Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:33
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast det här med nyckeln blev ju konstigt nu alltså, om den nu hängde i ladan och LH blev överfallen vid mopeden då måste alltså GM gått och hängt nyckeln i ladan? för annars skulle den ju inte vart där dagen efter om vi utgår ifrån att LH hade den på sig när hon överfölls, alltså måste hon ju gått till ladan och blvit överfallen efter hon hängt dit den och varför satte hon då nyckeln i tändningslåset på mopeden? går ju inte ihop, kan ju va så att nyckeln saknas det vet man ju dock inte.

Vi vet inte om/var LH blev överfallen.
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqvist1
Teori

Om ryktena stämmer att nyckeln förvarades/gömdes i ladan så faller många pusselbitar på plats..
Kollegorna ber Lisa låsa caféet själv så de två hinner med bussen, Lisa tar själv moped hem så går med på det. Hon blir kvar ensam, sms:ar pappan att hon är påväg innan batteriet dör, låser caféet som vanligt --> Går till mopeden runt knuten, stoppar in nyckeln och kommer på i stunden "fan också, nyckeln måste jag lämna i ladan innan jag sticker"

Hon är ny så detta har hon inte som rutin, det tar 30 sek att gå från mopeden till ladan så hon tänker "fk it", är lat och lämnar mopednyckeln i tändningsstiftet och låter hjälmen vara kvar på huvudet. Väl i ladan då efter att hon är klar "rykten går att nyckeln fanns upphängd som vanligt" möter hon på GM som väntade på henne. Under knivhot eller liknande följer hon med utan mostånd tills GM bil, påväg från platsen slänger GM Lisas saker efter vägen som sedan har hittats allt eftersom.
Ja, det är en av de mer sannolika teorierna här. Men hur vet GM att de båda andra flickorna ska sticka till bussen? Vet han att just idag är det lugnare och de kan därför stänga snabbt och hinna med bussen? Och att hon för första gången åker själv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Att nycklarna skulle förvaras i ladan låter väldigt orimligt speciellt med tanke på att ett renoveringsarbete pågår i ladan. Finns ju alla möjligheter för dessa arbetare att ta nyckeln och gå in på caféet.

Tänk på att det var en söndag, tvivlar på att man renoverade ladan på söndagen. Dessutom så har poliser inspekterat ladan intensivt nu på kvällen, förmodligen för att de också tror att denna teorin är mest sannolik.
2015-06-12, 00:34
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eightyfour
Skulle hon inte bara tagit moppen till ladan då, när nyckeln ändå var i och allt? Avståndet till ladan är ändå ~ 250 meter.

Jo men kanske är det därför hon lämnade nyckeln kvar , hon smsade sin farsa och kanske tänkte äh går bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Men har du någon källa på att nyckeln skulle ha förvarats i ladan.?

Ägaren ska tydligen ha sagt det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jävligt intressant teori. En av de bättre hittills. Den delen tror jag stämmer. GM kan ha stalkat caféet för att han är besatt av BO och noterat från håll att detta är rutinen med nyckeln. Mycket bra tänkt!

Vore ju bra om man kan bekräfta eller avfärda detta rykte om nyckeln i ladan. Antingen hade de den rutinen eller inte
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Då borde man sett i samtal och sms hsitorik sedan länge att hon stämt träff med denne mystiske langare. Det håller inte.

Inte, om träffet har stämts via KIK eller WhatsApp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Påstående 3 ska vara helt fel.

Som jag skrev så är det info jag fick av en anhörig. Om hennes är hittapåare kan jag inte styrka.
2015-06-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Sakerna är spridda på ganska konstiga ställen.

Nej det är dom inte.
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvdoi
Okey har skummat igenom sidorna här och en grej ja inte riktigt har fattat om mopeden. Var mopeden kvar på platsen eller försvunnen?
Den var kvar, med nyckeln isatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vet man vem som var störig på cafet på lördagen?
Nej, det har inte framkommit.
Medlem
Citat:

Var då?
Medlem
Citat: