Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:37
Medlem
Lite kommentarer:

Varför tror man att GM har kört iväg med Lisa i nån bil, och slängt ur hennes saker? Då ville man inte söka i närheten efter Lisa. Det ville ju vara ganska tydliga spår efter bilen överalt på grusvägen.
Nej, när man söker på det där sättet i närheten och i båda riktningar, och inte tror att hon har lämnat området, då är det förmodligen för att GM har lämnat platsen til fots med Lisa.

Något annat som är konstigt, är att det inte har funnits blodspår än, inte heller på hennes saker som har blivit slängt? Antingen har hon följt med GM under hot eller frivilligt, eller också har hon blivit placerad i nån bil. Kanske dopad eller ngt.

Jag tror fortfarande att det är nån som känner till alle traktarna kring kaféet, annars ville man inte hitta hennes saker spridit ut sådär.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Konstigt. I den intervju jag sett säger kollegan att alla gick samtidigt och att de två kollegorna satte sig i en bil medan Lisa gick runt hörnet till mopeden.
Lyssna ordentligt på vad hon säger noga, så hör du samma som jag. Varför jag blir förbryllad och inte kan släppa det.
kan inte kopiera länkar med min mobil. Skaraborgslanstidning. Kort video.
Senast redigerad av A.Stalker 2015-06-12 kl. 00:41.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Har tyvärr ingen säker källa det var någon som kommenterade att han hört detta från någon som letat ,och någon två dagar sedan sade att det var vanligt för de i landet att förvara nyckeln i lador. men tills vi får detta bekräftat är det bara en teori.

Då kan vi släppa detta så länge. Det duger inte som källa.
2015-06-12, 00:38
Medlem
Har inte vart så aktiv med läsandet i dag, men har fått höra från mina vänner i trakten att det ska ha kommit en anmälan på kvälleb om skrik från ett grottparti på Bilingen utanför Skövde, någon som vet något om detta?
Ska ju även som tidigare varit prat om att JV vart där och campat en del på senaste, så kanske kan ligga något i detta om JV fortfarande är intressant?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte så dumt.

Vad man möjligen kan flika in mot detta är att GM rimligen inte kan ha vetat exakt vem av dem som skulle hänga in nyckeln i ladan just denna kväll.

Jo,om hen visste vem som skulle stänga,men då r det ju någon i personalen.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Ska man vara lite hård mot kollegorna är det deras fel att Lisa är borta. Varför då?

Jo, enligt deras egen utsago fick de stressa iväg för att den ena tjejen skulle hinna skjutsa den andra till bussen som gick 18.14. Stressa iväg trots att detta var en avvikande lugn dag varvid de kunde börja förbereda stängningen en stund innan 18.00 (kom ihåg att chefen sagt att det brukar vara ganska bra tryck mellan 17 och 18). Ergo har de brustit i sin planering och sina åtaganden gentemot arbetsgivaren om de lovat denne att alltid vara tre som stänger.

This !
Jag tror kollegorna lämnade Lisa kvar med de sista uppgifterna.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Kollegorna är inte det minsta intressanta för utredningen?

Ingen aning, men inget tyder på det. Jag har själv funderat lite kring eventuella manliga kollegor, som inte arbetade just då.

Dessa lär hur som helst vara hörda.
Medlem
Kan det finnas någon skolkamrat till LH i området? Götene kommun verkar inte ha något Gymnasium utan tillhör Gymnasium Skaraborg:

http://www.gymnasiumskaraborg.se/index.php/gymnasieskolor
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Ni blandar ihop det hela.

Det fanns 4 tjejer på plats. Tjej 1 går lite före de andra, sen går de 2 som tar bilen tillsammans med Lisa, som svänger runt hörnet på byggnaden och går mot sin moped- samtidigt som kollegorna går till stora parkeringen och tar bilen.

Jag har lyssnat på flera intervjuer med LS som äger caféet och hon säger klart och tydligt att "det var TRE flickor som stängde den dagen. Så det stämmer inte. I början nämndes dock antalet 4 men ägaren lär väl inte hitta på en sån sak.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Som jag skrev så är det info jag fick av en anhörig. Om hennes är hittapåare kan jag inte styrka.

Inget som denna personen läst tidigare i tråden då? Gnatades ju om att LHs faster? skulle ha mottagit det samtalet.. Men enligt nyheterna så stängdes mobilen ned efter sista sms:et till pappan och har inte används efter det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqvist1
Teori

Om ryktena stämmer att nyckeln förvarades/gömdes i ladan så faller många pusselbitar på plats!!

Kollegorna ber Lisa låsa caféet själv så de två hinner med bussen, Lisa tar själv moped hem så går med på det. Hon blir kvar ensam, sms:ar pappan att hon är påväg innan batteriet dör, låser caféet som vanligt --> Går till mopeden runt knuten, stoppar in nyckeln och kommer på i stunden "fan också, nyckeln måste jag lämna i ladan innan jag sticker"

Hon är ny så detta har hon inte som rutin, det tar 30 sek att gå från mopeden till ladan så hon tänker "fk it", är lat och lämnar mopednyckeln i tändningsstiftet och låter hjälmen vara kvar på huvudet. Väl i ladan då efter att hon är klar "rykten går att nyckeln fanns upphängd som vanligt" möter hon på GM som väntade på henne. Hon tappar handsken då hon blir rädd, (handsken hittas kvar i ladan). Under knivhot eller liknande följer hon med utan mostånd tills GM bil, påväg från platsen slänger GM Lisas saker efter vägen som sedan har hittats allt eftersom.

Skulle kunna köpa denna Teori då den faktiskt låter ganska så logisk, MEN då kommer vi till : Personen som enligt spekulationen skall ha funnits i ladan kunde helt omöjligt besuttit information / vetskap om att LH skulle gå in där själv då de var 3 personer kvar och arbetade? Ifall nu inte någon informerat denna person om att LH kommer att få låsa själv och med sin skyldighet få lämna nyckeln i Ladan?

Har någon av kollegerna varit i kontakt med någon person som andra reagerat på? Har någon utav kollegorna verkat lite "nervösa" inför stängningen, annorlunda?
2015-06-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craig.
Enligt tidigare inlägg i tråden så skulle Lowa med bussen istället för med cykeln som hon vanligtvis brukade ta. Bussen närmast stängningstid går c.a 18:14 (Lisa skickade sms 18:30) och ligger ungefär 10 minuter från caféet så det verkar rimligt att hon fick skjuts av Rebecka (som hade bil) lite tidigare än tänkt och således överlämnade ansvaret att stänga till LH.
Lowa har sagt att det var hon och Rebecka som låste medan Lisa gick strax före efter att ha sagt typ "det finns väl inget mer jag kan hjälpa till med".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

Även Rebecka säger nåt om att det var hon och Lowa som låste.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in