Citat:
Ursprungligen postat av
ojvamysigt
Tycker du verkligen att det är troligt? Hade högre tankar om dig, faktiskt.
Jag ser det som en mycket trolig möjlighet, ja. Har trott det sen början. Antingen det eller att vi troligtvis aldrig ser henne igen, och där finns det ju olika sätt hon kan ha försvunnit på.
Anledningen till att jag tror på det sättet är att det är allt för mycket som inte stämmer. Hennes saker som hittas underliga ställen och att polisen faktiskt inte verkar ha särskilt mycket att gå på.
Lisa verkar att döma av Vine-klippen en självsäker, bestämd och rak tjej. Troligtvis har hon bra överlevnadsinstinkt med en militär farsa (det fick jag iaf) och att droppa sina saker i en riktning om Cafét och sedan ta sig åt det andra är ju inte helt galet.
Varför en 17-årig tjej skulle göra något sånt är dock inte helt klart för mig men möjligheten finns.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Och det är inte helt ovanligt att tonårstjejer gör det. Knappast att polisen slagit upp detta stort om de hade trott det handlade om det vanliga...
Ja det är inte ovanligt att ungdomar drar hemifrån. Jag har själv stuckit, och har en väldigt nära anhörig som försvann ett tag i en liknande upplevelse som Lisa.