Citat:
Det står tydligt att det handlar om National indebtness. Och för att inte det ska missförstås så anger man att det är summan av public och private debt.Information om public debt är ganska väl spridd så det bör inte vara någon överraskning om hur skulderna är fördelade. Om inte annat går det lätt att hitta.
Citat:
1. Vad är det för något som är min åsikt som du anser att du hittat. Jag behöver få det förklarat för att veta vad jag ska svara på.2. Varför i all världen skulle jag anse att staten ska betala enskildas skulder. Här kan jag säga med säkerhet att du haft ordentligt med otur när du tänkte. Inget kunde vara mer fel.
Hur kunde du hamna i att staten skulle betala något???
Citat:
Vad är det som du fått får dig skulle bevisas?Det jag gör är att leta fram oberoende statistik som visar att Sverige ligger i mittfåran vad gäller "National indebtness".
Och sedan gör jag observationen om ett visst linjärt samband. Och pekar på att det inte är orimligt. Större BNP/Capita förutsätter mer omsatt betalmedel och det förutsätter (i praktiken) större penninmängd. Vilket implicerar större skuldsättning.
Det är således inte särskilt realistisk att vi skulle kunna öka BNP/capita annat än en aning och samtidigt minska skuldsättningen. Vill man i stället se en minskande BNP/Capita så är nog minskad skuldsättning ett effektivt sätt.
----------------------------------------------
Är det någon som menar att vi alla borde söka betala av alla skulder och göra oss skuldfria?