Citat:
Nu kan jag givetvis inte tala för alla men om vi tittar på löneökningarna i min bekantskapskrets i Stockholm så har den legat på ca 2x-6x pengarna om man tittar på de senaste 12 åren.
Du är helt ute och cyklar här. Jag är i samma "räkmacka", så jag förstår vad du menar och vad du ser runt omkring dig. Men gemene stockholmare tjänar inte speciellt bra.
Arbetsmarknaden har dock blivit oerhört polariserad, så har man rätt kompetenser och bakgrund ser man bara vilken enorm brist på arbetskraft det är överallt (tveksamt att detta är positivt på sikt). Hamnar du däremot på eller under 100 IQ och/eller saknar en populär master (har just beskrivit åtminstone 30-40%) är situationen mindre kul, där är det arbetsgivarens marknad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strasburg
Exakt, helt korrekt och Trilkse bortgjord igen.
Ajaj, nu trampade du så snett att du aldrig kommer upp igen. Du kan inte påstå att jag inte varnade dig för gropen; du råkar bara inte läsa inläggen.
Både du och Sune har varit helt övertygade om att svenskar lägger större andel på sin bostad, att detta kan förklara plötslig ökning. Varvid det precis som jag skrev antogs, eftersom det är det enda riktiga argumentet ni har spelat med. Som jag skrev i förra inlägget innebär det annars att ni är nere på 0 argument.
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
...
Din respektabla ålder har åtminstone medfört en god portion panikartad bitterhet, vilket är erfarenhet som något. Men skärp dig nu, du har ensam skräpat ned tråden ett flertal sidor. Är olika vilken nivå man vill hålla, men ingen här vill ha dina pubertala fånigheter, det kan jag garantera.