Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Ja tjena. Naturligtvis kan du inte sätta ord till de grafer du länkat. Dåligt men jag förstår iofs varför. Ett skäl är att länk nummer två har ett urtrist format.
Reallöneutveckling sedan 1996 är i fallande, är observationen från länk ett. "Fakta" i "ekonomihandboken" är inga fakta utan påståenden.
Du är ju helt bortkollrad med KPI. Sådana som du är av den anledningen rätt lugna över rådande utveckling på den svenska bostadsmarknaden.
Du är ju faktiskt helt osannolikt korkad. Först ifrågasätter du att reallönerna har ökat sedan 80-90-talet:
Citat:
Reallönerna har alltså ökat? Det var som fan, jag tror inte på det.
När jag sedan ger dig tydligt bevis för att
JA de har ökat, så klarar du inte av att ta in den infon?
Eftersom du inte fattar ska jag förklara som till ett barn: varje år stapeln eller linjen ligger ovanför noll på x-axeln (det raka horisontella strecket i diagrammet alltså, lilla vän) så innebär det att reallönerna
ökade det året. Och varje år mellan 1994 till 2013 har reallönerna ökat enligt diagrammet. Så för att svara på den fråga du ställde först - ja, reallönerna har alltså ökat successivt under 90-talet och framåt. Hade man gjort ett diagram man ackumulerade åren på varandra så hade kanske t o m du begripit det.
Hade du klarat att ta till dig info i länk nr 2 så hade du kunnat få översatt hur mycket mer reda pengar i plånboken det de facto har inneburit för folk. Men den länken var ju urtrist. Buhu, lillen är uttråkad!
Nej, nu får du leka med dina lika imbecilla kompisar istället. Trillske viftar med spaden, han vill leka. Och besvära inte de vuxna mer nu.