Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:57
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Den här raden med fynd som ska se ut som ett spår gör mig konfunderad. Av vilken anledning vill någon "märka" vägen från försvinnandet?
Och vem har gjort det! ?

Förmodligen just för att vilseleda polisen. Ledtrådarna verkar inte som de hamnat där av en slump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Städningen var nästan helt klar när caféägarinnan ringde lite innan 18.00, så de kan mycket väl ha låst och gått hem vid 18.00. Det ska ha varit lugnt denna söndag och inte så många gäster, allt enligt ägarinnan som intervjuats av Expressen.

Uppgifter som de bägge kollegorna bör kunna bekräfta, dvs när de låste igen caféet. Kl 18 eller runt 18.20.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Någon skrev igår att JV inte längre bor på tidigare angiven adress, att han numera är bostadslös. Om nu polisen ännu inte förhört honom så beror det väl på att man inte hittat honom av just den anledningen. Han kan ju befinna sig lite varsomhelst.

Utomlands enligt vissa.
Medlem
Wildsomes avatar
Bara en flyktig tanke: Om man kommer hem snart så KAN man ju skicka ett sms om att "jag kommer hem snart" om man bor en bit bort, men ännu troligare är det ju förstås att man skriver "jag kommer hem snart" om man räknar med att komma hem lite senare än tänkt. Uppstod något litet bråk?

Fast det är fan FÖR lite att ens spinna vidare på.
2015-06-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vem är det som påstår att de skulle till en buss? Det har vad jag vet framgått att båda tjejerna åkte bil.

Det framgicks i Rebeckas första intervju på Måndagen. Hon blev frågad om det såg något i närheten jag har för mig så svarade hon något i stil med
-Nej allt såg normalt ut, dock hade vi lite bråttom då Lowe, tejen som samåkte med mig skulle hinna med sin buss.
2015-06-11, 17:58
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol
Svårt att hänga med i allt i tråden, men tror inte detta varit uppe.

Polisen (troligtvis) plockade idag in en man som såg ut som JV. Det skedde i centrala Skövde vid lunchtid.

Han färdades på cykel, blev omkörd och "inprejad" av en civil bil. Det kom ytterligare en bil från andra hållet och en man på cykel som hade följt personen. Männen som "tog hand" om honom var civilklädda.

Innan visitation etc frågade de: "heter du Johan?".

Kan vara intressant.

Innan konspiratoriker och anti-konspiratoriker sätter fart: Det behöver ju inte alls betyda att polisen tror att han är GM, men med tanke på hans profil vill de nog MINST höra honom upplysningsvis.

Var har du fått veta detta?
Jag tänkte med förut att han inte har bil just nu utan en cyckel. För på en av hans bilder på twitter så ser man ett cyckeldäck
2015-06-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Kan inte mer än hålla med, känns som att alldeles för mycket pekar på hans inblandning.

Exakt vad är det som pekar på att han är inblandad? Snälla förklara.
2015-06-11, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Tror dom flesta med Iphone(i synnerhet unga människor) har sina Iphones låsta. Antingen med kod eller med fingeravtryck. Så om nån annan än Lisa har skickat det har det ju skett i hot eller att personen har känt hennr så bra och vet vilken kod hon har till telefonen..

Eller så har han överfallit henne precis när hon sitter uppe med mobilen. Hon kanske inte tog upp mobilen i syfte att skicka smset förrän hon satt på mopeden.

Däremot är jag lite fundersam på med det här om mopeden. Kan det inte vara så att GM har kört på henne bakifrån och sedan burit tillbaka mopeden med nycklarna i och lagt den fint på marken så att det ska se ut som att mopeden aldrig hade rörts? Med någon typ av handske eller liknande för att inte avslöja sig själv genom fingeravtryck eller DNA. Fast samtidigt är det ju en oerhörd risk att göra så och att bli påkommen av förbipasserande/boende i närområdet.

Det jag tycker är skumt är att de som bor i närheten av fiket varken har sett eller hört något. Om BO blev överfallen bakifrån eller plötsligt hade hon väl skrikit och gjort motstånd? Det ska tydligen finnas kor som betar på åker och ängar runtomkring, så möjligheten finns ju att de boende i trakten ska ha misstagit ett ev skrik för en ko eller något annat djur.

Det finns så mycket märkligheter och slumpar i detta fall än vad jag tidigare har stött på i ett försvinnande. Engla-fallet var också lite mystiskt men när allt sedan föll på plats förstod man. I detta fall hittas fynd utslängda långt bort från varandra utan någon vidare koppling.

Jag lutar mot teorin att GM har slängt ut hennes värdesaker i en helt annan riktning än vart han har för bort BO för att lura polisen.
2015-06-11, 18:00
Medlem
Men för gudsskull..
Flashbackanvändaren som skrivit våldtäktstrådarna beskriver att han är kär i en tjej i sin klass, flera gånger.
JV är över 40 år gammal.
- Det är INTE samma person. -

Angående YT-kontot har flera användare redan skrivit att det går utmärkt att byta namn på sitt konto utan att det står att man varit aktiv på YT, så det är antagligen bara nån som bytt namn "för skojs skull"..
2015-06-11, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Jag har spekulerat i detta innan. Har väl antagit att det tar en stund att stänga ett café. Dvs. caféet stänger för gäster kl 1800 men det tar en 10, 15 minuter för de anställda att städa upp, släcka allting, diska klart, osv.

Man borde ha frågat caféägarinnan om hur lång tid det brukar ta att stänga caféet. För om det inte brukar ta uppemot 20 minuter är det jävligt konstigt att Lisa inte skickade sms:et till föräldrarna förrän 18:23. Det kan isåfall mycket väl ha varit en eventuell GM som skickat iväg sms:et för att vinna tid.

Nej man slutar servera en 20-30 minuter innan stängning och börjar sakta fixa saker då. När alla är ute gör man grovstädningen och fixar med kassan sen går man och larmar och låser. Har jobbat inom restaurang och liknande.
Medlem
SLA bekräftar, senaste fyndet tillhör Lisa
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Är det bara jag som tror att GM finns med ibland Missing People och delta i sökandet?
Kan någon berätta hur detta fungerar får alla som ansluter i sökandet visa upp ID?
Har ju hänt tidigare att GM deltagit i sökande etc.

Har för mig att MP har ändrat lite i sina rutiner. Man blir avprickad i nån slags lista och sen blir man indelad i mindre grupper. Tidigare kunde det vara grupper på över 20-25 personer och där ingen hade koll på varandra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in