Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Håller med, syna MP...vore inte första ggn GM går med i skallgångar & hjälpter till precis som någon nämnde!

Det gör polisen, men man låter ingen veta de, då GM med stor sannolikhet sticker

Nu kan man visserligen säkert redan ringa in dom som befunnit sig runt fyndplatser och kanske beta av

Men tycker är dumt att folk basunerar ut detta i tråden, polisen fattar själva sånt här och man letar diskret och hemligt bland deltagare som kan anses misstänksamma, tex sånna som varit på plats där fynd dykit upp efter man redan sökt en plats, eller där fynd dyker upp överhuvudtaget

Har vi en person som varit på plats flera gånger då man hittat fynd är han mycket intressant
2015-06-11, 22:08
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
På Expressen Live sa precis en f.d polischef (?) att det han har hört om detta fall är polisen tror att GM har släpat LH in i en vit bil
Det var chefredaktören på en tidning som dem interjuvade
2015-06-11, 22:09
Medlem
ecu971s avatar
För oss som kollade på fbi files så fick man lära sig att om en person inte hittas inom 24h är det 80% chans att personen är död(vid bortrövanden). Därför är de första 24h avgörande.
Medlem
Är facebook gruppen nerstängd eller?
Medlem
Finns det liknande fall i närområdet som är olösta men där offret har hittats? Till skillnad mot Helena-fallet.

Någon som vet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burton
Ni som frågar om polisen kollat upp:
- "Bengt" som ska ha hittat handsken och äger ladan
- Killen som påstås ha varit där på kvällen
- Pappan
- Ex pojkvännen
- Ex ex?
- Ex ex ex ex ex?

Tror ni att polisen är fullkomligt mongoloida eller? Det är väl klart som fan att ALLA som polisen har identifierat som misstänkta och befinner sig i närheten av platsen och/eller ingår i Lisas närmaste krets är övervägda. För fan skärp er.

Ja, och dom kanske redan har många av svaren men väntar på att GM skall göra ett misstag så dom hittar kroppen eller på annat sätt kan binda honom vid ett brott.

Det jag kritiserar är att ingen i denna tråden diskuterar ovan varianter utan mer fokuserar på utomjordingar och andra betydligt mindre troliga förklaringar.

Och hur f-n kan man veta att pojkvännen har alibi när hon inte hade någon officiell pojkvän? Då kollar man ett ex och han har alibi och sedan lämnas det spåret, istället för att undersöka om hon ev hade en ny pojkvän som ingen eller bara ett fåtal kände till. Men nä - utomjording är mer troligt..
Medlem
Xenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Ponera att det är GM som har spridit ut BO:s saker. Vad finns det för skäl till att göra det så långt bort varandra? Borde inte GM försökt kasta mobilen och alla hennes tillhörigheter på ett och samma ställe?

Vilseleda. Det är enda anledning till att göra en sån sak.

Precis som tidigare sa är det väldigt konstigt att just en ring har kastats ut. Varför inte hjälmen?
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det var chefredaktören på en tidning som dem interjuvade

Pratade de om LH? Helena fördes bort i en vit bil (om jag ej minns fel).
2015-06-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs

Kan mycket stämma.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs

Ja, det var teorin om Helena. Att hon fördes bort i en vit bil.
Medlem
Är det någon som kan komma på ett scenario där LH blir tvingad till att gå över ängarna men ändå har möjlighet att göra ett spår efter sig?

För mig känns det märkligt att en GM skulle sprida ut hennes saker enbart för förvirring, måste ju vara smartare att inte lämna ett spår efter sig överhuvudtaget, kan ju iofs vara något han isåfall gjort i panik, men samtidigt så har jag svårt att se någon som precis fört bort/mördat någon ta sig tid att göra så, speciellt om han är ensam.

Och finns det någon chans överhuvudtaget att LH håller sig undan medvetet? Att hon skulle vara kapabel till att iscensätta det här själv?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Tror att det skrevs på aftonbladet att kvittot är Lisas. Det är detta som jag funderar på, vad är det hon kan ha köpt som är intressant. Om kvittot är Gm: s då borde det gå snabbt identifiera denne. Lätt kolla bank eller kameror.
Det stämmer att det är bekräftat att lisa köpt det via sitt konto. Det intressanta är säkert när inköp skett, och att det kan bindas till den specifika fyndplatsen, när man nu försöker utreda ett händelseförlopp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in