Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Kan någon förklara för mig varför man lägger ned så stor vikt på att gå gång i fälten som ett par idioter?
Är vi så jävla pk störda och åt vänstern att vi måste låtsas om som att alla är med och arbetar?

Det är väl uppenbart att förövaren stuckit med henne i sin bil och att hon är låååångt borta redan ifrån brottsplatsen.

Tyvärr säkerligen våldtagen och mördad- vilket kommer betyda att gärningsmannen kommer få sisådär 2-3 år max i Sverige.

Vart ska man börja leta då? i Göteborg eller? Bättre att följa spår än att leta efter spår...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
VARFÖR skulle en GM sprida ut hennes saker på det vis som är gjort, en 4-5 km sträcka ute på fälten, är så märkligt. En mördare vill väl inte lämna spår efter vare sig själv eller offer.
Stämmer det att dom hittat en ring som tillhör Lisa också?
Så om GM tagit av henne ringen, om hon skulle vara mördad, det är ganska besvärligt att få av en annan person en ring om den sitter som den ska i alla fall. GM borde väl rimligtvis vara stressad och ha bråttom, så har GM slitit av henne ringen så bör väl det kunna ses på insidan av ringen?
(Blod, hudavskrap, etc)
Att ta hennes ägodelar och slänga bort på det här sättet verkar så skruvat, det kan ju inte vara för att GM vill göra det svårt för polisen när/om de hittar hennes kropp, att kunna identifiera henne, det gör man ju på annat sätt oavsett.
Har spånat så länge nu att tankarna snurrar hit och dit!

Tycker också det är konstigt, speciellt eftersom han inte haft så lång tid på sig; Pappan var ju där bara 1½ timme efteråt så det måste gått väldigt fort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag känner ingen normal pappa/mamma som skulle kunna identifiera en 17-årig dotters underkläder.

De flesta 17-åringar tvättar inte sina kläder själva, de blandar kläderna i tvättkorgen med resten av familjens. Någon måste sortera, alltså är det inte orimligt att de skulle kunna känna igen dem.
Medlem
Byhåla osv som vissa påstår, hon bor ju i Skövde med ca 35,000 invånare. Många som undrar varför hon skicka sms hem kan va så enkelt som att man ex skulle ha middag klar när hon kom hem och att beroende på kunder så kke de varierar mycket när man slutar o kommer sig iväg.
Lite andra frågor och noteringar jag har,, varför mopeden var parkerad på baksidan när ex övriga personalens fordon "bil" verkade vara parkerad fram, ägarinnan till cafe har i media uppgetts vara vän eller anhörig till familjen, om hon jobbat i 3 veckor vad innebär det i antal arbetade dagar,, pratar man alla dagar i veckan eller bara helger = få tillfälle, Personligen tror ja att någon knäppgök av en händelse råkat träffa på henne och på något sätt utan våld fått med henne i en bil. Ni som känner området, det finns väl ett nudistbad ganska nära vad rör det sig för sjuka fluktare i buskarna där och som kan rest till området från andra orter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Fast man kan säga en del saker.

Det är större chans att det är en ensam vut man än att det är kollegorna t.ex.

Ja och då har det med sannolikhet att göra. Självfallet talar det mer för att GM är en man, men det går ändå inte utesluta att det är en kvinna.
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Kan väl mycket väl vara så att de anställda vet vem eventuell GM är, men är på tok för rädda för honom och därför inte vågar namnge eller peka ut. Om vi nu exempelvis säger att denne GM var in redan på lördagen och höll låda, som de även rapporterades om i första början. Vem vet.
Ponera att de ska jobba på Caféet resten av sommaren, borde man inte vara räddare om GM går fri än om GM sitter häktad? Jag hade nog aldrig vågat jobbat kvar där om jag visste att polisen inte har hittat någon GM. Skulle aldrig sätta min fot på det stället igen. Får rysningar när jag föreställer mig att själv stänga Caféet på sensommaren i slutet av Augusti. Brrr.
Medlem
Har King GW uttalat sig någonstans? Hittar inget och han brukar ju vara väldigt snabb med att bistå med sina tankar kring olika brott.
Han måste ju vara utomlands och helt off från mobilen och vad som händer i Sverige, annars ser jag det som mycket märkligt att han inte uttalar sig.

Länka gärna om ni har något från kingen som jag kan läsa.
2015-06-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Tycker du verkligen att det är troligt? Hade högre tankar om dig, faktiskt.
Jag ser det som en mycket trolig möjlighet, ja. Har trott det sen början. Antingen det eller att vi troligtvis aldrig ser henne igen, och där finns det ju olika sätt hon kan ha försvunnit på.

Anledningen till att jag tror på det sättet är att det är allt för mycket som inte stämmer. Hennes saker som hittas underliga ställen och att polisen faktiskt inte verkar ha särskilt mycket att gå på.

Lisa verkar att döma av Vine-klippen en självsäker, bestämd och rak tjej. Troligtvis har hon bra överlevnadsinstinkt med en militär farsa (det fick jag iaf) och att droppa sina saker i en riktning om Cafét och sedan ta sig åt det andra är ju inte helt galet.

Varför en 17-årig tjej skulle göra något sånt är dock inte helt klart för mig men möjligheten finns.

Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Och det är inte helt ovanligt att tonårstjejer gör det. Knappast att polisen slagit upp detta stort om de hade trott det handlade om det vanliga...

Ja det är inte ovanligt att ungdomar drar hemifrån. Jag har själv stuckit, och har en väldigt nära anhörig som försvann ett tag i en liknande upplevelse som Lisa.
Medlem
Citat:
Kan någon förklara för mig varför man lägger ned så stor vikt på att gå gång i fälten som ett par idioter?
Är vi så jävla pk störda och åt vänstern att vi måste låtsas om som att alla är med och arbetar?

Det är väl uppenbart att förövaren stuckit med henne i sin bil och att hon är låååångt borta redan ifrån brottsplatsen.

Tyvärr säkerligen våldtagen och mördad- vilket kommer betyda att gärningsmannen kommer få sisådär 2-3 år max i Sverige.

För att man kan hitta saker där brottet har begåtts som leder till var hon är eller vem som har tagit henne
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tycker också det är konstigt, speciellt eftersom han inte haft så lång tid på sig; Pappan var ju där bara 1½ timme efteråt så det måste gått väldigt fort.
Det är just det som gör det hela så förbannat konstigt, Det finns INGEN logik i detta försvinnande överhuvudtaget!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Att hon för första gången skall ta moppen till jobbet kanske hon uppmärksammade på något sätt på sociala medier? Vilka visste om detta?

En annan kollega hade moppe, hon kanske åkte moppe varje dag.
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:

Jo men det är liite jobbigt att söka genom flera mils område. Det man har att gå på är ju i närområdet. Eller tänkte du att man ska gå skallgång i hela Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in