Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saikoro
Är du möjligtvis lite efterbliven idag? Asperger är ingen känslostörning, en sån diagnos har inget med kidnappningar att göra.

Asperger personer har problem med outtalade skämt. Sådana personer känner sig hotade(korkde) när omgivningen inte är tydliga. I synnerhet utåtriktade människor kan Asperger personer uppleva jobbiga.

Jag tror att den ena arbetskamraten (i fall diagnostiserad asperger ) kan ha upplevt LH som ett hot. En människa behöver inte vara fysiskt aggressiv för att upplevas hotfull.

Edit. Nä , jag är inte efterbliven, är du ?
2015-06-11, 22:06
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ta in safarik och Bosse ifrån svenska fall för FBI

GW är överskattad, upprepar sig likt en vinylskiva och tjänar miljoner
I detta fall är skallgång och Flashbacks detektiver lösningen

Svenska polisen saknar all tilltro , ringde dem häromdagen när Jag såg en rumänsk-reggad lastbil
, tre killar stod utanför och de hade öppnat upp lite, där inne var det ett helt bohag till en villa lastad
Fick frågan , varför ringer du? Bara för att den är rumänsk? Man blir så trött.

De gör ingenting men betalt ska de ha

Har redan bildats medborgargarden i byarna på landsbygden. Du borde tänka i dom banorna också. Svenska polisen tycker det är viktigare att vara HBTQ-certifierad än att skydda medborgarna.

OnTopic: Ja det är synd att GW inte har uttalat sig. Även om han är i sommarstugan och skriver någon bok borde han väl följa nyheterna?
Medlem
Babbeloves avatar
tror detta kan stämma.

http://www.expressen.se/gt/helenas-foraldrar-kan-vara-samma-garningsman/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Polisen undersöker säkerligen vilka sociala rum BO brukade röra sig i. Förmodligen har GM & BO vistats i samma rum, även om dem nödvändigtvis inte behöver vara bekanta, det är i alla fall vad jag tror mest på. Skola, gym, centrum, arbetsplatsen, bibliotek, fest eller var nu BO kan tänkas vistats.
Finns massvis med potentiella mötesplatser, tycker det är bra dumt att förutsätta att GM måste ha fått syn/fått intresse för BO på just caféet...

Om hon dessutom nyss gjort slut var hon känslig lättlurad och väldigt sugen på ny romans
2015-06-11, 22:07
Medlem
inofficiells avatar
De sa just på P1 att en man förhörts men släppts. Mannen hade tagits in pga tips men var "inte av intresse".

Måste vara JV?
Medlem
På Expressen Live sa precis en f.d polischef (?) att det han har hört om detta fall är polisen tror att GM har släpat LH in i en vit bil
Medlem
Vigilances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelove
tror detta kan stämma.

http://www.expressen.se/gt/helenas-foraldrar-kan-vara-samma-garningsman/

Mm, skrev om det innan. Det är ett möjligt scenario att Helenas mördare har åkt dit för ett annat mord/brott och nyligen kommit ut. Det är många likheter med dessa två fall och närheten skrämmer.
2015-06-11, 22:08
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Asperger personer har problem med outtalade skämt. Sådana personer känner sig hotade(korkde) när omgivningen inte är tydliga. I synnerhet utåtriktade människor kan Asperger personer uppleva jobbiga.

Jag tror att den ena arbetskamraten (i fall diagnostiserad asperger ) kan ha upplevt LH som ett hot. En människa behöver inte vara fysiskt aggressiv för att upplevas hotfull.

Edit. Nä , jag är inte efterbliven, är du ?

Jag har asperger, jag upplever inte hot när omgivningen inte är tydlig, däremot hot om människor är okunniga om vad npf innebär Snälla, blanda inte in funktionshinder i detta...
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Ska omyndiga tjejer få vandra ensamma på landsbygden hädanefter?
Ja så länge detta inte sker frekvent, säg en gång i månaden, så är det ändå undantagsfall... Shit happens osv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Äntligen någon till som inte spårar ur när det gäller teorier!

Tack! Nä, jag är ganska analyserande och realistisk. Lärt mig genom läsning och kriminaldokumentärer att det ofta är en "enklare" lösning än man "tror".

Problemet i detta fallet är att det finns spår, men ändå finns det inga, om du förstår hur jag menar? Fast polisen har ju mer spår än vi vet om.
Medlem
Axells avatar
Får ni som är på plats känslan att polisen står och stampar trotts att de görs nya fynd då och då eller tror ni de har något genombrott på gång?
Senast redigerad av Axell 2015-06-11 kl. 22:11.
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om nu GM kände behovet av att mörda, så är det ju bra mycket smartare att åka hundratals mil bort och göra det riktigt svårt, att han skulle besudlat henne och sedan dumpat inom en mils radie är ju oerhört korkat.. om man nu inte vill åka fast
Du tänker fel. Självklart bör en mördare bli av med en kropp så snart som möjligt, möjligheten att hen lämnar spår stiger med tiden/sträckan. Det viktiga är ju att inte lämna spår som kan binda hen till dumpplatsen eller kroppen.
/GW Persson

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in