Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:22
Medlem
Fast det här med nyckeln blev ju konstigt nu alltså, om den nu hängde i ladan och LH blev överfallen vid mopeden då måste alltså GM gått och hängt nyckeln i ladan? för annars skulle den ju inte vart där dagen efter om vi utgår ifrån att LH hade den på sig när hon överfölls, alltså måste hon ju gått till ladan och blvit överfallen efter hon hängt dit den och varför satte hon då nyckeln i tändningslåset på mopeden? går ju inte ihop, kan ju va så att nyckeln saknas det vet man ju dock inte.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeeriwaa
Den där Linus som är med på cafets facebook någon som har info om honom? Hittar han inte på facebook men ser lite mysko ut.

Börja inte hänga ut folk nu för att dom "ser lite mysko ut". Skulle du själv vilja figurera i en FB-tråd som misstänkt för ett ev. grovt brott för att någon tyckte att du såg konstig ut?

Det finns för övrigt undersökningar som visar att människor inte klarar av att peka ut kriminella personer bland andra på basis av utseenden på fotografier.
Medlem
Att GM slängt ut BO:s tillhörigheter genom bilfönstret på väg bort från platsen för försvinnandet tycker i alla fall jag tyder på att BO är död redan där och då. Frågan är om han plockar av hennes saker medan hon ligger i bilen eller om han dumpat kroppen någonstans i närheten och plockatcav henne sakerna då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag minns rätt så släppte man ladan så snart man gjorde fynd på annan plats och efter det gjordes fynd i ladan och sedan släppte man den ganska omgående igen när det gjordes ytterligare fynd utmed vägen.
Därför kan det vara möjligt att man fortsatt inte har gjort mer än okulärbesiktning och dokumenterat/fotat
Kanske mer en resursfråga, man har väl möjligen bara en buss från tekniska med sig med personal, och de prioriterar väl fynd utomhus eftersom det har, eller kan regna i närtid. Spårsäkring på exponerad fynd går ju alltid först med tanke på att man inte vill förlora viktiga spårsäkringar.
Jag tänker att Ladan är högintressant, men den far ingenstans om du förstår hur jag tänker.
2015-06-12, 00:23
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag skulle nog snarare vara intresserad om gubben eller möjligt företag etc. har anställda och vilka de är. Både officiella och möjligen inofficiella som utför diverse jobb på fastigheter och ägor.

Gubben är mitt stalltips. Eller någon med anknytning till honom eller hans ägor. Kolla eventuell arbetskraft, barn osv... De har markkännedom, omedelbar närhet till platsen..
2015-06-12, 00:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag undrar då, gäller verkligen 24h regeln här om man anmäler nån som saknad? Det är ju så i vissa staer i USA. Jag trodde man kunde få hjälp direkt här i Sverige (eller hjälp & hjälp, kanske en artikel på en nätbilaga). Vet flera andra fall där det gått ut med namnet bara några timmar efter....Så varför detta motstånd till kollegornas intervjuer om att man inte fick säga namn osv.? Jag fick reda på namnet via internet långt innan jag såg några intervjuer. Så vad är reglerna här och varför vill alla att ingen skall vara skyldig utom pappan eller JV?

Svensk lagstiftning är inte kopierad från USA. Det finns naturligtvis rutiner kring försvinnanden, men ingen lagstiftning som förbjuder polisen att börja agera inom en viss tid.
2015-06-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Helt klart möjligt (dock jävligt starkt av dom att palla trycket i intervjuer o.s.v när det blivit så stort). Sedan är det mindre sannolikhet att kvinnor mördar än män. Varför skulle då dom göra det? En snygg tjej som tar för sig inne på caféet och dom kanske jobbat där längre? Avundsjuka på henne att "hon kommer och tar över". Visst kan inte avskriva det. Skulle vara intressant att veta om det var nyligen LH började jobba caféet.

Enligt information jag hört så skall hon ha jobbat en kortare tid, typ 2 veckor?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag har inte påstått att det bör finnas någon relation mellan GM och BO, utan att deras vägar med största sannolikhet har korsats, vilket jag gav ett fåtal exempel på.

Med "relation" menade jag här i väldigt bred bemärkelse – att de är bekanta för (inte med) varandra.
Medlem
Kan handla om något impulsivt ifrån flickans sida. Kanske tog hon mopeden just för att "kunna" försvinna på denna ödsliga plats. Kanske krossade hon mobilen i upprört vredesmod och strösslade delar här och var medan hon funderade över livets outgrundliga vägar. Att hon befunnit sig vid kyrkan(?) kanske handlar om att hon varit i existentiell kris och då sökt sig dit?

Rör det sig om självmord är det inte konstigt att mycket verkar märkligt och förvirrat, för självmord har ett "eget språk"....
Medlem
Hur är det med polisresurser vid liknande situationer? Efter hur många dagar börjar man trappa ner?(Om inga viktiga bevis hittas). För man kan ju inte leta åkrar hur länge som helst.

Och utifrån det som kommit fram hittils, att det är människorov, hur prioriterat är det senare när fallet kylnar, jämfört med typ mord?
Medlem
Det här är inte vanligt i Sverige. Polisen står helt handfallen och ingen har nån aning efter så här lång tid. I sånna här situationer sätter polisen in allt dom har och ändå får vi inte reda på ett jota.
Iom detta fakta så skulle jag satsa mina pengar på att det är proffs som gjort detta. Kanske militärer kanske inte.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Kan man sammanfatta dagen så här eller har jag missat nåt?

-Nya fynd som tydligen ska vara BO's enligt anhöriga.
Dessa hittades efter grusvägen i närheten av mobildelarna.(display och skal)

-Man har tömt containern som ligger intill fiket.

-Hund har sökt av ladan på andra sidan vägen av caféet, efter spår som sperma och blod.

-Man fortsätter söka av områdena i närheten av caféet men har nu utökat sökområdet en bra bit.

Edit: Polisen har gått ut med att personen som är uthängd på forum inte är misstänkt(JV) utan har ablibi. Inga misstänkta i dagsläget.
Att han skulle gett något alibi är inte alls säkert då han hörts endast upplysningsvis. Han bevöver inte uppge alibi då.
Han kan helt enkelt sagt att han var själv, om de ändå ställt frågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in