige.

Ung, snygg, tjej, i kombination med det uppenbara tecknen på att det rör sig om ett brott.

Citat:
Besvarar ni den frågan har ni också svaret på vem som är den skyldige.

Nä.
Medlem
Vet att jag upprepar, men har verkligen så svårt att förstå varför GM isf sprungit runt och placerat ut ägodelarna, om inte BO var med honom.

Väldigt riskabelt med att bli sedd och att lämna BO i bilen somsagt, men framförallt; av vilken anledning? Vad tjänar GM på att göra sig av med dom just i det området?

Polisens sökningar verkar ganska medvetet begränsade till vissa områden, undra varför man ser dom som högst intressanta.

Finns det bekräftat att fynden legat på kastavstånd från vägen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Ja. Om det är någonting som är misstänksamt med kollegorna så skulle det isåfall kunna vara något sådant. De känner skuldkänslor för att de eventuellt gått tidigare än vad de skulle eller liknande.

Ja, eller de har lovat att inget säga (eftersom de blivit tillsagda att det är en så liten detalj att det inte spelar någon roll ändå, men skulle bli stora problem för ägaren och deras jobb står på spel), och deras inre skriker att de ska tala sanning.

Då går deras beteende ihop!
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Lowa har sagt att det var hon och Rebecka som låste medan Lisa gick strax före efter att ha sagt typ "det finns väl inget mer jag kan hjälpa till med".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

Även Rebecka säger nåt om att det var hon och Lowa som låste.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-

Om du lyssnar extra noga, så hör du att lowa säger att Lisa sa men ni behöver inte någon mer hjälp så Jag går till min moped.
Sedan fortsätter Lowa med: så sa vi hejdå, sen så såg jag bara henne gå runt hörnet här.

Hur i hela världen skulle Lowa kunna veta om Lisa gick runt hörnet om hon fortfarande va inne i caféet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in