Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:26
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Klart det gör, det finns massor av gödselbrunnar. En hel del har väl undersökts antar jag.

Gamla vattenbrunnar eller dylikt kanske också kan vara något att undersöka för Polisen.
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta att jag inte läst hela tråden.
Men reagerar man inte på att det förefaller hittas saker som tillhört den försvunna på flera olika ställen.
Tror man att föremålen kan ha placerats ut avsiktligt?

Tänkte också på det. Om dem inte placerats ut avsiktligt hur förklara man annars spridningen?
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja det vore ju sjukt. Kanske film nummer två kommer att låsas upp den 13 och visa var hon är någonstans. Enligt kontot som vile kidnappa en tjej här så skulle han ju släppa lös tjejen. Varför inte då förbereda yt-filmerna som visar var hon är för att inte behöva röja sig i onödan.

Lägg ner diskussionerna kring det där klippet, finns inget som tyder på att detta skulle ha någon koppling till just denna LH, finns ju 69 andra med det namnet i Sverige...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det är klart. Men hittar man liket så lär det ju stanna upp en stund åtminstone. Givetvis kan det fortsätta efter, men delar av det här skulle avslutas.

Tror inte man skulle kalla närmare 1000 MP människor till en plats där det finns ett lik. Dom skulle säkert bli uppdaterade men få söka klart sina områden och sen kallas tillbaka.

Men återstår att se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Vilken grusväg var det Expressens reporter blev bortmotad en bit på? Det skulle vara i närheten av där de hade hittat mobilfodralet, någon som kan visa närmre på en karta?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186461
Medlem
micro113s avatar
De fick förflytta sig ganska långt (press/åskådare) så att de inte längre kan se vad polisen sysslar med. Det indikerar att det kan röra sig om en kropp/kroppsdelar etc.

Det verkar ju inte så sannolikt att de flyttar avspärrningarna flera hundra meter för småsaker tänker jag.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta att jag inte läst hela tråden.
Men reagerar man inte på att det förefaller hittas saker som tillhört den försvunna på flera olika ställen.
Tror man att föremålen kan ha placerats ut avsiktligt?

Inte troligt att GM skulle ha knatat runt i olika vädersträck för det. Varför skulle han det? Lutar mer åt att flera av fynden inte tillhör Lisa.
2015-06-11, 15:27
Medlem
Lelles90s avatar
Polisen kommer få fram DNA inom 24h , Någon som vet vad som hände me det där youtube klippet?
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fick detta PM från en användare som inte kan skriva inlägg:

Nej inget jag har läst om. Har följt tråden sen starten.

Hur trovärdigt är det?

Vart på Facebook står det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fick detta PM från en användare som inte kan skriva inlägg:

Nej inget jag har läst om. Har följt tråden sen starten.

Hur trovärdigt är det?
Det var någon som skrev antingen imorse eller igår kväll att någon hade hittat trosor. Folk var dock snabba med att anklaga honom/henne för skitsnack.
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Någon i tråden bad om att få se en överblick över området med alla fyndplatser så jag gjorde en lite snabbt i Google Earth. Ni får gärna rätta mig om någon punkt är fel. vissa punkter är säkert inte 100% rätt men ger en fingervisning av den informationen som jag kunde hitta.

Varsågoda.

http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22M6PoUpEl9vcYh4l5k2TGxc# .VXmIIVXtmko
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22NCp2wt0aP6zIh4l5k2TGxc
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22N%2BtUkLPKDiLIh4l5k2TGx c

Ladan (om det är rätt lada) ligger ca 250m från brottsplatsen.
Mobilfodralet ligger runt 1km söder om brottsplatsen.
Kyrkan ligger 4km från brottsplatsen
Blombergs Säteri ligger ca 4,3 km från brottsplatsen.

Uppdatera mig gärna om ni vet något mer eller vill rätta mig så kan jag göra en ev. revidering.

Sorry, men det var inte mycket som stämde med verkligheten.
2015-06-11, 15:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De fick förflytta sig ganska långt (press/åskådare) så att de inte längre kan se vad polisen sysslar med. Det indikerar att det kan röra sig om en kropp/kroppsdelar etc.

Det verkar ju inte så sannolikt att de flyttar avspärrningarna flera hundra meter för småsaker tänker jag.

Kan ju vara bara att polisen blev less på dom med sin jävla kamera mitt i vägen. Behöver inte vara mer än så. Vissa hade säkert kört iväg dom en bra jävla bit om dom kunnat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in