Citat:
Citat:
Jag lyssnade på intervjun med Arne Jönsson LÄNK och jag har själv mött och varit offer för en av de allra hemskaste psykopater. Det jag lärde mig ifrån det, var att de riktigt skrattar inombords, gör dolda antydningar, njuter i att ha kontroll och beter sig hela tiden slappt när en normal människa skulle få världens nervositet.Vad vet vi om godsherren Arne Jönsson, 79 år, som är den person som är innehavare av de ägor som brottet har utspelat sig på?
Indicier:
a) Flera fynd har hittats på den grusväg som leder upp till hans bostad, Blombergs Säteri.
b) Han är den person som hittade handsken vid ladan. Han tog upp den och gav den till polisen, dvs polisen har inte sett att den låg i ladan utan godsherren själv är den person som hävdar detta.
Källa: http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/
Indicier:
a) Flera fynd har hittats på den grusväg som leder upp till hans bostad, Blombergs Säteri.
b) Han är den person som hittade handsken vid ladan. Han tog upp den och gav den till polisen, dvs polisen har inte sett att den låg i ladan utan godsherren själv är den person som hävdar detta.
Källa: http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/
Varför plockade han upp handsken ifrån ladan som han hittade? Jo för att han vet att hans DNA finns på den. Att polisen använde GRÄDDFIL som snabb nöd-kontroll av DNA skrämde säkert upp honom. Lyssna bara på honom när han vill att polisen ska undersöka alla de ödetorp i området. "Man vet aldrig." Han skrattar ju som fan inombords, det är ju jättetydligt.
Han nämner den gamla kalk-gruvan syd om någon väg/skogsdunge. Där finns det massa gamla ugnar där de bränt kalk och högar. Slår 100% vad om att han bränt Lisa eller begravt henne där. Tror inte att hon lever.
Citat:
Hur vet du det? Om han har alibi är alibi-källan troligen med på det om han har gjort något mot Lisa.
Citat:
Men det kan ju vara så att de vet något som de inte berättar.
De kan vara under hot eller delvis med på det. Hade jag själv arbetat där och en 17-årig kvinnlig sommarjobbande kollega plötsligt försvunnit, då hade jag blivit riktigt rädd och ledsen, t.o.m. slutat jobbet. Men jag bryr mig ju, vilket kanske inte andra gör. Vet inte.
Okej, efter att ha sett intervjuerna så skulle jag rent spekulativt säga att kollegorna faktiskt beter sig suspekt. Visserligen beter sig Lowa som det förväntas i den här typen av intervju, men hon säger att Lisa gick först och att de gick sedan. Eftersom Lisas nyckel satt i tändningslåset så borde det här ha skett bara lite efter att hon gick ut, alltså borde de ha hört att något hände bak vid mopeden om de nu var kvar efter henne.
Som jag skrev tidigare så visar Louise (heter hon så eller fick jag bara för mig det? Den andra kollegan i alla fall) en massa psykologiska markörer som inte är förknippat med den här sortens intervjuer: hon visar visserligen skuld, vilket kan bero på att de lämnade henne ensam vid mopeden, men i övrigt så är hon ganska känslokall och använder ett avståndstagande språk när hon pratar om Lisa. Det kan dock bero på att hon helt enkelt inte gillade Lisa, det gör henne inte till en mördare.
Den stora fallpunkten i teorin är förstås att någon av dem borde vara ledsnare och nära att bryta samman om det faktiskt var de som hade gjort det. Jag kan inte tänka mig att två helblodspsykopater råkat hamna på samma arbetsplats och bestämt sig för att ge sig på samma tjej, så om de gjort det här så borde en av dem vara helt förkrossad eller åtminstone i ett känslomässigt kaos över vad hon gjort. Det verkar ingen av dem vara.
Som jag skrev tidigare så visar Louise (heter hon så eller fick jag bara för mig det? Den andra kollegan i alla fall) en massa psykologiska markörer som inte är förknippat med den här sortens intervjuer: hon visar visserligen skuld, vilket kan bero på att de lämnade henne ensam vid mopeden, men i övrigt så är hon ganska känslokall och använder ett avståndstagande språk när hon pratar om Lisa. Det kan dock bero på att hon helt enkelt inte gillade Lisa, det gör henne inte till en mördare.
Den stora fallpunkten i teorin är förstås att någon av dem borde vara ledsnare och nära att bryta samman om det faktiskt var de som hade gjort det. Jag kan inte tänka mig att två helblodspsykopater råkat hamna på samma arbetsplats och bestämt sig för att ge sig på samma tjej, så om de gjort det här så borde en av dem vara helt förkrossad eller åtminstone i ett känslomässigt kaos över vad hon gjort. Det verkar ingen av dem vara.
Senast redigerad av Valyth 2015-06-11 kl. 22:21.
Senast redigerad av Valyth 2015-06-11 kl. 22:21.