Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 17:54
Medlem
OnlyHates avatar
Är det bara jag som tror att GM finns med ibland Missing People och delta i sökandet?
Kan någon berätta hur detta fungerar får alla som ansluter i sökandet visa upp ID?
Har ju hänt tidigare att GM deltagit i sökande etc.
2015-06-11, 17:55
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
En sak som jag finner konstigt är att båda kollegorna i intervjuerna säger att lisa hade gått lite innan dom då dom inte behövde hjälp.

Nu säger ägarinnan i en intervju att hon pratade med dom i telefon och att dom sa att dom hunnit städa och att alla 3 gick ut samtidigt och dom till sin bil och lisa till mopeden.

2 versioner som inte går ihop, gick lisa själv innan eller inte ?

Behöver inte betyda någonting. Kvar finns två möjligheter om vi utesluter arbetskamraterna. Antingen kom det en bil eller annat fordon som ingen av tjejerna såg utom BO. Eller så har GM gömt sitt fordon och väntar på BO. Troligtvis nära mopeden. Det är så märkligt ändå. Å andra sidan måste det vara en viss trafik på platsen annars hade inte cafet lönat sig. Tror förövaren kan vara någon med koppling till platsen ändå. Dörrknackning i området kan kanske ge någonting? Vem äger maskinerna i ladan?
Medlem
Svårt att hänga med i allt i tråden, men tror inte detta varit uppe.

Polisen (troligtvis) plockade idag in en man som såg ut som JV. Det skedde i centrala Skövde vid lunchtid.

Han färdades på cykel, blev omkörd och "inprejad" av en civil bil. Det kom ytterligare en bil från andra hållet och en man på cykel som hade följt personen. Männen som "tog hand" om honom var civilklädda.

Innan visitation etc frågade de: "heter du Johan?".

Kan vara intressant.

Innan konspiratoriker och anti-konspiratoriker sätter fart: Det behöver ju inte alls betyda att polisen tror att han är GM, men med tanke på hans profil vill de nog MINST höra honom upplysningsvis.
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Är det bara jag som tror att GM finns med ibland Missing People och delta i sökandet?
Kan någon berätta hur detta fungerar får alla som ansluter i sökandet visa upp ID?
Har ju hänt tidigare att GM deltagit i sökande etc.
Man får visa upp ID och så sätts man upp på en lista för att prickas av när man går hem.
Medlem
nygards avatar
Någon skrev igår att JV inte längre bor på tidigare angiven adress, att han numera är bostadslös. Om nu polisen ännu inte förhört honom så beror det väl på att man inte hittat honom av just den anledningen. Han kan ju befinna sig lite varsomhelst.
2015-06-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hur vet GM att BO åker själv just den dagen? Har han fått syn på henne på morgonen och sedan följt efter och inser att hon jobbar på cafét? Sedan sitter GM och väntar i närheten tills hon slutar igen. Men då borde en bil ha varit synlig i trakterna just den dagen, fast hur sannolikt är det att man noterar bilar? Cafet ska tydligen vara populärt för förbiåkande, kan tänka mig att det är många bilar i omlopp i området? Ännu skummare att ingen har sett/hört något isåfall.

Caféts ägarinna sa i en intervju till Expressen att man brukar ha mycket att göra på söndagar men att just denna söndag så var det få kunder. En slump?

Enligt mig tyder det mesta på GM är en lokal förmåga eller har lokal kännedom om området. Frågan är om han har planerat det här. Enligt uppgifter har BO jobbat på cafét i ungefär tre veckor innan hon försvann. Han bör ha upprätthållit sig på cafét vid ett tidigare tillfälle när BO jobbade där och fick på det sättet syn på henne.

Har själv jobbat på café och det finns otroligt många sliskiga typer som kommer fram till en med inviter eller som sitter på avstånd och betraktar en som om man vore en köttbit.

Han har självklart vart där under dagen på söndagen o fikat, sen iakttagit att hon är den som låser när dom stänger, sen kanske gått ut 1 timme innan stängning och vart gömd utanför och väntat på.rätt tillfälle
2015-06-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Jag spekulerar att han är det, vilket du ser i mitt tidigare inlägg om du läser lite noggrannare, dock har ingen gärningsmannaprofil som släppts än. Han "skulle kunna" vara 105 år med, eller 7 år, eller 5 år, eller 12 år, eller 15 år eller... men någonstans får man fan försöka att begränsa målgruppen man letar efter eller hur?

Om det rör sig om det andra scenariot som jag sa, alltså att han håller henne fången, måste han förr eller senare köpa saker till henne, och i en såpass liten stad som Lidköping borde det isåfall sticka ut att någon ny kommer och handlar (behöver inte vara smink, kan även vara andra produkter) som stämmer in på vad en 17-årig flicka behöver.

Brukar inte ålder vara det som är svårast att fastslå? För mig att Gw sagt det.
2015-06-11, 17:57
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol

Polisen (troligtvis) plockade idag in en man som såg ut som JV. Det skedde i centrala Skövde vid lunchtid.

Han färdades på cykel, blev omkörd och "inprejad" av en civil bil. Det kom ytterligare en bil från andra hållet och en man på cykel som hade följt personen. Männen som "tog hand" om honom var civilklädda.

Kan vara intressant.

Innan konspiratoriker och anti-konspiratoriker sätter fart: Det behöver ju inte alls betyda att polisen tror att han är GM, men med tanke på hans profil vill de nog MINST höra honom upplysningsvis.
Det har förhörts en person idag som polisen tycks ha avfärdat. Antar att det kan vara JV.
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Caféägarinnan ringde till caféet lite innan 18.00 och då fick hon information om att de redan hade städat det mesta och skulle stänga. De stängde och låste med största sannolikhet caféet redan vid 18.00. Så frågan är varför LH skulle vänta till 18.23 med att skicka sitt sms. Nej, det är nog GM som skickat det där sms:et.

Fast arbetskamraterna låste ju och sa hejdå till henne vid 18.20 så det låter inte speciellt troligt. Om nu inte de är GM och ljuger såklart.

Tidslinjen bör ju se ut så att de säger hejdå vid dörren, de går mot bilen och Lisa går runt knuten till sin moped. Hon stoppar i nyckeln, sätter ned påsen och skickar smset till pappan. Sätter på sig hjälmen och då slår gärningsmannen till. Lisa tar sig loss och springer i panik mot ladan (vid det här laget har kompisarna lämnat) där hon i farten sliter av sig handsken för att ringa efter hjälp men blir upphunnen och övermannad av GM. Han tar med henne till bilen, slår av/sönder mobilen vid 20.30 då den tappade kontakten.

Det förklarar inte varför hennes grejer hittas utspridda lite överallt men det låter sannolikt för de första minuterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol

Kan vara intressant.

Låter intressant - såg du detta själv, eller är det andrahandsuppgifter?
Medlem
welcometorealitys avatar
Lite dålig info om vilka fynd som är gjorda, det spekuleras om att det är en ring m.m.GM har slängt ut lite personliga saker överallt för att förvirra sökandet, kan det vara att hon är kidnappad och hålls som en sexfånge någonstans, vem vet ingen här i alla fall.
Medlem
Ni som efterlyser GW kan få två enkla regler och hålla er till:

- Krångla inte till det i onödan.
Många kommer med teorier som hör hemma i filmer.
(Läs Se7en)

- Statistik.
Jag håller med om att vissa saker "kliar mig på fel sätt" ex.
videon med hennes två kollegor, vilket jag tidigare nämnt.
Dock talar statistiken emot en kvinnlig förövare och särskilt
två kvinnliga förövare.

Visst, vi kan ha en blodig psykopat som planterat ut spår, i verkligheten
och på nätet ex. youtube. Och självklart skulle dessa två kvinnliga kollegor
kunna vara inblandade. Dock är båda ytterst osannolika.

Slutligen måste jag även nämna att jag inte gillar det här inlägget:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=778071758976847&set=pcb.77807201231 0155&type=1&theater.
Kan vara intressant - många brukar googla, söka och posta tips och råd
inför ett brott. Det har hänt förr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in