Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Verkar som alla fynd ligger i samband med den där gubben som hittade handsken, kanske dags att söka igenom hans hus och diverse ägor?

Kanske inte är gubben själv men nån han vet om kanske? Därav att ingen sett eller hört något aktuell kväll?
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Vad vet vi om godsherren Arne Jönsson, 79 år, som är den person som är innehavare av de ägor som brottet har utspelat sig på?

Indicier:
a) Flera fynd har hittats på den grusväg som leder upp till hans bostad, Blombergs Säteri.
b) Han är den person som hittade handsken vid ladan. Han tog upp den och gav den till polisen, dvs polisen har inte sett att den låg i ladan utan godsherren själv är den person som hävdar detta.

Källa: http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/
Jag lyssnade på intervjun med Arne Jönsson LÄNK och jag har själv mött och varit offer för en av de allra hemskaste psykopater. Det jag lärde mig ifrån det, var att de riktigt skrattar inombords, gör dolda antydningar, njuter i att ha kontroll och beter sig hela tiden slappt när en normal människa skulle få världens nervositet.

Varför plockade han upp handsken ifrån ladan som han hittade? Jo för att han vet att hans DNA finns på den. Att polisen använde GRÄDDFIL som snabb nöd-kontroll av DNA skrämde säkert upp honom. Lyssna bara på honom när han vill att polisen ska undersöka alla de ödetorp i området. "Man vet aldrig." Han skrattar ju som fan inombords, det är ju jättetydligt.

Han nämner den gamla kalk-gruvan syd om någon väg/skogsdunge. Där finns det massa gamla ugnar där de bränt kalk och högar. Slår 100% vad om att han bränt Lisa eller begravt henne där. Tror inte att hon lever.
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ladugården och marken ägs av Arne Jönsson Blombergs Säteri och är utarrenderad till en lantbrukar.
I byggnaden bredvid tappades tidigare vodkan LO Smith ( Arne Jönssons son).
Inga av dessa personer har med försvinnandet att göra.
Hur vet du det? Om han har alibi är alibi-källan troligen med på det om han har gjort något mot Lisa.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Men det kan ju vara så att de vet något som de inte berättar.
De kan vara under hot eller delvis med på det. Hade jag själv arbetat där och en 17-årig kvinnlig sommarjobbande kollega plötsligt försvunnit, då hade jag blivit riktigt rädd och ledsen, t.o.m. slutat jobbet. Men jag bryr mig ju, vilket kanske inte andra gör. Vet inte.
Senast redigerad av Valyth 2015-06-11 kl. 22:21.
Bannlyst
En användare som heter Wirress var intresserad av att meddela sin teori kring bortförandet av Lisa via mig, eftersom användaren inte själv kan skriva just nu ( ny medlem ). Jag citerar:

"Lisas hjälm kanske var inlåst under sadeln (heter det så) och då måste hon stoppa in nyckeln i moppen för att öppna sadeln för att ta ut hjälmen och då kanske GM dök upp, Lisa försvarade sig mot GM och slog honom med hjälmen, Lisa springer mot ladan och GM efter. Och om hon nu slagit GM med hjälmen kan det vara spår av han på den, blod&DNA så den vill han nog inte dumpa någonstans i närheten som allt annat. Och det förklarar också varför nycklarna satt i mopeden innan hon satte sig på den."
Medlem
henkesss avatar
Härligt nu ger Tommy lindström en känga till polisen, att dom hävde avspärrningarna i ladan.
2015-06-11, 22:15
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Tillför du något, din förbannade idiot!

Håll käften!

Det är så förbannat mycket idioter i den här tråden som slänger sig med det ena och det andra snart är det rymdskepp och att hon strålats upp ....

Knip bara igen med era löjliga teorier och ni med outvecklade hjärnor under 18 som över håll er bara borta med era ständiga upprepningar!

Pappan mördade henne ... har dom hittat mopeden...... det var hennes arbetskamrater som dräpte henne .... hon blev överkörd när hon skulle hämta handsken ..... JV tog henne och har henne fången i en källare (fast han är hemlös) Hon stack för hon var osams med sin mamma ... ja visst och sprang omkring och slängde mobildelar klockspännen kort osv ...... Det var han med fyrhjulingen jag lovar för han åkte vid dammen .... säkert chefen på fiket, hon täcker upp för sin personal.... Hennes ex ett helt fotbollslag täcker upp för honom att han spelade match och käkade på donken.... har dom hittat mopeden ?

HÅLL BARA KÄFTEN !

Ni utan hjärnor håll er bara borta från tråden för ni har förstört den så pass mycket så många bara anser den som dynga och slutat läsa!

Väl rutet!

Kvalitén på inlägg i denna tråd från folk som inte orkar söka, eller som för den delen är så jävla korkade att de inte borde få vara på Internet är yrselframkallande. Om man inte ens fattar att 17-åringen som hittats i Märsta är en annan flicka, eller fortfarande frågar om man kollat upp flickans ex, eller yrar om JV fortfarande borde moderatorer snart dela ut en automatisk varning/avstängning.

Man tappar orken att ens fortsätta hänga med när man får läsa samma skit hela tiden. Försök hjälpas åt istället, LÄS (för helvete!) i tråden innan ni postar och SÖK. Så att vi kanske gemensamt kan slå våra smarta och mindre smarta huvuden ihop.

Nu till en fråga jag inte sett ställas tidigare men som jag undrar över i koppling till detta. Hur ser polisens organisation ut kring arbetet? Tänker i form av vilka som rankar högre än andra, är det kriminalarna som leder utredningen, rikskrim eller är det lokala Skaraborgspolisen (eller region väst) som har hand om hela operationen?
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Enligt tidigare i tråden så var det JV som varit inne på förhör.
Kan även säga att jag hört från en väldigt säker källa att just JV brukar stryka runt kring min källas jobb (fik detta också) och gå efter tjejer osv samt försöka ta kontakt.
Han ska tydligen sitta och skrika, gapa, vråla osv på fiket så de blir tvungna att ringa på vakter varvid JV helt sonika nekar allt och drar därifrån.
Enligt min källa en riktigt otäck och jobbig människa.
Och ja, jag vet att han inte har med fallet att göra.

Han var (och är) en solklar kandidat till GM. Är nästan lite besviken över att han kunde avfärdas så pass snabbt när de väl fick tag i honom.

Har en stark känsla av att det inte är det sista vi hör gällande honom dock; han lär dyka upp i andra brottsliga sammanhang.

Nu är Lisa-fallet verkligen helt öppet vad gäller GM, såvida det nu inte finns någon koppling till den här farbrorn som det diskuteras kring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Tack! Nä, jag är ganska analyserande och realistisk. Lärt mig genom läsning och kriminaldokumentärer att det ofta är en "enklare" lösning än man "tror".

Problemet i detta fallet är att det finns spår, men ändå finns det inga, om du förstår hur jag menar? Fast polisen har ju mer spår än vi vet om.

Ja det som förstör det hela är spåren vid kyrkan. Utan dem så är det enklare. GM kommer till platsen, får med sig henne och dumpar mobildisplayen mm på grusvägen när han tar den självklara flyktvägen. Iväg från de större vägarna. Sen vem som har gjort det och varför är en annan fråga.

Sen ja polisen kan sitta på mycket som vi inte vet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag har också en känsla av att något hänt på cafet,kanske på grund av svartsjuka, kanske på grund av en olycka. Spåren har sedan spridits ut bort ifrån brottsplatsen för att förvilla, ingen gm gör sig ett sådant besvär att man sprider ut grejer över flera kilometer. Lisa är som sagt en väldigt vacker tjej som säkert väcker en del uppmärksamhet på en så liten ort. Att man står och ljuger i tv är inget nytt, ingen av dom verkar speciellt upprörd och ljuger gör tjejen om något fråga är bara om vad

Om, och det är ett stort OM, det är kollegorna så har det helt klart hänt inomhus. Finns ingen chans att de kan städa upp efter sig utomhus. Men jag kan verkligen inte hitta något motiv, de har känt tjejen i 2 veckor. Vad kan vara så extremt så att dessa två, till synes normala tjejer, går ihop om detta? Det är en stor skillnad mellan att en till synes normal tjej gör något och att TVÅ råkar vara på samma fik och får samma infall.
Medlem
DjPuttes avatar
Ngn i gruppen som vet om BO bott hela sitt liv i trakten kring Skövde el har familjen bott på annan ort??
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tycker också det är konstigt, speciellt eftersom han inte haft så lång tid på sig; Pappan var ju där bara 1½ timme efteråt så det måste gått väldigt fort.

Det blåste hårt och mycket kan ha tagits av vinden.
2015-06-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vänta, vad pratar du om? Jag tror alla här är införstådda med ladan precis mittemot cafét där handsken hittades. Vilken lada syftar du på?

En av Expressens reportrar följde polis och hundbil till en lada 10 km bort
Efter att polisen fått tips! Där skalden hunden kraftigt, dock ej i bild. Sedan stannade polis men hundbil avlägsnade sig. Ca en timme sedan
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vänta, vad pratar du om? Jag tror alla här är införstådda med ladan precis mittemot cafét där handsken hittades. Vilken lada syftar du på?

En gammal lada/ruin där en polishund markerat. Expressen livesände från stället när hunden började skälla. Det var MPS som hade gjort något fynd, där sedan hundförare tillkallades.

Alltså inte ladan vid cafét.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Det enda som är troligt i det där scenariot är att hon skulle hålla sig undan självmant.

Det finns inte på kartan att en 17 årig tjej skulle klara denna press - hur skulle du reagerat om du var på löpet och 500 personer letade efter dig...coolt... I think not

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in