Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 22:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Pratade de om LH? Helena fördes bort i en vit bil (om jag ej minns fel).
Han jämförde fallen mot varandra....
2015-06-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ett slag mot huvudet behöver inte splittra hjälmen, dessa är gjorda för att tåla hårda slag/stötar.

Givetvis inte splittra... men flyga splitter om hjälmen. Varenda gång jag vurpat rejält med cross eller moped (d.v.s både cross hjälmar och MC hjämlar) så har de flugit små plastsplitter osv från stället du smäller i.

tänk dig att du ska "knocka" någon medvetslös i hans teori, som har hjälm på sig. Då krävs det ett rejält slag.
Hoppar in i tråden som jag läst sporadiskt (går ju inte att hänga med i tempot!) o frågar om det finns några teorier kring om GM spritt ut Lisas tillhörigheter med avsikt, och i så fall varför?
Medlem
Lavas avatar
Britta Svensson på Expressen vet tydligen mer än alla andra http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/hitta-dem-avsloja-dem-stall-dem-infor-ratta/

Kunde hon inte bygga sin krönika utan att utnyttja ett aktuellt ouppklarat fall? Nej. Skräpjournalist.

Fallet ger dåliga vibbar, jag hoppas spekulationerna om frivilligt försvinnande stämmer men är väl inte särskilt hoppfull. Stackars anhöriga.
2015-06-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelove
tror detta kan stämma.

http://www.expressen.se/gt/helenas-foraldrar-kan-vara-samma-garningsman/
Håller med...skrämmande lika sätt. Kan ju vara att fler mord har skett men inte på samma ställe, eller så kan ju GM ha varit dömd, inom rättspsykiatrin eller börjat må dåligt igen och än en gång utsatt en kvinna för brott
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Missing People-tjommen redogjorde också hur de hade delat upp området med namn som "Ludwigområdet" och jag vet inte vad. Jag tror att syftet är att ringa in en eventuell gärningsman som är med i MPS letande.
Screenshot på uppdelningen:
http://i.imgur.com/amwbUMg.jpg

Bild från en fyndplats igår:
http://i.imgur.com/d6wm7ny.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suomiroutsin
Du måste sluta skylla på tjejerna. Fan va du tjatar! Du har snöat in dig totalt, släpp det! Vad fan tror du det är för supertjejer? Inte ens en psykiskt sjuk människa kan stå och göra intervju med tidningar bara timmar efter man dödat någon. Släpp det, du slösar bara tid.

Jag har också en känsla av att något hänt på cafet,kanske på grund av svartsjuka, kanske på grund av en olycka. Spåren har sedan spridits ut bort ifrån brottsplatsen för att förvilla, ingen gm gör sig ett sådant besvär att man sprider ut grejer över flera kilometer. Lisa är som sagt en väldigt vacker tjej som säkert väcker en del uppmärksamhet på en så liten ort. Att man står och ljuger i tv är inget nytt, ingen av dom verkar speciellt upprörd och ljuger gör tjejen om något fråga är bara om vad
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenio
Vilseleda. Det är enda anledning till att göra en sån sak.

Precis som tidigare sa är det väldigt konstigt att just en ring har kastats ut. Varför inte hjälmen?

Ska ju vara vanligt att mördare inte klarar se ansiktet på den de mördat. Så om hjälmen var på när hon dog kan den ha stannat på så mördaren slapp se ansiktet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Har redan bildats medborgargarden i byarna på landsbygden. Du borde tänka i dom banorna också. Svenska polisen tycker det är viktigare att vara HBTQ-certifierad än att skydda medborgarna.

OnTopic: Ja det är synd att GW inte har uttalat sig. Även om han är i sommarstugan och skriver någon bok borde han väl följa nyheterna?

GW tiger väl, eftersom han inte har något att tillföra till polisens arbete ännu, klokt. Risken finns väl att Lambertz hinner först och kan peka på sambandet i tid mellan bortförandet och frigivandet av en känd fånge.

Polisen sköter väl helt enkelt sitt jobb. FB lär väl knappast göra det bättre.
2015-06-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Du skojar va? Ett slag i huvudet behöver varken resultera i blod, hår eller "etc". Faktum är att det är väldigt vanligt att svimma av om man får ett slag mot huvudet.

Och nej, en hjälm behöver inte lämna "splitter" efter sig.

Behöver? nej. Men i majoriteten av enormt hårda slag.. jo. jag har kört cross och moped och varje gång det hänt att man vurpat rejält o slagit i huvudet blir de splitter från hjälmen om du slår i något hårt.

Du kan svimma av även ifall du ger ifrån dig blod och/eller hår från ett slag, förstår inte varför det skulle utesluta de andra.

Jag säger bara att om det var ett rejält slag mot huvudet MED hjälm så blir det VÄLDIGT ofta splitter.

Är det ett rejält slag mot huvudet brukar de bli ett jack etc.

Måste/behöver? Nej.
2015-06-11, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Det är annnan lada 10 km bort! Det är INTE den platsen hunden fick belöningen på.

Vänta, vad pratar du om? Jag tror alla här är införstådda med ladan precis mittemot cafét där handsken hittades. Vilken lada syftar du på?
2015-06-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilance
Mm, skrev om det innan. Det är ett möjligt scenario att Helenas mördare har åkt dit för ett annat mord/brott och nyligen kommit ut. Det är många likheter med dessa två fall och närheten skrämmer.

Förklara gärna dessa likheter för mig som inte riktigt fattar dessa. Helena var 22 påväg hem från krogen och försvann 200 meter hemifrån för 23 år sen i mariestad. Lisa 17 år försvinner när det är ljust utanför sin arbetsplats 5 mil hemifrån. De försvann är det jag ser som gemensam nämnare. I Helenafallet hittades ringar och blodiga skor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in