Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Äh men va fan nu är det du ign som försvara kollegorna med näbbar och klor? Igår var du helt jävla rabiat dessutom. Klart som fan att det kan vara kollegorna som planerat och nu när jag sett intervjuerna så är jag än mer åt det hållet.

Jag håller med dig. Skulle jag varit Polis, så skulle mina signal lampor lysa rött. Dessa tjejer är lite väl oberörda och monotona (likgiltiga) i röstläget. Ungefär som att det var ju "bara" hon som försvann,, typ.
2015-06-11, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Det börjar mer och mer likna kollegorna som är GM, dom körde runt i området och slängde ut ägodelar för att förvilla polisen.

Ja, då ingen sett nåt skumt elr bil i närheten så. PLus att dom var i princip klara med städning och allt just före 6. Isf ligger hon nog inne där nånstans typ i frysen elr nån källare. Svartsjuka elr avundsjuka tjejer är inte att leka med.
2015-06-11, 18:05
Medlem
Läste nåt om att det senaste fyndet var vid nån kraftledning och skiljd från de tidigare fyndplatserna. Var är detta på kartan?
2015-06-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toooobi
"Vi stängde strax efter sex" (källa: http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla). Det är såklart väldigt viktiga minutrar. Vad vi kan konstateras är att hon smsat 18:23. Skulle vara interssant att få veta exakt när de lämnat cafét. Någon som vet mer exakt än uttalandet "strax efter sex"?

Lyssna på vad caféägarinnan säger så har du svaret. De har med största sannolikhet stängt och låst senast 18.05. Så frågan är varför LH skulle skicka sms först kl 18.23.
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Det var inte menat mot dig utan det har varit väldigt mycket konspirationsteorier kring 13, jag ber om ursäkt om du tog illa upp.

Jag tar absolut inte illa upp.

Jag har normalt sett inte ofta några konspirationsfunderingar. Men när jag läser i pressen om Polisens eventuella teorier om kopplingar till Helena-försvinnandet (som jag genom åren emellanåt följt här på FB), så hittade jag här en, naturligtvis långsökt, men ändå möjlig koppling. Jag är ett stort fan av brainstorm-aktiviteter, där inga teorier eller yttringar skall förkastas (såvida de inte skadar tredje part).

När jag läste om att det nästan precis är 23 år sedan Helena försvann och många spekulerar kring medelålders män med diverse psykiska problem och matematiska intressen, ja då lade jag fram en teori.

Jag förväntar mig inte att alla tar mina funderingar seriöst, då de naturligtvis inte är underbyggda av egna insikter i dessa 2 fallen.
Medlem
David_Ss avatar
Lisas SNAPCHAT konto måste ju vara högaktuellt för polisen att granska, även om det kommer från ett kontantkort eller liknande så finns det säkerligen info där om en ev GM eftersom hon delade SC helt öppet på instagram om jag inte minns fel?
Medlem
Lena Svedung som äger café verksamheten, och som kan ses stå i bakgrunden under intervjuerna med kollegorna, hon har tydligen haft problem innan med att driva verksamhet;

Citat:
Förra våren var hektiskt för caféägaren Lena Svedung. Då sade Skara pastorat upp hennes arrendekontrakt för klostercaféet i Varnhem efter fyra år. Som anledning nämnde de att arrendet som Svedung inte var ekonomiskt hållbart och att pastoratet i stället ville driva caféet själva.

http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/75302/lena-svedung-oppnar-pa-nytt
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24029/besvikelsen-stor-efter-att-ha-blivit-utkastad
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24013/tvingar-bort-arrendator-tar-in-arbetslosa-istallet
2015-06-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Var har du fått veta detta?
Jag tänkte med förut att han inte har bil just nu utan en cyckel. För på en av hans bilder på twitter så ser man ett cyckeldäck

En kollega såg när det hände. Vi hade på förmiddagen kollat in JVs Twitterkonto. Min kollega var tämligen säker på att det var han.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Alltid när det är något uppmärksammat kriminalfall i landet så tror man att det snabbar
på med en lösning ifall man bara får "oraklet" Persson att ta sig an det hela för ett ögonblick...

Den pensionerade professorn har aldrig varit polis för det första och för det andra: vilka
fall har hans påstådda skarpsinne lett fram till lösningen av?

Ingenting som han skullle kunna bidra med här i aktuella ärendet som ingen annan
redan har gjort.

Excessen går ett steg längre i konsten att fråga ovidkommande pladdare: de intervjuade nyss Bert Karlsson på sin lajv-"tv", som om "skivbolagsdirektör" skulle vara meriterande i en CV för tjänsten som kriminalkommissarie.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Lyssna på vad caféägarinnan säger så har du svaret. De har med största sannolikhet stängt och låst senast 18.05. Så frågan är varför LH skulle skicka sms först kl 18.23.

För att hon diskuterade med GM, som hon kände.
2015-06-11, 18:08
Medlem
serbien-soldats avatar
Jag får en liten känsla av en Anders Eklund "Typ" ( Englas mödare
Som skulle kunna vara gärningsman.
Jag tror med att det är nån från trakten, som bor där, bott där, eller jobbat, jobbar. Pga dom platser man gjort fynd på.
2015-06-11, 18:08
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Tidslinjen bör ju se ut så att de säger hejdå vid dörren, de går mot bilen och Lisa går runt knuten till sin moped. Hon stoppar i nyckeln, sätter ned påsen och skickar smset till pappan. Sätter på sig hjälmen och då slår gärningsmannen till. Lisa tar sig loss och springer i panik mot ladan (vid det här laget har kompisarna lämnat) där hon i farten sliter av sig handsken för att ringa efter hjälp men blir upphunnen och övermannad av GM. Han tar med henne till bilen, slår av/sönder mobilen vid 20.30 då den tappade kontakten.

Det förklarar inte varför hennes grejer hittas utspridda lite överallt men det låter sannolikt för de första minuterna.

Bästa teorin hittills. Då den är baserad på det vi vet. Fast vad vet vi att det är hennes grejer som ligger utspridda? Verkar ju bara vara random skräp de hittat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in