Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:19
Medlem
Troians avatar
Apropå nyckel-i-ladan-spåret så kan man kanske tänka sig att hon tog av sig ena handsken när hon hängde upp nyckeln, och tappade sedan handsken då hon blev överfallen.
2015-06-12, 01:19
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför skulle det visa att hon ljuger?

Därför att hon i intervjun säger att Lowa och Rebecka går direkt till bilen, de säger inget alls om någon lada. MEN vi måste komma ihåg att bevisen för att nyckeln i ladan ens är en grej, är lika tunna som de "bevis" många här hade mot JV.
2015-06-12, 01:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Om du lyssnar extra noga, så hör du att lowa säger att Lisa sa men ni behöver inte någon mer hjälp så Jag går till min moped.
Sedan fortsätter Lowa med: så sa vi hejdå, sen så såg jag bara henne gå runt hörnet här.

Hur i hela världen skulle Lowa kunna veta om Lisa gick runt hörnet om hon fortfarande va inne i caféet?
Sammanfattar man detta med övriga intervjuer fick i alla fall jag uppfattningen av att denna konversation skedde utomhus i samband med stängningen, strax innan de tar bilen.
Medlem
Någon som kikat sig in på kontoinnehavaren av klippet "13" på youtube? klickar du dig in på google+ kontot så har detta konto endast en vän? denna vän borde veta varför kontot heter "Lisa holm" och varför det är en tickande timer.?

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk
Medlem
Jag läste i någon artikel (aftonbladet?) att BO nämnt den stökige gästen för sin mamma. Vore det min 17-åriga dotter hade jag också snabbt anat oråd om hon var sen hem dagen därpå (därmed inte sagt att gästen ifråga har ett dyft med resten att göra). OM de förvarar nyckel i ladan lär väl halva bygden veta om det, tänk alla som pratat bredvid mun eller nämnt det inne på caféet så någon kund hört.
Medlem
Fått pm från ny.medlem som ej kan posta;

hej jag kan inte posta då jag inte varit medlem tillräckligt länge men satt och funderade. dom spår som hittats ligger utspritt, men finns kanske en chans att dom spåren vid kyrkan ringen och klockan, det har Lisa kanske tagit av själv när inte GM ser eller så, och att dom andra spåren som mobil och skal osv kan GM lagt dit för att leda bort polisen i fel riktning?

Hade jag själv kidnappat något så skulle jag lagt ut spår som leder i fel riktning, men Armband är ju lätt att ta av själv och lägga ut som ett spår menar jag? lite långsökt men ingen dum tanke
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonx123
Efter stängning (18.00-18.10) så låser kollegorna. LH går mot mopeden, tar ut hjälmen från moppen, kommer på att hon glömt något inne på fiket. Låser upp och hämtar sina grejer, låser och larmar. Går till ladan för att lämna nyckeln samt sms'a sin farsa att hon "kommer snart". GM har antigen haft koll på henne eller sett henne ensam av en slump och bestämt sig för att slå till.

Dock borde man kunna se om larmet blivit avaktiverat/aktiverat, om dom nu hade larm dvs.

Mitt fetade: Går till ladan för att lämna nyckeln, varifrån kommer sådan uppgift ??

Det verkar bli en trådsanning med denna lada och nyckel, det är väl ingen vettig som tror att en cafeägare skulle ha ett gömställe för nyckeln till sitt cafe tvärs över gatan i en lada/byggnad där det dessutom pågår renoveringar.
Hänger folk möjligen sin nyckel hos grannen i dennes lekstuga eller vedbod när man har låst sin kasern, nej.
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Givetvis finns det många frågetecken i detta scenarie. Exempelvis HUR har alla olika fynd hamnat där de gjort osv? Enda förklaringen är att han lagt LH i en pickup eller i skopan på en traktor eller motsvarande. Så har hon självmant kastat ut "ledtrådar" för att hon ska kunna hittas.

Jag tycker det känns ganska sannolikt att någon antagligen fört bort henne i bil, men inte att hon kastat ut ledtrådar själv, de känns lite för knepigt placerade i förhållande till vägarna i området om man ska anta att GM åkte raka vägen från A till B bara.

Det jag reagerade på var att samtliga fynd verkar ligga nåt hundratal meter österut från den stora huvudvägen som går i nordsydlig riktning upp mot kaféet, varje fynd ligger på ungefär samma avstånd ut från den vägen och det verkar också finnas små avstickande småvägar ut mot samtliga fyndplatser.

Jag får spontant känslan av att någon kört längs vägen söderut från kaféet och här och där svängt in på nån liten sidoväg, stannat och sprungit ut en kort bit från vägen och dumpat föremål på måfå i syfte att avleda polisen. Sedan kunde man t.ex ha vänt efter det sista utkastade föremålet och åkt tillbaka norrut förbi kaféet igen och flytt långt bort åt det hållet med Lisa i bilen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Handsken hittades i ett väldigt tidigt skede. Polisen hade väl knappt hunnit spärra av, var bara 30 min efter att hon konstaterats försvunnen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

Från söndag till tisdag är mer än 30 minuter
2015-06-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
Vad är det som är otroligt med att GM väntade på BO? Jag tycker det mesta pekar på att GM väntade på BO. Det är ingen teori jag gillar mer än någon annan, jag tycker det är det som är mest sannolikt helt enkelt.

Ja, det är mest sannolikt baserat på lända fakta.

Men det är osannolikt rent generellt.

Om inte kända fakta stämmer, så öppnar det för mer sannolika scenarior.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Det låter som om de två andra lade all ansvar för stängningen på flickan, så att de åkte iväg typ 18.07 och flickan gjorde något på plats tills 18.23.

Enligt kollegorna låste de tillsammans. Det kan vara sanningen - eller så inte.
Medlem
sitter å kikar lite i google earth, nån som har en länk till bilden på vart fynden gjorts? satelitbilden som fanns på AB eller expressen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in