Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 17:52
Någon som vet vänner/familjs facebook till LH?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
Ponera att det är en dispyt flickorna emellan, kanske ang drickspengar som ska delas el liknande, handgemäng uppstår, en tragisk olycka uppstår, flickorna får panik, är dotter/döttrar till ägarinnan ?
dom tar bilen o flyr i panik, ägarinnan åker och fixar upp det i ladan och täcker upp för dom, hon
sprider medvetet bevis för att leda polisen åt fel håll, vet att många går i taket nu, lättareatt skylla
på en psykopat, men ibland är den enklaste lösningen den rätta, människor i chock kan uppträda
irrationellt och stänga av sina känslor ……..får konstiga vibbar när jag hör dom kollegorna/ägarinnan i tv, har följt det här några dgr nu

Ingen verkar direkt ha blivit grillade i förhör eftersom dom jobbar och har öppet som vanligt...
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
+1

Bara en massa fjortisar som tror att dom besitter någon magisk människokännarkraft. De fattar inte att de överanalyserar.

Äh men va fan nu är det du ign som försvara kollegorna med näbbar och klor? Igår var du helt jävla rabiat dessutom. Klart som fan att det kan vara kollegorna som planerat och nu när jag sett intervjuerna så är jag än mer åt det hållet.
Bannlyst
Hur vet GM att BO åker själv just den dagen? Har han fått syn på henne på morgonen och sedan följt efter och inser att hon jobbar på cafét? Sedan sitter GM och väntar i närheten tills hon slutar igen. Men då borde en bil ha varit synlig i trakterna just den dagen, fast hur sannolikt är det att man noterar bilar? Cafet ska tydligen vara populärt för förbiåkande, kan tänka mig att det är många bilar i omlopp i området? Ännu skummare att ingen har sett/hört något isåfall.

Caféts ägarinna sa i en intervju till Expressen att man brukar ha mycket att göra på söndagar men att just denna söndag så var det få kunder. En slump?

Enligt mig tyder det mesta på GM är en lokal förmåga eller har lokal kännedom om området. Frågan är om han har planerat det här. Enligt uppgifter har BO jobbat på cafét i ungefär tre veckor innan hon försvann. Han bör ha upprätthållit sig på cafét vid ett tidigare tillfälle när BO jobbade där och fick på det sättet syn på henne.

Har själv jobbat på café och det finns otroligt många sliskiga typer som kommer fram till en med inviter eller som sitter på avstånd och betraktar en som om man vore en köttbit.
2015-06-11, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Det här var det mest långsökte jag någonsin läst.
Vad säger att gärningsmannen är 25-30 år gammal? han kan lika gärna vara 67.
Och varför i h-e skulle han gå och köpa smink och liknande till någon han kidnappat?

Jag spekulerar att han är det, vilket du ser i mitt tidigare inlägg om du läser lite noggrannare, dock har ingen gärningsmannaprofil som släppts än. Han "skulle kunna" vara 105 år med, eller 7 år, eller 5 år, eller 12 år, eller 15 år eller... men någonstans får man fan försöka att begränsa målgruppen man letar efter eller hur?

Om det rör sig om det andra scenariot som jag sa, alltså att han håller henne fången, måste han förr eller senare köpa saker till henne, och i en såpass liten stad som Lidköping borde det isåfall sticka ut att någon ny kommer och handlar (behöver inte vara smink, kan även vara andra produkter) som stämmer in på vad en 17-årig flicka behöver.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Enligt ett inlägg i Helena/Mariestad-tråden är det till helgen exakt 23 år sedan Helena försvann.

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Det har spekulerats i en del matematiska frågeställningar med YouTube-klipp etc. En tanke, GM fyller 46 år och 23 år efter Helena genomför något liknande.

Som sagt, bara en tanke.

Jag vet inte riktigt vad du menar, eller om du bara ironiserar över min tanke. Du får gärna utveckla så att jag förstår.

Det var inte menat mot dig utan det har varit väldigt mycket konspirationsteorier kring 13, jag ber om ursäkt om du tog illa upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Caféägarinnan ringde till caféet lite innan 18.00 och då fick hon information om att de redan hade städat det mesta och skulle stänga. De stängde och låste med största sannolikhet caféet redan vid 18.00. Så frågan är varför LH skulle vänta till 18.23 med att skicka sitt sms. Nej, det är nog GM som skickat det där sms:et.
Jaha, då förklarar det saken. Ännu mer mystik kring detta nu... Då är det bara att konstatera att en eventuell GM antingen skickat iväg sms:et eller så kan man undra vad Lisa kan ha sysslat med under 20 minuter efter stängning...
Medlem
Völunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Posta inlägget som helhet, så man kan trycka på länkarna.

Det gjorde jag en bit bak i tråden, men blev anklagad för att inte våga stå för mina egna teorier, därav screen shotet. Iaf, jag kör det igen:

Kan inta posta här ännu, så undrar om du kan lägga upp det här?:

Det sista twitterinlägget JV har postat var det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=a3ir...yer_detailpage

Blond tjej men en kille i skogen på kvällen. Om man kollar ett annan video med a-ha, som är den här: https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914
Blonda tjejen på ett café " take on me" samt senare i videon är det killar som jagar henne med hjälmar där det står 13 på. Vet att det är extremt långsökt, men om killen är psykotisk så kan han ha dragit såna konstiga slutsatser.

Tror att den här kanalen kommer lägga upp ett klipp idag den elfte för att det finns två klipp på kanalen och timern räknar ner 11 sek från 1:01, 1 till 11? Varför skulle den just starta på 1:01 när videon är tagen från en 2 min timer?
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Kan någon skriva en snabb sammanfattning av vad VI vet men som media inte publicerat (?)

T.e.x vad är det dom har gjort för hemliga fynd?
Misstänkt GM som inte media eller polisen gått ut med?
Youtubekontot, är det bekräftat att det är hennes?

Mycket tacksam för svar!

Ber en bön för att dom hittar henne och nackskott för GM

Youtubekontot är självklart gärningmannens konto.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Caféet hade tydligen öppet till 18, därefter brukar företagets personal städa undan i lokalen. Är väl allmänt känt att personal på ett café brukar stanna kvar en stund efter stängning?
Är det då inte lite märkligt att en inbrottstjuv skulle få för sig att göra inbrott med så kort varsel efter stängning?

Jag tror inte alls på din teori, den helt klart mest osannolika hitintills.

Städningen var nästan helt klar när caféägarinnan ringde lite innan 18.00, så de kan mycket väl ha låst och gått hem vid 18.00. Det ska ha varit lugnt denna söndag och inte så många gäster, allt enligt ägarinnan som intervjuats av Expressen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Verkar som allt fler tror Lisas kollegor ligger bakom det. Bör ju vara relativt lätt att ta reda på om tjejerna verkligen kom fram till bussen eller vad det var de skulle till. Bussar har väl kameror där nere också, så lär ju vara lätt att kolla alibi och tidslinjen ifall den stämmer överens med hur försvinnandet har gått till.

Vem är det som påstår att de skulle till en buss? Det har vad jag vet framgått att båda tjejerna åkte bil.
2015-06-11, 17:54
Medlem
Tror dom flesta med Iphone(i synnerhet unga människor) har sina Iphones låsta. Antingen med kod eller med fingeravtryck. Så om nån annan än Lisa har skickat det har det ju skett i hot eller att personen har känt hennr så bra och vet vilken kod hon har till telefonen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in